POLSKI JUBILER » NUMERY » 2010 (Strona 19)

Nowa marka biżuteryjna w Polsce

W lutym na polskim rynku jubilerskim pojawiła się nowa duńska marka biżuteryjna PILGRIM. Korzenie marki sięgają lat 80., kiedy to dwaj Duńczycy Thomas Adamsem i Annemette Markvad, podróżując po świecie, rozpoczęli sprzedaż własnoręcznie produkowanej biżuterii. Obecnie w firmie pracuje ponad 300 pracowników, a biżuteria marki PILGRIM dostępna jest w ponad…

03/2010, PANORAMA

Eero Hintsanen

Eero Hintsanen żyje i pracuje w Finlandii. Kształcił się w Staatliche Zeichenakademie Hanau w Niemczech oraz w School of Goldsmithing, oraz Institute of Fine Arts w Lahti w Finlandii. Na jego koncie znajduje się niezliczona liczba wystaw i wiele publikacji. Zapraszam do Punktu Widzenia Eero Hintsanen… Biżuteria… Z mojej własnej…

03/2010, WZORNICTWO

Droga biżuteria nie dla każdego

We współczesnej modzie biżuteryjnej nikogo nie dziwi fakt, że biżuteria może zostać wykonana ze wszystkiego. Klocki lego, modelina, masa silikonowa to niemal klasyczne już materiały, z których tworzona jest biżuteria. Rozwój sztuki, w tym sztuki biżuteryjnej, powoduje, że twórcy decydują się na użycie w swoich przedmiotach coraz to bardziej nietypowych…

03/2010, RYNEK

Wybór banku – rutyna czy sztuka?

Teoretycznie w polskim prawodawstwie brak jest przepisu, który obligatoryjnie nakazywałby wszystkim przedsiębiorcom posiadanie rachunku bankowego, jednak w praktyce trudno sobie wyobrazić firmę prowadzącą działalność gospodarczą bez rachunku bankowego. W dzisiejszych realiach gospodarczych konto firmowe jest podstawowym elementem prawidłowego funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa. Należy pamiętać, że głównym powodem posiadania konta firmowego jest…

03/2010, EKONOMIA

01-02/2010

01-02/2010

Pracownik ważniejszy niż każdy system zabezpieczeń

Niezależnie od systemu alarmowego, monitoringu, na jakie się zdecydujemy w swojej firmie jubilerskiej, należy pamiętać, że nad bezpieczeństwem naszego majątku przez większą część dnia czuwają pracownicy. Nie można nie docenić roli, jaką odgrywa personel naszego sklepu przy ewentualnej próbie kradzieży naszych kosztowności. Pracownicy spędzają w salonie większość czasu, pokazują biżuterię…

01-02/2010, TEMAT MIESIĄCA

Ubezpieczenie od kradzieży

Ubezpieczenie firmy jubilerskiej nie należy do rzeczy najprostszych. Zakłady ubezpieczeń niezbyt chętnie ubezpieczają właścicieli salonów jubilerskich i producentów biżuterii. Branża jubilerska nie może liczyć na sprawną obsługę i specjalnie dla niej przygotowane oferty ubezpieczeniowe. Nie zmienia to jednak faktu, że każdy właściciel firmy jubilerskiej musi ubezpieczyć swój majątek od kradzieży…

01-02/2010, TEMAT MIESIĄCA

Targi jubilerskie 2010

01-02/2010, TARGI

Muzeum inspiruje i edukuje bursztynników

“Polski Jubiler”: Polska jest jednym z głównych producentów biżuterii bursztynowej, a sprzedaż biżuterii wykonanej z bursztynu z roku na rok się zwiększa. Muzeum Ziemi PAN również aktywnie uczestniczy w rynku jubilerskim. Od wielu lat współpracują państwo z branżą jubilerską. Na jaką pomoc z państwa strony może liczyć polskie środowisko bursztynnicze?…

01-02/2010, BURSZTYN

Blask brylantowej biżuterii

Rozmowa z Arturem Rodziem, dyrektorem firmy Aren Art. “Polski Jubiler”: Jak pana zdaniem kryzys finansowy wpłynął na polski rynek jubilerski? Czy na podstawie danych z państwa firmy mógłby pan powiedzieć, czy Polacy w zeszłym roku przestali kupować biżuterię, czy może wprost przeciwnie – znaczna część z nas nie zrezygnowała z…

01-02/2010, LUDZIE BRANŻY

Cenne jak biżuteria

Diamenty amerykańskiego jubilera przeszły do legendy po filmie “Śniadanie u Tiffany’ego”. Jednak ta sławna marka, mieszcząca się przy Piątej Alei w Nowym Jorku i licząca dziś ponad sto butików na świecie, szczyci się o wiele starszą tradycją. Firmę Tiffany & Co założył w 1837 roku na Manhattanie Charles Lewis Tiffany,…

01-02/2010, WZORNICTWO

Sztuka sprzedaży

Stworzenie pięknej biżuterii jest dopiero początkiem trudnej sztuki, jaką jest sprzedaż luksusowych towarów. Fakt, że oferujemy klientom niecodzienne kosztowności nie znaczy, że będziemy odnotowywali rekordowe zyski. Właściciele sklepów jubilerskich muszą nauczyć się różnych sposobów nawiązywania kontaktu z klientem oraz sztuki eksponowania biżuterii, ponieważ tylko wówczas mogą liczyć na znacznie wyższe…

01-02/2010, SKLEP