POLSKI JUBILER » NUMERY (Strona 131)

Nowy prezes STFZ

Po dwudziestu latach prezesury Andrzeja Bielaka w Stowarzyszeniu Twórców Form Złotniczych nastąpiły wielkie zmiany. Podczas Walnego Zgromadzenia, które odbyło się na początku lutego, nowym prezesem wybrany został Marcin Tymiński. STFZ jest organizacją, która skupia polskich artystów plastyków oraz projektantów złotej biżuterii.…

03/2011, PANORAMA

Pomysł na biznes

Początkiem sukcesu jest zawsze pomysł. Dopiero potem można zastanawiać się nad długim łańcuszkiem formalności, które należy załatwić. Ale każdy, kto myśli o rozpoczęciu działalności na własny rachunek lub rozszerzeniu jej zakresu, musi rozstrzygnąć, jakie siły i środki zaangażować i skąd je wziąć. Wydawałoby się, że najprostszym sposobem finansowania działalności gospodarczej…

03/2011, EKONOMIA

Srebrem Polska stoi

Polski rynek srebra jest największym segmentem branży jubilerskiej w naszym kraju. Niemal wszyscy właściciele salonów jubilerskich mają w swoim asortymencie biżuterię srebrną. Srebra biżuteria jest także polskim towarem eksportowym. Nie można zapominać, że na naszym rynku funkcjonuje wiele firm zajmujących się importem biżuterii srebrnej z Włoch czy Turcji. W srebrze…

01-02/2011, TEMAT MIESIĄCA

Zakup srebra w hurtowni

Wizyta w salonie jubilerskim dla klienta jest nie tylko możliwością kupienia ciekawej biżuterii, ale także okazją do zapoznania się z najnowszymi trendami obowiązującymi w bieżącym sezonie. W związku z powyższym właściciele salonów jubilerskich powinni poświęcić szczególną uwagę przy wyborze asortymentu do swoich sklepów i zadbać, aby dostawca ich towaru dysponował…

01-02/2011, TEMAT MIESIĄCA

01-02/2011

01-02/2011

Sztuka sprzedaży srebrnej biżuterii

Powszechnie uważa się, że srebrna biżuteria sprzedaje się sama. Właściciele salonów jubilerskich podkreślają, że wszyscy Polacy wiedzą czym jest srebrna biżuteria oraz czego można od niej oczekiwać. Jednak srebrną biżuterię trzeba odpowiednio zaprezentować potencjalnemu kupującemu. Ukazać ją jako niepowtarzalny okaz sztuki jubilerskiej. Wizyta w salonie jubilerskim powinna klientom kojarzyć się…

01-02/2011, TEMAT MIESIĄCA

Historia wpisana w kamień

Rozmowa z Tomaszem Kłoczewiakiem, prezesemzarządu Stowarzyszenia Rzeczoznawców Jubilerskich Polski Jubiler: Rok 2010 uważany jest przez większość osób związanych z branżą jubilerską za okres stagnacji w branży jubilerskiej. Klientów interesowała przede wszystkim tania biżuteria a w salonach jubilerskich znacznie obniżyły się zyski. Co według pana, jako prezesa Stowarzyszenia Rzeczoznawców Jubilerskich, miało…

01-02/2011, LUDZIE BRANŻY

Pudełko na srebro

Jednym z dynamiczniej rozwijających się segmentów branży na polskim rynku jubilerskim jest branża opakowań. Producenci starają się zaskakiwać swoich klientów i oferować im coraz to nowe kolekcje opakowań, które wpiszą się w preferencje nawet najbardziej wymagających. Mimo to ciągle zdarza się, że właściciele salonów jubilerskich lekceważą rolę opakowań w procesie…

01-02/2011, TEMAT MIESIĄCA

Zabawa emocjami

W salonach YES można znaleźć nową kolekcję zawieszek – YES ICONS Collection. Nowa kolekcja inspirowana jest znanymi symbolami kulturowymi. Wśród nich można znaleźć rockowe skrzydlate serduszka, aniołki, diabełki z różkami, strzałę Amora, czy diabelskie skrzydła. YES ICONS to miniaturowe zawieszki przytwierdzone do łańcuszka w srebrze klasycznym lub pokrytym czarnym rodem,…

01-02/2011, PANORAMA

Biżuteria na targach jubilerskich

W branży jubilerskiej panuje przekonanie, że na targach najważniejsza jest biżuteria, która niezależnie od sposobu ekspozycji, zawsze znajdzie swoich zwolenników. Jednak nic bardziej mylnego, odpowiednie bowiem wyeksponowanie biżuterii, kamieni jubilerskich czy akcesoriów powoduje, że towar, który zamierzamy sprzedać, cieszy się większym zainteresowaniem klientów. Niektórzy wystawcy docenili już możliwości, jakie daje…

01-02/2011, PROBLEM BRANŻY

ZRP i szkolenia public relations

Od 1 grudnia 2010 roku Związek Rzemiosła Polskiego rozpoczął realizację projektu „Public relations a adaptacyjność i konkurencyjność MŚP” skierowanego do małych i średnich przedsiębiorstw. Projekt jest współfinansowany z funduszy unijnych w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki i zakończy się 31 maja 2012 roku. W ramach projektu 520 pracodawców, pracowników kadry…

01-02/2011, PANORAMA

Finansowanie działalności firmy

Doświadczenia krajów wysoko rozwiniętych pokazują, że mała przedsiębiorczość odgrywa olbrzymią rolę w gospodarce wpływając na wzrost gospodarczy, nasycenie rynku towarami odpowiedniej jakości oraz wzrost zatrudnienia. Małe i średnie przedsiębiorstwa są swoistym stymulatorem rozwoju gospodarki, a ich liczba oraz potencjał mogą być jedną z miar oceny wzrostu gospodarczego. Rynek lokalny Firmy…

01-02/2011, EKONOMIA