POLSKI JUBILER (Strona 173)

Jubiler – rzemieślnik czy artysta

Trudno rozgraniczyć, czy jubiler powinien być rzemieślnikiem, czy artystą. Jednak z całą pewnością można powiedzieć, że artysta nieznający rzemiosła nie potrafiłby zrobić idealnej biżuterii, natomiast tylko rzemieślnik wytwarzałby wszystko mechanicznie. Prawdziwą sztuką jest połączenie tych dwóch rzeczy i sprawne wykonanie biżuterii z duszą Ustawodawca jednak zręcznie podzielił kompetencje pomiędzy artystą…

05/2009, WARSZTAT JUBILERSKI

Obrączka z dedykacją

Grawerstwo jest jedną z najstarszych i najszlachetniejszych form zdobienia wyrobów artystycznych i złotniczych. Nic więc dziwnego, że ci, którzy zdecydowali się zawrzeć związek małżeński, tłumnie odwiedzają pracownie grawerów – tam obrączki zyskują bardzo osobiste cechy… Grawer, jak powszechnie wiadomo, rytuje litery i wzory, które zmieniają zwykły produkt jubilerski w specjalną…

05/2009, TEMAT MIESIĄCA

Opakowanie ważniejsze niż pierścionek

Opakowanie pierścionka zaręczynowego jest niemal tak samo ważne jak sam pierścionek. Odpowiednio dobrane podkreśli walory biżuterii i sprawi, że będzie ona prezentowała się pięknie i niecodziennie Opakowanie to nie tylko ładna szkatułka, która służy do przeniesienia pierścionka zaręczynowego z miejsca na miejsce, ale także jego ochrona przed wszelkiego rodzaju zarysowaniami…

05/2009, TEMAT MIESIĄCA

Stowarzyszenie pasjonatów złotnictwa artystycznego

Stowarzyszenie Twórców Form Złotniczych powstało przed prawie 20 laty. Jakie cele przyświecały jego założycielom? Andrzej Bielak, prezes Stowarzyszenia Twórców Form Złotniczych: Rok 1991 był czasem przemian, grupa znających się ze wspólnych wystaw osób postanowiła zorganizować się, aby lepiej działać, wymieniać się informacjami i doświadczeniami, mieć swoją formalną reprezentację na zewnątrz,…

05/2009, LUDZIE BRANŻY

Jedyny na świecie

Obrączki są biżuterią, która towarzyszy obdarowanym przez całe życie. Dlatego też coraz więcej klientów decyduje się na wybór oryginalnego pierścionka, zaprojektowanego specjalnie dla nich Naprzeciw oczekiwaniom najbardziej wymagających klientów wychodzą sklepy jubilerskie, które nawiązują kontakty z projektantami biżuterii, mogącymi wykonać obrączkę na specjalne zamówienie. Natomiast, jeśli w salonie jubilerskim nie…

05/2009, TEMAT MIESIĄCA

04/2009

04/2009

Włoskie prognozy

Zastanawiasz się jakie będą trendy w nadchodzącym sezonie? Prognozy są różne – znawcy mody z Vicenzaoro, organizatorów targów FIRST – rozpoczynających kalendarz międzynarodowych imprez zapowiadają modyfikacje aktualnych kolekcji, ale nie cofną się również przed wprowadzeniem całkiem nowych, innowacyjnych wzorów. Chociaż trudno w stu procentach określić jak trend będzie dominujący a…

04/2009, TARGI

Dewocjonalia w sklepie jubilerskim

Polska jest jednym z nielicznych krajów Unii Europejskiej, która może się pochwalić dużą sprzedażą wszelkiego rodzaju dewocjonaliów. Właśnie rozpoczyna się okres pierwszych komunii świętych, a w związku z tym wszyscy właściciele sklepów jubilerskich powinni zaopatrzyć się w wystarczającą liczbę złotych i srebrnych łańcuszków, medalików oraz krzyżyków Bardzo trudno wyobrazić sobie…

04/2009, TEMAT MIESIĄCA

Polki o wyrafinowanym guście

Rozmowa z Magdaleną Kwiatkiewicz,prezes firmy YES, o kondycji polskiej branży jubilerskiej Właśnie zakończyły się największe polskie targi jubilerskie Amberif. Jak pani, jako prezes zarządu jednej z trzech największych firm jubilerskich na rynku, ocenia polską branżę jubilerską? Jak pani ocenia polskie targi na tle międzynarodowych spotkań branżowych, które odbywają się w…

04/2009, LUDZIE BRANŻY

Pamiątka z komunii

Najpopularniejszymi prezentami komunijnymi są odtwarzacze mp3, laptopy oraz aparaty cyfrowe. Często komunijni goście decydują się na zakup kursu językowego, polisy finansowej czy sztabki złota. Dodatkiem do prezentu stał się ostatnio medalik oraz łańcuszek. Coraz rzadziej wybierane są rowery i zegarki, które jeszcze parę lat temu były hitem sprzedażowym. Tak pokrótce…

04/2009, TEMAT MIESIĄCA

Fascynacja biżuterią źródłem sukcesów

Rozmowa z Krzysztofem Madelskim, prezesem firmy YES, o sukcesie na polskim rynku Państwa firma powstała z miłości do biżuterii. W czasie prawie 30 lat stała się jedną z trzech największych firm jubilerskich na polskim rynku. Czy może powiedzieć pan, w jaki sposób można odnieść sukces na rodzimym rynku jubilerskim? Oczywiście,…

04/2009, LUDZIE BRANŻY

Złoty interes

Na całym świecie trwa nieprzerwany boom na złoto. W Polsce również. Popyt jest tak duży, że w Mennicy i Narodowym Banku Polskim brakuje złotych monet i inwestycyjnych sztabek złota. Na realizację zamówienia trzeba czekać kilka tygodni Jak wynika z informacji Światowej Rady Złota, rok ubiegły był siódmym z rzędu, w…

04/2009, TEMAT MIESIĄCA