POLSKI JUBILER » NUMERY » 2009 » 10/2009 (Strona 2)

Pracownicy a zeznania roczne

Marek Piotrowski prawnik, doradca podatkowy Informacja o planowanych zmianach wywołała spore zainteresowanie przedsiębiorców, którzy uważają, że nowelizacja nakłada na nich nowe obowiązki, które związane będą z koniecznością ponoszenia dodatkowych kosztów. Obowiązujące prawo, a nowelizacja Obowiązująca ustawa o PIT przewiduje obowiązek sporządzenia za podatnika rocznego rozliczenia podatku dochodowego. Jednak obowiązek taki…

10/2009, PRAWO

Polski koszykarz ambasadorem marki Tissot

Marcin Gortat dołączył do grona ambasadorów Tissot, wśród których są tacy sportowcy, jak Michael Owen, Nicky Hayden czy Danica Patric. 18 września podczas specjalnie z tej okazji zorganizowanej konferencji Gortat otrzymał zegarek ze szkłem dotykowym Tissot T-Touch Expert. Na deklu zegarka został wygrawerowany podpis polskiego koszykarza oraz numer 13, z…

10/2009, PANORAMA

Stwórzmy dekadenta

W Galerii f150 na początku września odbył się wernisaż wystawy legnickiej “Dekadencji” i malarstwa Aleksandra Myjaka. Podczas wernisażu goście poproszeni zostali o narysowanie współczesnego dekadenta: na płótnie widniał tylko kontur postaci męskiej, a każdy za pomocą kredek i flamastrów mógł mu dorysować, co chciał. Współczesnego dekadenta można “tworzyć” aż do…

10/2009, PANORAMA

Biżu na słonecznych targach

Po raz ósmy w brazylijskim mieście Limeira odbyły się targi jubilerskie ALJOIAS Show. Impreza poświęcona była głównie pozłacanej, posrebrzanej i sztucznej biżuterii, która w naszym kraju określana jest mianem “biżu”. Od 25 do 28 sierpnia odwiedzający mieli szansę kupić gotową biżuterię, półfabrykaty, naturalne kamienie, maszyny oraz urządzenia jubilerskie od ponad…

10/2009, TARGI

Biżuteria na Mariackiej

Za nami już dziesiąta edycja bursztynowych targów Ambermart, na które przybyło ponad 130 wystawców oraz prawie 3700 odwiedzających z 28 krajów. Zdaniem organizatorów oraz odwiedzających, gdańskie targi zakończyły się sukcesem. Między 10 a 12 września targi Ambermart odwiedziła rekordowa liczba gości, zaskakująco dużo odwiedzających pochodziło z USA i Europy Zachodniej.…

10/2009, TARGI

Złoty interes

W Polsce, niezależnie od trendów panujących na światowych rynkach i mody obowiązującej na rynku biżuterii, klienci niezmiennie, od lat, kupują złote wyroby. Dla Polaków nie ma znaczenia, czy złoto jest modne. Ważne, że jest, i zazwyczaj wybierają biżuterię wykonaną ze złota. Parę lat temu na polskim rynku jubilerskim mieliśmy do…

10/2009, RYNEK

Stać się jubilerem w miesiąc

W ostatnim czasie jak grzyby po deszczu na polskim rynku pojawiają się placówki oferujące kursy jubilerskie. Otwarto wiele nowych punktów, które starają się kształcić przyszłych jubilerów w zakresie wykonywania biżuterii. Niestety, poziom większości z nich nie spełnia oczekiwań zarówno kursantów, jak i ich przyszłych pracodawców. Od wielu miesięcy obserwujemy wielkie…

10/2009, WARSZTAT JUBILERSKI

Opakowanie sposobem na oryginalność

W polskich salonach jubilerskich dominuje przekonanie, że niezależnie od rodzaju biżuterii klient otrzymuje niemal identyczne opakowanie. Niestety, takie podejście należy zmienić, ponieważ odbiorcom zaczęło zależeć, aby inaczej opakowana była biżuteria złota, a inaczej srebrna. Zależy im, aby pierścionek został zupełnie inaczej dostarczony niż choćby kolczyki. Właściciele salonów jubilerskich zazwyczaj nie…

10/2009, TEMAT MIESIĄCA
Strona 2 z 212