POLSKI JUBILER » NUMERY » 2010 (Strona 17)

Biżuteria to znak umożliwiający komunikację z widzem

„Polski Jubiler”: W Polsce pierwszą pracownią rozwijającą zainteresowanie biżuterią była pracownia powołana do życia przez Lenę Kowalewicz – Wegner przy łódzkiej Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych. W zeszłym roku minęło 50 lat od tego wydarzenia i można powiedzieć, że ciągle to właśnie Łódź nadaje ton innym wyższym szkołom artystycznym, które…

04/2010, LUDZIE BRANŻY

Trapiche czyli specyficzne uformowanie kryształów

dr Włodzimierz Łapot Laboratorium Gemmologiczne Uniwersytet Śląski Początkowo terminem tym określano prasę przeznaczoną do wyciskania soku z trzciny cukrowej. Elementami zgniatającymi były w niej trzy przeciwbieżne walce zakończone kołami zębatymi wprawiającymi je w ruch (fig. 1). Wygląd owych walców łatwo skojarzyć ze specyficznie uformowanymi słupkowymi kryształami szmaragdu, widzianymi poprzecznie względem…

04/2010, GEMMOLOGIA

Kryzys? Jaki kryzys?

9 kwietnia w Galerii Sztuki w Legnicy odbędzie się wernisaż wystawy „Kryzys? Jaki kryzys?” prezentujący prace niemieckich artystów – Rosy i Gisberta Stachów. Tą nowatorską prezentacją organizatorzy „srebrnej imprezy” inaugurują tegoroczny Legnicki Festiwal SREBRO. T a twórcza para mieszka i pracuje w Monachium. Gisbert Stach jest złotnikiem, laureatem Grand Prix…

04/2010, PANORAMA

Nowe technologie z ulgą podatkową

Marek Piotrowski prawnik, doradca podatkowy Jedną z możliwości skorzystania z odpisów podatkowych przysługujących osobom prowadzącym działalność gospodarczą jest wykorzystanie ulgi związanej z nabyciem nowej technologii. Ulga ta, uregulowana przepisami art. 26 c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (PIT), odpowiednio art. 18 b ustawy o podatku dochodowym od osób…

04/2010, PRAWO

03/2010

03/2010

Odcisk na srebrze

Wymagania klientów spowodowały zmiany na polskim rynku jubilerskim. Konsumenci szukając prezentu dla dziecka, chcą czegoś więcej niż tylko złotego krzyżyka czy medalika. Producenci coraz częściej wychodzą naprzeciw oczekiwaniom klientów i oferują im nowatorskie formy biżuteryjne, które mogą służyć jako podarunki. Warto pamiętać, że dzieci są bardzo wymagającymi klientami, więc prezenty…

03/2010, TEMAT MIESIĄCA

Sezon na dewocjonalia trwa cały rok

Mimo że przed świętami wielkanocnymi w sklepach jubilerskich i na aukcjach internetowych można zaobserwować wzrost zainteresowania biżuterią religijną, to nie można zapominać, że ten typ biżuterii znajduje swoich odbiorców przez cały rok. Właściciele sklepów jubilerskich powinni posiadać w swojej ofercie biżuterię dewocjonalną zawsze, niezależnie od pory roku. Zawsze bowiem znajdą…

03/2010, TEMAT MIESIĄCA

Sztabki, zegarki, monety

Od momentu, gdy światowe rynki opanowała recesja, można zaobserwować zwiększone zainteresowanie klientów kupnem sztabek złota. Złoto przestało być tylko kruszcem jubilerskim, a stało się bezpieczną lokatą kapitału. W ubiegłym roku sztabki złota były jednym z popularnych prezentów komunijnych, ponieważ gwarantowały zysk i stanowiły cenny prezent, którego wartość w przyszłości może…

03/2010, TEMAT MIESIĄCA

Prezent na zamówienie

Zdarza się, że klienci wymagają więcej od właścicieli salonów jubilerskich i producentów biżuterii, niż ci są w stanie im zaoferować. Chcą oni bowiem, aby z okazji uroczystości religijnych dzieci otrzymały prezenty, które zostaną zaprojektowane i wykonane specjalnie dla nich. Projektowanie biżuterii na zamówienie nie jest jeszcze najpopularniejsze w naszym kraju,…

03/2010, TEMAT MIESIĄCA

Mała szkatułka zamiast pudełka

Jeszcze do niedawna opakowanie traktowane było jako nieznaczący dodatek. Uważano bowiem, że niezależnie od opakowania oferowana biżuteria będzie się dobrze prezentowała. Jednak takie podejście powoli się zmienia, szczególnie jeśli chodzi o pudełka, w które zamykane są prezenty ofiarowywane z okazji uroczystości religijnych. Pudełka na biżuterię, a szczególnie te przeznaczone na…

03/2010, TEMAT MIESIĄCA

Porcelanowe ozdoby

Polscy klienci sklepów jubilerskich coraz częściej domagają się od sprzedawców nowości. Zależy im, aby ozdoby, które zamierzają kupić, były nie tylko wartościowe, ale także oryginalne i modne. Dlatego też coraz więcej osób zainteresowanych jest kupnem biżuterii niecodziennej, a taką z całą pewnością jest biżuteria porcelanowa, która niedawno pojawiła się na…

03/2010, WZORNICTWO

Biżuteria to nieodłączny element kobiecości

“Polski Jubiler”: Wprowadzenie na polski rynek marki Pandora niemal zbiegło się w czasie z kryzysem finansowym, który dotknął całą branżę jubilerską. Jak oceniają państwo swój debiut na polskim rynku jubilerskim? Czy kryzys finansowy miał wpływ na wasze funkcjonowanie w Polsce? Peter Mark: Nasz pierwszy rok obecności na rynku oceniamy bardzo…

03/2010, LUDZIE BRANŻY