POLSKI JUBILER » NUMERY (Strona 130)

Wzrost wartości rynku

Jedna uncja złota osiągnęła wartość ponad 1400 dolarów. Inwestorzy lokują swoje fundusze w złocie, aby zabezpieczyć swoje oszczędności. Analitycy podkreślają, że w najbliższym czasie możemy liczyć na ponowne wzrosty cen. Dla rynku jubilerskiego stale wzrastające ceny złota nie są dobrą wiadomością. W najbliższym czasie właściciele salonów jubilerskich muszą liczyć się…

04/2011, TEMAT MIESIĄCA

Biżuteria powinna mieć “metkę”

Rozmowa z Marcinem Tymińskim nowym prezesem Stowarzyszenia Twórców Form Złotniczych Polski Jubiler: Zastał Pan wybrany nowym prezesem Stowarzyszenia Twórców Form Złotniczych. Zajmie Pan miejsce, które przez niemal dwadzieścia lat piastowane było przez Andrzeja Bielaka. Co planuje Pan zmienić w STFZ, a jakie działania będzie Pan kontynuował? Marcin Tymiński, prezes Stowarzyszenia…

04/2011, LUDZIE BRANŻY

Krótkie serie

Nikogo nie dziwi, że projektanci biżuterii wykonują swoje wyroby w niewielkiej liczbie egzemplarzy. Jednak podobną metodę zaczynają stosować producenci biżuterii, którzy swój asortyment także zaczynają wytwarzać w niezwykle krótkich seriach. Biżuteria tworzona w małej liczbie egzemplarzy spotyka się z coraz większym zainteresowaniem właścicieli salonów jubilerskich, którzy starają się oferować swoim…

04/2011, SKLEP

Międzynarodowe spotkanie branży

31 marca w Bazylei zakończyły się największe na świecie Targi Zegarków i Biżuterii. Organizatorzy targów podkreślają, że na branżową imprezę przybyło więcej kupujących niż w roku ubiegłym. Ośmiodniowe spotkanie pokazało, że kryzys w branży jubilerskiej powoli przechodzi do przeszłości. 39. Targi Zegarków i Biżuterii odwiedziło, według oficjalnych statystyk, 103 200…

04/2011, PANORAMA

Złoty czas złota

Koniec pierwszego kwartału 2011 roku to dla złota „złoty” czas. Na giełdzie w Londynie cena tego szlachetnego kruszcu ustanowiła nowy, historyczny rekord − 24 marca jedna uncja złota kosztowała 1.447,40 dolarów, co w przeliczeniu na złotówki wyniosło 4.081,65 złotych. Oznacza to, że w ciągu tygodnia cena jednej uncji wzrosła o…

04/2011, EKONOMIA

Prezentacje 2011

Międzynarodowe Centrum Targowe, Pracownia Sztuk Plastycznych oraz Stowarzyszenie Twórców Form Złotniczych zaprasza wszystkich, którzy zajmują się złotnictwem i biżuterią, do wzięcia udziału w tegorocznej XI edycji Ogólnopolskiego Konkursu Biżuterii Artystycznej „Prezentacje 2011”. Celem konkursu jest popularyzacja współczesnego złotnictwa w Polsce, poszukiwanie nowych trendów, form, materiałów, technik, rozwiązań formalnych, aktywizacja środowisk…

04/2011, PANORAMA

Szkło libijskie − klejnot Sahary

dr Włodzimierz Łapot Laboratorium Gemmologiczne Uniwersytet Śląski Fig. Szkło jest twardym, kruchym i zwykle przezroczystym materiałem powstającym wskutek stopienia, a następnie dość szybkiego schłodzenia wytworzonego stopu, bez jego krystalizacji. Podstawowym surowcem do produkcji szkła jest piasek kwarcowy. Szkło wytwarzane jest już od tysięcy lat. Jednak pierwszym szkłem, z którym zetknął…

04/2011, GEMMOLOGIA

Oczko z brylancikiem

Diamenty są kamieniami, które w Polsce sprzedają się najlepiej. Klienci kupują pierścionki z diamentowymi oczkami, a jubilerzy spełniając ich oczekiwania oferują najbardziej nawet wyszukane wzory z tymi drogocennymi kamieniami szlachetnymi. Mimo kryzysu w branży jubilerskiej, biżuteria z diamentami, a w szczególności pierścionki z brylantami, cieszą się ogromnym zainteresowaniem klientów. Polacy…

03/2011, TEMAT MIESIĄCA

Kamienie szlachetne dla jubilera

Producenci i twórcy biżuterii coraz częściej stoją wobec dylematu, skąd wziąć odpowiednie kamienie jubilerskie do produkcji swojej biżuterii. Na rynku pojawia się coraz większa liczba podmiotów gospodarczych, które oferują kamienie jubilerskie po okazyjnych cenach. Polscy twórcy biżuterii coraz częściej także dokonują zakupów kamieni szlachetnych za pośrednictwem sieci. Nie można jednak…

03/2011, TEMAT MIESIĄCA

Wzrost świadomości – wzrost zysków

Sama nazwa kamienia szlachetnego działa na klientów jak magnes. Osoby, które noszą się z zamiarem kupna biżuterii w salonie jubilerskim, chcą aby w nich biżuterii znajdowały się kamienie szlachetne. Społeczeństwo ma małą wiedzę na temat kamieni szlachetnych, stąd też kupują zazwyczaj biżuterię z kamieniami szlachetnymi, które znają. Ostatnio jednak znacznie…

03/2011, TEMAT MIESIĄCA

03/2011

03/2011

Szlachetne kruszce i kamienie szlachetne

W świadomości Polaków kamienie szlachetne muszą zostać połączone w biżuterii ze szlachetnymi metalami. W salonach jubilerskich trudno znaleźć biżuterię, do której wytworzenia zostały wykorzystane kamienie szlachetne w połączeniu z metalami nieszlachetnymi, takimi jak stal czy tytan. Producenci tworząc biżuterię z kamieniami szlachetnymi rzadko wykorzystują do jej produkcji srebro. Mimo że…

03/2011, TEMAT MIESIĄCA