POLSKI JUBILER » NUMERY » 2011 » 05/2011 (Strona 2)

Kilogramowy srebrny medal

Skarbnica Narodowa z okazji beatyfikacji papieża Jana Pawła II wypuściła na polski rynek kilogramowy medal upamiętniający wielkiego Polaka. Medal ma średnicę 100 mm, waży kilogram i wykonany jest ze srebra (999/1000). Medale wypuszczone zostały w limitowanej ilości egzemplarzy 2011 a koszt jednego medalu wynosi 6950 złotych.…

05/2011, PANORAMA

Marzenie o własnej firmie

Najważniejszy jest pomysł. I właściwie każdy z nas miał lub ma jakiś swój autorski pomysł na prowadzenie działalności gospodarczej. Jednak dla niektórych sama myśl o długim łańcuchu formalności koniecznych do rejestracji własnej firmy jest tak odstraszająca, że nigdy swojego pomysłu nie realizują. Dla wszystkich marzących o własnej firmie dobrą informacją…

05/2011, EKONOMIA

Noc Muzeów – Nocą Biżuterii

14 maja podczas warszawskiej Nocy Muzeów odbędzie się uroczyste wręczenie nagród laureatom konkursu „Polska biżuteria patriotyczna XXI wieku”. Konkurs na projekt polskiej biżuterii patriotycznej został zorganizowany przez Muzeum Niepodległości w Warszawie. Jego celem była promocja biżuterii patriotycznej jako nośnika idei pośród obywateli, popularyzacja symboli narodowych w społeczeństwie, przypomnienie roli jaką…

05/2011, PANORAMA

Projektant nie może osiąść na laurach

Rozmowa z Dorotą Gulbierz,projektantką biżuterii Polski Jubiler: Informacje spływające z zakończonych pod koniec marca największych targów jubilerskich Baselworld 2011 pokazują, że międzynarodowa publiczność zainteresowana była kupnem biżuterii i zegarków, w których wykorzystana została ceramika. Pani w swojej biżuterii, niezmiennie od wielu lat, wykorzystuje ten materiał. Czy biżuteria z ceramiką ma…

05/2011, DOBRE BO POLSKIE

Czarne i białe

Na polskim rynku pojawiła się nowa kolekcja damskich zegarków Timex. Zegarki charakteryzuje estetyczna, prostokątna koperta oraz szlachetna, wykonana ze stali nierdzewnej, bransoleta w kolorze srebra. Tarcze modeli pokryto promienistym motywem zdobniczym służącym za indeksy godzin. Zegarki mają podświetlaną tarczę INDIGLO – umożliwiającą odczyt godziny w warunkach utrudnionej widoczności – w…

05/2011, PANORAMA

Grawerowanie – incisione

Dziś mówiąc o grawerowaniu, mamy zazwyczaj na myśli maszynę grawerską obsługiwaną ręcznie bądź sterowaną komputerem. Programy komputerowe do edycji tekstu pozwalają zapomnieć o kaligrafii, piórze i stalówce. Maszyny grawerskie sprawiły, że zanikła umiejętność grawerowania ręcznego, gdzie jedynym właściwym narzędziem pracy jest rylec grawerski. Współczesne grawerki Grawerki tak szeroko dziś rozpowszechnione…

05/2011, WARSZTAT JUBILERSKI

Tradycyjny zegarek

Na polskim rynku zegarmistrzowskim pojawił się nowy model zegarka nawiązujący swoim designem do tradycji − Worldmaster Art Deco marki Atlantic. Zegarek wzorowany jest na oryginalnym modelu z lat 50-tych. Model Art Deco posiada mechanizm z ręcznym naciągiem, który wywołuje skojarzenia z modelem Worldmaster z lat 60. i lat 70. Jego…

05/2011, PANORAMA

Nieszlachetna biżuteria

Stale rosnące ceny kruszców powodują, że znaczna część klientów decyduje się na kupowanie biżuterii wykonanej z innych rodzajów materiałów niż metale i kamienie szlachetne. Klienci stale kupują biżuterię, jednak częściej niż w ciągu ostatnich lat decydują się na zakup biżuterii wykonanej ze znacznie tańszych materiałów. Nie oznacza to, że klienci…

05/2011, RAPORT

05/2011

05/2011

Biżuteria autorska w salonie jubilerskim

Właściciele salonów jubilerskich niechętnie decydują się na zamawianie do swoich sklepów tzw. biżuterii modowej. Wychodzą z założenia, że w salonach jubilerskich powinna znajdować się biżuteria wykonana jedynie z metali szlachetnych, a kosztowności wykonane z materiałów nieszlachetnych nie powinny znajdować się w asortymencie. Jednak nie można zapominać, że „biżuteria modowa” to…

05/2011, PROBLEM BRANŻY

Biżuteria nigdy nie przeminie

Rozmowaz Mariuszem Pajączkowskim,złotnikiem, właścicielem Galerii Otwartej w Sandomierzu Polski Jubiler: Polska branża jubilerska znalazła się w kryzysie. W środowisku jubilerskim można usłyszeć głosy, ze klienci salonów jubilerskich nie są zainteresowani kupnem biżuterii. Na polskim rynku pojawiła się masowa, tania biżuteria z Chin i Tajlandii, która spowodowała, że klienci zaczęli wydawać…

05/2011, LUDZIE BRANŻY

Ceramika w salonie jubilerskim

Zakończone w Bazylei targi jubilerskie i zegarmistrzowskie ukazały, że wielu klientów zainteresowanych jest kupnem biżuterii i zegarków, do których wytworzenia wykorzystano ceramikę. Trudno jednoznacznie stwierdzić, jak takie zachowania klientów rynków międzynarodowych wpłyną na polski rynek jubilerski, można jednak mieć nadzieję, że również klienci w polskich salonach będą zainteresowani kupnem ciekawej…

05/2011, TEMAT MIESIĄCA
Strona 2 z 3123