POLSKI JUBILER » DZIAŁY (Strona 150)

Widoczna biżuteria

W nadchodzącym sezonie biżuteria musi być przede wszystkim śmiała. Projektanci uważają, że im odważniejsza, tym lepsza. Oczywiście nadal panuje trend, aby biżuteria, którą będą nosić Polki, była w rozmiarze XXL. YES, srebro, markazyty Nadążyć za modą jest trudno. Ta bowiem zmienia się niemal z miesiąca na miesiąc. Właściciele sklepów jubilerskich…

11/2009, TRENDY

Wizytówka sklepu

Szał przedświątecznych zakupów niedługo ogarnie całą Polskę. Właściciele sklepów jubilerskich, mimo że nie narzekają na brak klientów, nie mogą osiąść na laurach i czekać na tłumne przybycie kupujących. Aby zainteresować klientów naszym towarem, nie wystarczy dobry projektant wnętrz i firma zajmująca się montażem mebli, przede wszystkim potrzebna jest koncepcja, jak…

11/2009, SKLEP

Punkt Widzenia… Ela Bauer

Biżuteria Wraz z upływem czasu moje postrzeganie biżuterii rozwinęło się i poszerzyło horyzonty. Na początku postrzegałam ją konwencjonalnie, prawie automatycznie jako naszyjnik, pierścionek, z czasem jednak biżuteria stała się dla mnie mniej oczywista i dająca się zdefiniować. Obiekt biżuteryjny jest kwestią intencji. Osobiście, widzę biżuterię, jako cokolwiek, co posiada intencję…

11/2009, WZORNICTWO

Magia zamknięta w pudełku

Właściciele sklepów jubilerskich przygotowują się na nadejście świąt Bożego Narodzenia niemal przez cały rok. Podporządkowują cykl swojej pracy szałowi gwiazdkowych zakupów, które zapewniają im znaczne zyski. Starannie dobierają asortyment świąteczny, dbają o wystrój sklepu oraz o różnego rodzaju świąteczne dekoracje. Jednak ciągle nie przykładają należytej wagi do opakowań, które podkreślają…

11/2009, SKLEP

Galwanotechnika wiedza niezbędna jubilerom

Rozmowa z Janem Olszewskim, prezesem Polskiego Towarzystwa Galwanotechnicznego Polski Jubiler: Polskie Towarzystwo Galwanotechniczne integruje środowiska naukowe i techniczne zajmujące się galwanotechniką oraz m.in. szkoli studentów i specjalistów w zakresie galwanotechniki. Jak wobec tego, z państwa punktu widzenia, wygląda wiedza środowiska jubilerskiego na temat galwanotechniki oraz jaki odsetek jubilerów uczestniczy w…

11/2009, LUDZIE BRANŻY

Biżuteria decoupage

Technikę decoupage, która może poszczycić się długą tradycją, można odnaleźć w różnych stylach w bardzo wielu kulturach. Także wielu znanych i uznanych twórców wykorzystywało ją w swojej pracy, m.in. Matisse czy choćby Picasso. Pierwszych śladów decoupage można doszukać się już w XII wieku w Chinach, gdzie tworzone były wycinanki w…

11/2009, WZORNICTWO

Stylowy design

Sklepy jubilerskie powinny jednak jak najbardziej różnić się między sobą. Dlatego też każdy właściciel takiego sklepu powinien starać się nadać swojemu punktowi niepowtarzalny charakter. Jubilerzy stawiają na uniwersalność Nowoczesne meble przeznaczone do sklepów jubilerskich dają duże możliwości aranżacji salonu. Poszczególne elementy można łączyć z różnymi materiałami, takimi jak szkło, kolorowe…

11/2009, SKLEP

Technologie w salonie jubilerskim

23 października w Gdańsku odbędzie się konferencja “Jubiler i technologie XXI wieku”. Organizatorem konferencji jest firma ODL Sp. z o.o., która razem z firmą P. A. T Bugała sp. j. oraz Axis Sp. z o.o. podczas branżowego spotkania zaprezentuje systemy informatyczne, które mogą znacznie usprawnić pracę warsztatu jubilerskiego. Konferencja poświęcona…

10/2009, PANORAMA

Złoty interes

W Polsce, niezależnie od trendów panujących na światowych rynkach i mody obowiązującej na rynku biżuterii, klienci niezmiennie, od lat, kupują złote wyroby. Dla Polaków nie ma znaczenia, czy złoto jest modne. Ważne, że jest, i zazwyczaj wybierają biżuterię wykonaną ze złota. Parę lat temu na polskim rynku jubilerskim mieliśmy do…

10/2009, RYNEK

Polski koszykarz ambasadorem marki Tissot

Marcin Gortat dołączył do grona ambasadorów Tissot, wśród których są tacy sportowcy, jak Michael Owen, Nicky Hayden czy Danica Patric. 18 września podczas specjalnie z tej okazji zorganizowanej konferencji Gortat otrzymał zegarek ze szkłem dotykowym Tissot T-Touch Expert. Na deklu zegarka został wygrawerowany podpis polskiego koszykarza oraz numer 13, z…

10/2009, PANORAMA

Kamień dla koneserów

dr Włodzimierz Łapot Laboratorium Gemmologiczne Uniwersytet Śląski Wyjątkowość i wysoka wartość aleksandrytu jest bardzo dyskretna, tylko prawdziwi znawcy potrafią go docenić. Należy do najcenniejszych, ale także coraz bardziej pożądanych kamieni jubilerskich. Najwyższej klasy egzemplarze osiągają ceny wielokrotnie przewyższające cenę wysokiej jakości brylantów. Charakterystyczna zmiana barwy wraz ze zmianą oświetlenia, znana…

10/2009, GEMMOLOGIA

Luksusowe marki nad Wisłą

Na polskim rynku jubilerskim od dłuższego czasu można kupować biżuterię znanych, luksusowych marek. Luksusowa biżuteria pożądana jest przez wielu konsumentów. Jednak specjaliści twierdzą, że to nie sam produkt jest obiektem zainteresowania odbiorców, ale właśnie marka, która dany produkt stworzyła. Marka bowiem stanowi kluczowy element sprzedaży produktu i ma wielki wpływ…

10/2009, RYNEK