POLSKI JUBILER » NUMERY » 2009 » 10/2009 (Strona 2)

Stwórzmy dekadenta

W Galerii f150 na początku września odbył się wernisaż wystawy legnickiej “Dekadencji” i malarstwa Aleksandra Myjaka. Podczas wernisażu goście poproszeni zostali o narysowanie współczesnego dekadenta: na płótnie widniał tylko kontur postaci męskiej, a każdy za pomocą kredek i flamastrów mógł mu dorysować, co chciał. Współczesnego dekadenta można “tworzyć” aż do…

10/2009, PANORAMA

Biżu na słonecznych targach

Po raz ósmy w brazylijskim mieście Limeira odbyły się targi jubilerskie ALJOIAS Show. Impreza poświęcona była głównie pozłacanej, posrebrzanej i sztucznej biżuterii, która w naszym kraju określana jest mianem “biżu”. Od 25 do 28 sierpnia odwiedzający mieli szansę kupić gotową biżuterię, półfabrykaty, naturalne kamienie, maszyny oraz urządzenia jubilerskie od ponad…

10/2009, TARGI

Biżuteria na Mariackiej

Za nami już dziesiąta edycja bursztynowych targów Ambermart, na które przybyło ponad 130 wystawców oraz prawie 3700 odwiedzających z 28 krajów. Zdaniem organizatorów oraz odwiedzających, gdańskie targi zakończyły się sukcesem. Między 10 a 12 września targi Ambermart odwiedziła rekordowa liczba gości, zaskakująco dużo odwiedzających pochodziło z USA i Europy Zachodniej.…

10/2009, TARGI

Złoty interes

W Polsce, niezależnie od trendów panujących na światowych rynkach i mody obowiązującej na rynku biżuterii, klienci niezmiennie, od lat, kupują złote wyroby. Dla Polaków nie ma znaczenia, czy złoto jest modne. Ważne, że jest, i zazwyczaj wybierają biżuterię wykonaną ze złota. Parę lat temu na polskim rynku jubilerskim mieliśmy do…

10/2009, RYNEK

Stać się jubilerem w miesiąc

W ostatnim czasie jak grzyby po deszczu na polskim rynku pojawiają się placówki oferujące kursy jubilerskie. Otwarto wiele nowych punktów, które starają się kształcić przyszłych jubilerów w zakresie wykonywania biżuterii. Niestety, poziom większości z nich nie spełnia oczekiwań zarówno kursantów, jak i ich przyszłych pracodawców. Od wielu miesięcy obserwujemy wielkie…

10/2009, WARSZTAT JUBILERSKI

Opakowanie sposobem na oryginalność

W polskich salonach jubilerskich dominuje przekonanie, że niezależnie od rodzaju biżuterii klient otrzymuje niemal identyczne opakowanie. Niestety, takie podejście należy zmienić, ponieważ odbiorcom zaczęło zależeć, aby inaczej opakowana była biżuteria złota, a inaczej srebrna. Zależy im, aby pierścionek został zupełnie inaczej dostarczony niż choćby kolczyki. Właściciele salonów jubilerskich zazwyczaj nie…

10/2009, TEMAT MIESIĄCA

Pudełko nie dla każdego

Piękne przedmioty powinny być zamknięte w pięknych opakowaniach. To powszechnie znana prawda. Nie można umieścić kosztownej biżuterii w papierowej torebce i w takim opakowaniu przekazać ją klientowi, ponieważ można mieć pewność, że tak potraktowany klient ponownie do naszego salonu nie przyjdzie. Renomowane salony jubilerskie, szczególnie te funkcjonujące na zachodnich rynkach,…

10/2009, TEMAT MIESIĄCA

Biżuteria jak nowa

Każdy z nas zna co najmniej kilka sposobów czyszczenia biżuterii. Począwszy od tych, które dotyczą złota, a skończywszy na sposobach czyszczenia sztucznych kamieni. Jednak prowadząc sklep jubilerski, nie powinniśmy poprzestawać na używaniu domowych sposobów, musimy zainwestować i kupić odpowiednie środki, a niekiedy także specjalistyczne maszyny, które pozwolą na utrzymanie biżuterii…

10/2009, WARSZTAT JUBILERSKI
Strona 2 z 212