POLSKI JUBILER » NUMERY » 2009 (Strona 6)

Opakowanie sposobem na oryginalność

W polskich salonach jubilerskich dominuje przekonanie, że niezależnie od rodzaju biżuterii klient otrzymuje niemal identyczne opakowanie. Niestety, takie podejście należy zmienić, ponieważ odbiorcom zaczęło zależeć, aby inaczej opakowana była biżuteria złota, a inaczej srebrna. Zależy im, aby pierścionek został zupełnie inaczej dostarczony niż choćby kolczyki. Właściciele salonów jubilerskich zazwyczaj nie…

10/2009, TEMAT MIESIĄCA

Pudełko nie dla każdego

Piękne przedmioty powinny być zamknięte w pięknych opakowaniach. To powszechnie znana prawda. Nie można umieścić kosztownej biżuterii w papierowej torebce i w takim opakowaniu przekazać ją klientowi, ponieważ można mieć pewność, że tak potraktowany klient ponownie do naszego salonu nie przyjdzie. Renomowane salony jubilerskie, szczególnie te funkcjonujące na zachodnich rynkach,…

10/2009, TEMAT MIESIĄCA

Biżuteria jak nowa

Każdy z nas zna co najmniej kilka sposobów czyszczenia biżuterii. Począwszy od tych, które dotyczą złota, a skończywszy na sposobach czyszczenia sztucznych kamieni. Jednak prowadząc sklep jubilerski, nie powinniśmy poprzestawać na używaniu domowych sposobów, musimy zainwestować i kupić odpowiednie środki, a niekiedy także specjalistyczne maszyny, które pozwolą na utrzymanie biżuterii…

10/2009, WARSZTAT JUBILERSKI

Luksusowe marki nad Wisłą

Na polskim rynku jubilerskim od dłuższego czasu można kupować biżuterię znanych, luksusowych marek. Luksusowa biżuteria pożądana jest przez wielu konsumentów. Jednak specjaliści twierdzą, że to nie sam produkt jest obiektem zainteresowania odbiorców, ale właśnie marka, która dany produkt stworzyła. Marka bowiem stanowi kluczowy element sprzedaży produktu i ma wielki wpływ…

10/2009, RYNEK

Kamień dla koneserów

dr Włodzimierz Łapot Laboratorium Gemmologiczne Uniwersytet Śląski Wyjątkowość i wysoka wartość aleksandrytu jest bardzo dyskretna, tylko prawdziwi znawcy potrafią go docenić. Należy do najcenniejszych, ale także coraz bardziej pożądanych kamieni jubilerskich. Najwyższej klasy egzemplarze osiągają ceny wielokrotnie przewyższające cenę wysokiej jakości brylantów. Charakterystyczna zmiana barwy wraz ze zmianą oświetlenia, znana…

10/2009, GEMMOLOGIA

Kredyty dla zuchwałych

Branżę wyrobów złotniczych i jubilerskich reprezentują podmioty gospodarcze o różnym profilu działalności gospodarczej. Są to producenci biżuterii, sprzedawcy, właściciele hurtowni, pośrednicy i importerzy wyrobów gotowych. Firmy te łączy jedna cecha wspólna. Są to w dominującej większości firmy małe, zatrudniające do dziewięciu osób. Pod względem wielkości są typowymi przedstawicielami wszystkich przedsiębiorstw…

10/2009, EKONOMIA

09/2009

09/2009

Złoto Srebro Czas po raz dziesiąty

Targi Biżuterii i Zegarków Złoto Srebro Czas odbędą się już po raz dziesiąty 2-4 października w Warszawskim Centrum Expo XXI. Organizatorami imprezy są Międzynarodowe Centrum Targowe i Pracownia Sztuk Plastycznych. Warszawskie targi stwarzają możliwość nawiązania kontaktów handlowych, zapoznania się z najnowszymi trendami na następne sezony oraz ofertami producentów i dystrybutorów,…

09/2009, PANORAMA

Krzemień w Sandomierzu

Od 5 do 18 października odbędzie się VI edycja Sandomierskich Warsztatów Złotniczych “Krzemień pasiasty – kamień optymizmu”. Organizatorem warsztatów jest Muzeum Okręgowe w Sandomierzu oraz Gold & Silver Gallery Cezarego Łutowicza. Impreza otwarta jest dla wszystkich artystów złotników polskich i zagranicznych, którzy złożą pisemną deklarację uczestnictwa. Organizatorzy liczą na powstanie…

09/2009, PANORAMA

Bursztynowy Paszport w światowej stolicy bursztynu

4 sierpnia w Muzeum Bursztynu w Gdańsku odbyła się konferencja prasowa, podczas której podpisana została Deklaracja Dobrych Praktyk Bursztynniczych. Konferencja zorganizowana została z okazji publikacji “Paszportu Bursztynowego”, którego rolą jest umacnianie roli Gdańska jako światowej stolicy bursztynu. W spotkaniu udział wzięli Paweł Adamowicz oraz przedstawiciele organizacji, firm, sklepów i galerii…

09/2009, PANORAMA

Diamentowa Polska

Jubilerzy obserwując to zwiększone zainteresowanie klientów, zaczynają kupować drogocenne kamienie szlachetne, które po oprawieniu oferują w salonach. Coraz częściej prowadzone są także akcje promocyjne, których zadaniem jest zachęcanie Polaków do większego zainteresowania brylantową biżuterią. Największa akcja promocyjna przeprowadzona została przez salony firmy W. Kruk, w której zaprezentowany został pierścionek Jedyny¨.…

09/2009, RYNEK

Nie można żyć bez diamentów

Polski Jubiler: Jaka jest sprzedaż diamentów jubilerskich w Polsce? Zbigniew Nastałek, prezes zarządu Michelson Diamonds: Polska to nie jest dobry rynek na handel diamentami. Przeciętny Polak na biżuterię rocznie wydaje mniej więcej tyle ile miesięcznie na papierosy. W naszym kraju bardzo często sprzedawane są cyrkonie. Są takie kraje, gdzie biżuteria…

09/2009, RYNEK