POLSKI JUBILER » NUMERY » 2010 » 07-08/2010 (Strona 2)

Zabawa w kryształki

Kto nie zna kryształków Swarovskiego? Od przeszło stu lat marka jest liderem w dziedzinie ciętych kryształów, wprowadziła je do biżuterii, mody i dekoracji. Kryształy towarzyszą ludziom nie tylko w życiu codziennym, noszą je coraz częściej gwiazdy, szczególnie te, chodzące po czerwonym dywanie. Początki działalności W 1895 roku Daniel Swarovski wynalazł…

07-08/2010, TRENDY

Wakacje z bursztynem

Producenci biżuterii bursztynowej podkreślają, że przed wakacjami ich sklepy odwiedza znacznie więcej klientów. Bursztynowa biżuteria jest bowiem towarem, który w czasie urlopu znajduje wielu nowych klientów. Mimo że w modzie biżuteryjnej panuje tendencja na ogromną, kolorową biżuterię, to bursztyn cieszy się zainteresowaniem klientów, gdyż jest uważany za typowy polski produkt,…

07-08/2010, RAPORT

Plastik na topie

Styliści podkreślają, że najpopularniejszą biżuterią w tym sezonie są plastikowe dodatki. Im bardziej kolorowe, tym lepiej. Plastikową biżuterię można znaleźć wszędzie, od internetowych aukcji, po stragany ustawione w niemal każdym miasteczku. Właściciele salonów jubilerskich stają więc przed dylematem, czy umieścić w swoim asortymencie najmodniejsze dodatki, czy też nie ulegać modzie…

07-08/2010, PROBLEM BRANŻY

Sztuczna biżuteria na polskim rynku

Hurtownie sztucznej biżuterii można znaleźć w niemal wszystkich większych miastach. Można kupić ją za pośrednictwem internetu. Jednak najczęściej sprzedawana jest przez przedstawicieli handlowych, którzy nawiązują bezpośredni kontakt z właścicielami sklepów z biżuterią sztuczną czy butików z odzieżą. Wbrew pozorom i ogólnym tendencjom w internecie nie ma wielu hurtowni biżuterii sztucznej.…

07-08/2010, PROBLEM BRANŻY

Sztuczna biżuteria podbija rynek

Rynek biżuterii sztucznej rozwija się niezwykle dynamicznie. To jeden z najszybciej rozwijających się segmentów rynku jubilerskiego. Coraz więcej klientów decyduje się na zakup sztucznej biżuterii, zamiast kupować kosztowności w salonach jubilerskich. Sztuczna biżuteria pojawiła się niemal wszędzie – opanowała modę ślubną, stała się asortymentem w salonach odzieżowych, sprzedawana jest na…

07-08/2010, TEMAT MIESIĄCA

Wejście na rynek sztucznej biżuterii

W ciągu ostatnich kilku lat rynek biżuteryjny rozwinął się niezwykle dynamicznie. Tworzeniem „autorskiej” biżuterii zajęli się amatorzy, którzy oferują swoje wyroby zarówno za pośrednictwem stron internetowych, jak i w sprzedaży bezpośredniej. Na polskim rynku pojawiło się wiele punktów sprzedażowych, które oferują tanią, sztuczną biżuterię, a rynek hurtowni zdominowany został przez…

07-08/2010, TEMAT MIESIĄCA

Nadążyć za trendami

Moda w sztuce biżuteryjnej zmienia się niezwykle szybko. Każdy sezon rządzi się swoimi prawami i projektanci starają się dostosować swoje kolekcje biżuterii do zmieniających się upodobań konsumentów. Projektanci wychodzą naprzeciw upodobaniom klientów i wzajemnie się uzupełniają. Można zaobserwować wzajemne przenikanie się świata biżuterii szlachetnej i sztucznej. Klienci bowiem chcą być…

07-08/2010, TEMAT MIESIĄCA

Sztuczna biżuteria przegrywa ze srebrem

Polski rynek jubilerski zdominowany jest przez hurtownie srebrnej biżuterii i półfabrykatów. Polacy chcą kupować biżuterię srebrną i mimo rosnącej popularności biżuterii sztucznej o swoją pozycję lidera srebrna biżuteria może być spokojna. Z całą pewnością wpływ na sposób postrzegania srebra przez Polaków ma fakt, że Polska jest największym producentem srebra w…

07-08/2010, TEMAT MIESIĄCA

Sztuczna biżuteria w salonie jubilerskim?

Sztuczna biżuteria zdobywa uznanie klientów, więc coraz więcej osób decyduje się na zamówienie jej do swoich sklepów z biżuterią. Właściciele salonów jubilerskich i jubilerzy sceptycznie odnoszą się do jej obecności w swoim asortymencie. W dużych sieciowych salonach jubilerskich coraz częściej można znaleźć biżuterię wykonaną z nieszlachetnych materiałów. Znajdują się tam…

07-08/2010, TEMAT MIESIĄCA

Przenośny salon jubilerski

Sezon wakacyjny sprzyja sprzedaży biżuterii bezpośrednio na ulicy. Część właścicieli salonów jubilerskich decyduje się na pokazanie swojej biżuterii większemu gronu potencjalnych odbiorców i ustawia stragany z biżuterią tuż przy swoim sklepie. Jednak zachowanie takie sprawia, że jubilerzy narażeni są na kradzieże części swojego asortymentu i nie decydują się na pokazanie…

07-08/2010, SKLEP

Historia czasu wpisana w zegar

Rozmowa z dr. hab. inż. Zdzisławem Mrugalskim, profesorem zwyczajnym Wydziału Mechatroniki Politechniki Warszawskiej i honorowym prezesem Klubu Miłośników Zegarów i Zegarków. Jest pan autorem książek o zegarmistrzostwie, m.in. książki „Czas i urządzenia do jego pomiaru”. Niedługo na polskim rynku wydawniczym ukażą się kolejne pana dzieła – o czym traktują pana…

07-08/2010, LUDZIE BRANŻY

Kanadyjskie diamenty

Jacques Cartier, szesnastowieczny francuski korsarz, podróżnik i odkrywca, znany także z licznych odkryć na terenie dzisiejszej Kanady, był święcie przekonany, że odkrył złoto i diamenty w miejscu nazwanym z tego powodu Cap Diamant (obecnie znajduje się tam miasto Quebec). Pierwszy kanadyjski diament Ale trzy wieki później powtarzające się co pewien…

07-08/2010, GEMMOLOGIA
Strona 2 z 212