POLSKI JUBILER » NUMERY » 2011 » 12/2011 (Strona 2)

Cyrkonie znowu na topie

W hurtowniach kamieni jubilerskich dużym powodzeniem cieszą się cyrkonie. Jeszcze do niedawna cyrkonie nie znajdowały się w sferze zainteresowania ani klientów ani właścicieli salonów jubilerskich. Jednak wraz z pojawieniem się stagnacji na rynku jubilerskim te kamienie jubilerskie znowu wracają do oferty salonów jubilerskich. Klienci salonów jubilerskich decydują się na zakup…

12/2011, TEMAT MIESIĄCA

Biżuteria z niebieskim kamieniem jubilerskim

Polacy nie przestali dokonywać zakupów w salonach jubilerskich, jednak przeznaczają na nie znacznie mniej środków finansowych. Dlatego też coraz większa liczba salonów jubilerskich wprowadza do swoich sklepów ofertę dla mniej zamożnych klientów. Jubilerzy dostosowując się do zmian na rynku jubilerskim zmieniają asortyment w salonach. W sklepach z biżuterią coraz częściej…

12/2011, TEMAT MIESIĄCA

Srebro w hurcie

Rynek hurtowni srebrnej biżuterii wydaje się być rynkiem ustabilizowanym. Nie obserwuje się ostatnio na nim pojawienia się nowych podmiotów gospodarczych, ale nie słyszy się także, aby istniejące hurtownie narzekały na brak klientów. Wydaje się, że sytuacja na rynku hurtowni srebrnej biżuterii nie zmieni się w najbliższym czasie. Klienci bowiem nadal…

12/2011, TEMAT MIESIĄCA

Biżuteryjne puzzle

Hurtownie półfabrykatów cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem wśród swoich klientów. Moda na tworzenie własnoręcznie biżuterii sprawiła, że hurtownie półfabrykatów nie mogą narzekać – wręcz przeciwnie, niemal każdy produkt przez nie oferowany natychmiast zostaje kupiony przez klientów. Hurtownie półfabrykatów kierują swoją ofertę nie tylko do salonów jubilerskich czy sklepów z biżuterią, ale…

12/2011, TEMAT MIESIĄCA

Ciekawa biżuteria za przystępne pieniądze

Rosnące ceny biżuterii wykonanej ze złota powodują, że wśród klientów wzrasta zainteresowanie biżuterią wykonaną z tańszych kruszców. Cały czas największą popularnością cieszy się srebro, jednak nie można nie zauważyć wzrostu sprzedaży biżuterii wykonanej z tytanu i stali. Mimo niestabilnej sytuacji gospodarczej klienci nie zrezygnowali z zakupów biżuterii. Kupują jednak ozdoby,…

12/2011, TEMAT MIESIĄCA

Perła zawsze modna

Biżuteria z perłami niezmiennie od wielu już lat jest jednym z najczęściej kupowanych rodzajów kosztowności. Klienci salonów jubilerskich stawiają na klasykę – wybierają sznury pereł i perłowe kolczyki. Warto również zauważyć, że rośnie popularność srebrnych pierścionków rodowanych z perłami. Najpopularniejsze są perły białe i różowawe. Jednak z roku na rok…

12/2011, SKLEP

Cyrkonia znana i nieznana

dr Włodzimierz Łapotlaboratorium Gemmologiczne uniwersytet śląski Cyrkonia to bardzo pospolity syntetyczny materiał krystaliczny znany powszechnie jako doskonałe naśladownictwo diamentu (fig.1). Pierwszy raz wyprodukowano ją w połowie lat 60. minionego wieku w ówczesnym ZSRR. Cyrkonię na początku znano pod nazwą „fianit”, będącą skrótem nazwy Instytutu Fizycznego Rosyjskiej Akademii Nauk, w którym…

12/2011, GEMMOLOGIA

Opodatkowane prezenty

Zbliżający się okres świąteczny sprzyja przekazywaniu zatrudnionym w przedsiębiorstwie pracownikom prezentów, bonów lub innych upominków o charakterze okolicznościowym. Tego typu prezenty dla pracowników muszą zostać sfinansowane przez pracodawcę, co z kolei nastręcza kłopotów związanych z opodatkowaniem „dodatkowego wynagrodzenia”. Jednym ze źródeł finansowania tego typu podarunków jest Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych…

12/2011, PRAWO
Strona 2 z 212