Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

Praca, ale dla kogo? | Polski Jubiler





Praca, ale dla kogo?

Według badań marketingowych biżuteria jest na trzecim miejscu wśród prezentów, jakich oczekujemy pod choinką. To bardzo dobrze rokuje na drugą połowę tego roku. Tylko, czy będzie miał ją kto sprzedawać.


Redakcja "Polskiego Jubilera" zapytała właścicieli firm jubilerskich, jak oceniają pierwszą połowę roku. Okazuje się, że nie jest źle: rośnie popyt na biżuterię, wzrastają obroty. Niestety, spada rentowność firm, bo rosną ceny surowców i umacnia się pozycja złotego, co dla eksporterów takich, jak polscy bursztynnicy, jest jedną z głównych barier rozwoju.

Jednak najczęściej zgłaszanym problemem jest brak rąk do pracy, i to w tej chwili nie chodzi już o ludzi wykwalifikowanych, ale o jakichkolwiek ludzi. Oczywiście w naszej branży cechy takie, jak uczciwość, lojalność i dyskrecja cenione są szczególnie, ale w tej chwili dla naszych firm posiadanie jakichkolwiek pracowników jest sprawą kluczową. Musimy zastanowić się wspólnie i opracować wieloletni plan zainteresowania młodych ludzi złotnictwem i pracą w naszej branży. Dobrym przykładem w tej dziedzinie jest praca od podstaw, jaką wykonali w Gdyni Karol Kowalski i Adam Pstrągowski, w którego firmie S&A Bursztynowa Biżuteria już od dwóch lat uczniowie szkoły zawodowej mają praktyki. Warto pokusić się o opracowanie wzorowanych na ich doświadczeniach i sukcesach rozwiązań, które mogą zostać wprowadzone w innych ważnych ośrodkach jubilerskich, takich j [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Dostęp dla prenumeratorów

Polskiego Jubilera

Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania dwumiesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.polskijubiler.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.polskijubiler.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl