POLSKI JUBILER » DZIAŁY (Strona 135)

High-tech barwione brylanty

dr Włodzimierz ŁapotLaboratorium GemmologiczneUniwersytet Śląski Fantazyjnie barwne diamenty (fancy diamonds) są w naturze wielką rzadkością. Stanowią ledwie śladową część światowego wydobycia diamentów. Początkowo interesowali się nimi głównie kolekcjonerzy i koneserzy kamieni jubilerskich. W centrum uwagi znalazły się dopiero pod koniec XX wieku, gdy pod wpływem mediów zyskały na popularności, szczególnie…

10/2010, GEMMOLOGIA

Diamentowa Polska

Wbrew obawom jubilerów oraz analityków rynku, wartość rynku diamentowego w Polsce nie zmieniła się wraz z pojawieniem się kryzysu finansowego. Polacy nie tylko nie przestali kupować brylantowej biżuterii, ale nawet jej sprzedaż znacznie wzrosła. Brylantowa biżuteria cieszy się dużym zainteresowaniem klientów, przede wszystkim z powodu możliwości ulokowania w niej swoich…

10/2010, TEMAT MIESIĄCA

Diamenty z drugiej ręki

W Polsce diamentowy rynek wtórny rozwija się bardzo powoli. Coraz więcej klientów stara się pozyskać jak najwięcej informacji na temat biżuterii, jaką posiadają w domu, oraz znaleźć okazję, aby kupić starą biżuterię z diamentami. Największym jednak zainteresowaniem kupujących cieszą się kamienie, które nie zostały umieszczone w biżuterii. Niestety, obserwując rynek,…

10/2010, TEMAT MIESIĄCA

Pudełko skrojone na miarę

Podstawowym celem opakowania jubilerskiego jest podkreślenie walorów ukrytej w nim biżuterii. Pudełko musi być nie tylko eleganckie, ale także doskonale komponować się z rodzajem sprzedawanej biżuterii.Trudno określić zasadę, którą powinni kierować się właściciele salonów jubilerskich, wybierając opakowania. Jednak z całą pewnością można powiedzieć, że im droższa biżuteria, tym pudełko, w…

10/2010, TEMAT MIESIĄCA

Opakowanie gwarantem sukcesu

„Polski Jubiler”: Państwa firma jest jedną z największych firm funkcjonujących na polskim rynku jubilerskim. Wobec powyższego, czy moglibyście państwo powiedzieć, jak zmienia się rynek jubilerski w sektorze opakowań? Westpack: Opakowanie ma bardzo ważne znaczenie na rynku jubilerskim. W chwili obecnej liczy się estetyka wręczonego prezentu, czyli podarunek powinien zadowalać obie…

10/2010, TEMAT MIESIĄCA

Ekologiczne opakowanie jubilerskie

Klienci wszystkich sklepów coraz większą rolę przykładają do ekologii. Nie tylko same wyroby, ale także opakowania muszą być przyjazne dla środowiska. Konsumenci coraz większą uwagę przykładają do opakowań, które wyprodukowane zostały z materiałów degradowalnych. Do niedawna potrzeba posiadania opakowań ekologicznych nie dotyczyła segmentu jubilerskiego, jednak coraz częściej możemy spotkać się…

10/2010, TEMAT MIESIĄCA

Palniki w złotnictwie

Tadeusz Dylak mistrz złotnik, autor podręcznika dla złotników ,,Złotnik, zawód jakich mało”Jedną z rozlicznych umiejętności, jakimi musi wykazać się każdy złotnik, jest umiejętność lutowania. Zdolność ta przejawia się przede wszystkim w sprawnym posługiwaniu się palnikiem jubilerskim. Palnik jubilerski towarzyszy branży złotniczej od wieków. Pierwszym znanym nam palnikiem była ustna dmuchawka…

10/2010, WARSZTAT JUBILERSKI

Zrównoważona biżuteria

Artysta pracuje w branży jubilerskiej od ponad 25 lat. Doświadczenie zawodowe zdobył współpracując z takimi markami, jak Dior czy Van Cleef and Arpels. Jest autorem kompletu biżuterii dla byłej pierwszej damy USA Hillary Clinton. Przez wiele lat prowadził galerię autorską we Francji. Teraz jego prace można znaleźć między innymi na…

10/2010, DOBRE BO POLSKIE

Opakowanie na gwiazdkowe zakupy

Właściciele salonów jubilerskich w najbliższym czasie będą musieli zdecydować sięna wybór najodpowiedniejszych opakowań, w które będą pakować dokonywaneprzez klientów w ich sklepach zakupy świąteczne. Biżuteria jest jednym z najbardziej popularnych prezentów kupowanych z okazji świąt Bożego Narodzenia, dlatego też warto zastanowić się nie tylko nad zamówieniem do swoich salonów odpowiedniego…

10/2010, TEMAT MIESIĄCA

Nowoczesny bursztyn

Na polskim rynku jubilerskim coraz większą popularność zyskuje artystyczna biżuteria. Kobietom zależy, aby ich kosztowności wyróżniały się z tłumu oraz podkreślały ich indywidualność. Moda na oryginalną, a coraz częściej także spersonalizowaną biżuterię, rośnie z sezonu na sezon. Dlatego też producenci i projektanci bursztynowej biżuterii starają się zaskoczyć swoich klientów i…

09/2010, BURSZTYN

Spotkanie branży w Warszawie

Od 1 do 3 października w Warszawie będą odbywały się największe targi jubilerskie organizowane w Polsce – XI Targi Biżuterii i Zegarków ZŁOTO SREBRO CZAS 2010. Podczas spotkania branży wszyscy odwiedzający będą mieli okazję uczestniczyć zarówno w wydarzeniach o charakterze biznesowym, kulturalnym, ale także towarzyskim. Organizatorzy targów spodziewają się ponad…

09/2010, PANORAMA

Zawieszka na bransolecie

Charmsy – zawieszki i beadsy – koraliki zdominowały współczesną modę biżuteryjną. Niemal wszyscy producenci biżuterii mają w swojej ofercie ciekawe kolekcje wisiorków, które można dowolnie ze sobą komponować, dzięki czemu powstają niecodzienne bransoletki czy naszyjniki. Moda na tworzenie bransoletek skomponowanych z charmsów przywędrowała do Polski z Zachodu i natychmiast zdobyła…

09/2010, RAPORT