POLSKI JUBILER » DZIAŁY (Strona 201)

Bursztyn z Gdańska jak Swiss Made

Marka “Swiss Made” cieszy się renomą na całym świecie od kilkudziesięciu lat i nawet w erze globalizacji nie straciła na znaczeniu. Zegarki i zegary wyprodukowane w Szwajcarii oznaczane są tym znakiem oraz logo producenta lub dystrybutora. Podobne rozwiązania można zastosować, budując markę gdańskich wyrobów z bursztynem Od 1992 roku w…

09/2007, PANORAMA

Śniadanie u Uphagena

Wystawa “… łyżek srebrnych dwa tuziny” Srebra domowe w Gdańsku 1700-1816 Co tydzień od 2 września jedna z osób zwiedzających placówki Muzeum Historycznego Miasta Gdańska zostanie zaproszona wraz z osobą towarzyszącą na poranną ucztę w dawnym stylu na przedprożu sławnej gdańskiej kamienicy Uphagena. Ten interesujący projekt promuje wystawę “… łyżek…

09/2007, DZIEDZICTWO

Praca, ale dla kogo?

Według badań marketingowych biżuteria jest na trzecim miejscu wśród prezentów, jakich oczekujemy pod choinką. To bardzo dobrze rokuje na drugą połowę tego roku. Tylko, czy będzie miał ją kto sprzedawać. Redakcja “Polskiego Jubilera” zapytała właścicieli firm jubilerskich, jak oceniają pierwszą połowę roku. Okazuje się, że nie jest źle: rośnie popyt…

07-08/2007, ZDANIEM DUKA

Globalizacja gustów i trendów

Juvelirnoje Obozrienie Rosyjski potencjał Rosyjski rynek jest odporny na globalizację gustów. Jak dowodzi sondaż przeprowadzony przez miesięcznik Juvelirnoje Obozrienie rosnący popyt na wyroby z żółtego złota na świecie nie jest powszechną tendencją w Rosji. Z relacji z targów w Bazylei wynika, że rosyjscy przedsiębiorcy z uwagą obserwują światowe trendy. Są…

07-08/2007, Z PRASY EUROPEJSKIEJ

Dlaczego ozdoba zdobi?

Prof. dr hab. Jan Kurowicki Autor pracuje w katedrze Nauk Społecznych Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu na Wydziale Gospodarki Regionalnej Turystyki oraz Instytucie Języków Słowiańskich w Kolegium Karkonoskim w Jeleniej Górze. Człowiek nie zadowala się tym, co mu do życia niezbędne. Zmierza zawsze do swoistego nadmiaru, którego ucieleśnieniem…

07-08/2007, WZORNICTWO

Już nie tylko polski bursztyn w Las Vegas

JCK to jedne z najbardziej znaczących targów na świecie, jednak ciągle brakuje na nich dobrej promocji polskiego bursztynu – zauważa Mariusz Gliwiński, właściciel firmy Ambermoda, który od wielu lat sprzedaje swoje wyroby na amerykańskim rynku. Warto brać przykład z innych, choćby z doskonałej promocji larimaru, niebieskiego kamienia z Dominikany. Targi…

07-08/2007, TARGI

Topienie czystych metali

Trzeba zdać sobie sprawę z tego, że praktycznie nigdy nie mamy do czynienia z zupełnie czystymi materiałami wyjściowymi, lecz z materiałami technicznie czystymi. Metale dodatkowe o nieznanym składzie takie, jak stary mosiądz, miedziane monety lub miedź elektrotechniczna mogą przez niewielką zawartość obcych materiałów całkowicie zniszczyć strukturę nowego stopu. Przy nowym…

07-08/2007, RYNEK

Bursztynowe pióro dla Lecha Wałęsy na pierwsze urodziny Muzeum Bursztynu

Bogdan Oleszek, przewodniczący Rady Miasta Gdańska wręczy 2 lipca Lechowi Wałęsie pióro z bursztynu i srebra “Amber Rex”. Wyróżnienie zostało przyznane przez Pawła Adamowicza, prezydenta Gdańska za zasługi dla promocji miasta. Wręczenie pióra uświetni uroczystości związane z pierwszą rocznicą powstania Muzeum Bursztynu w Gdańsku. Pióro zostało oznaczone cyfrą siedem, którą…

07-08/2007, PANORAMA

Jarosław Westermark – arcymistrz polskiego złotnictwa

Przez niektórych nazywany arcymistrzem polskiego złotnictwa. Słynie z perfekcyjnego warsztatu, doskonałych proporcji i wyczucia estetyki. Swą przygodę z biżuterią zaczynał od prostych form jeszcze w czasach liceum. Jego pierwsze prace wykonywane były ze srebra, dopiero na początku lat 90. ubiegłego wieku zaczął używać złota, platyny i kamieni szlachetnych, które szczególnie…

07-08/2007, WZORNICTWO

Jak zrobić wrażenie na kliencie

Manifest Międzynarodowej Organizacji Experiential Marketing – IXMA obwieszcza powstanie nowej generacji konsumentów, którzy nie ufają wiadomościom i reklamie, a przed dokonaniem zakupu sprawdzają źródła informacji i potrzebują rekomendacji znajomych. Jak sprawić, żeby tacy klienci zaczęli utożsamiać się z marką, którą wybiorą? Zdaniem specjalistów IXMA należy wywołać w nich “unikalne doznanie”.…

07-08/2007, SKLEP

AMBERMODA otworzyła galerię i pracownię w Sopocie

Od lipca Mariusz i Danuta Gliwińscy zapraszają do nowootwartej autorskiej galerii w Domu Pod Wieżą w Sopocie. Lokal obejmuje nie tylko galerię i biuro, ale także otwartą pracownię. Firma umożliwia swoim klientom obserwowanie procesu tworzenia biżuterii. W pomieszczeniu obok showroomu znajdują się stanowiska jubilerskie, gdzie powstają kolekcje – opowiada Danuta…

07-08/2007, RYNEK

Broszka i bransoleta Zobla

Zbiory współczesnej sztuki złotniczej gdańskiego muzeum zostały ostatnio znacząco wzbogacone, m.in. przez zakup broszki i bransolety autorstwa Michaela Zobla, należącego do najwybitniejszych współczesnych europejskich złotników. Jego prace wyróżnia odważna forma i zaskakujące łączenie bursztynu ze złotem, diamentami i innym szlachetnymi kamieniami. Zakupione do zbiorów prace wykonane są ze złota i…

07-08/2007, PANORAMA