POLSKI JUBILER » NUMERY » 2007 (Strona 3)

Handel, nie przymierzając…

Sprzedaż biżuterii w internetowym serwisie aukcyjnym Allegro Zanim klient zdecyduje się nabyć pierścionek, kolię czy bransoletkę, przeważnie chce biżuterię obejrzeć osobiście, dotknąć. Jednak nie brakuje osób, którym wystarczy zdjęcie i opis wyrobu, by podjąć decyzję o kupnie Na zwolenników zakupów online czeka bogata oferta. Rzut oka na największy polski serwis…

12/2007, RYNEK

Nowy rok bez zmian w handlu międzynarodowym

W związku z docierającymi do redakcji pytaniami o ewentualne zmiany w unormowaniach dotyczących handlu międzynarodowego wyrobami jubilerskimi zwróciliśmy się o wyjaśnienie tej kwestii do Ministerstwa Finansów. Jak się dowiedzieliśmy, postanowienia Wspólnej Taryfy Celnej na rok 2008 (Rozporządzenie Komisji (WE) Nr 1214 /2007 z dnia 20 września 2007 r.) nie przewidują…

12/2007, PANORAMA

Urządzenie warsztatu

W zadziwiający sposób ten liczący sobie ponad 400 lat warsztat złotniczy wcale nie wydaje się nam tak obcy. Miejscu pracy z pilnikiem, skórą i taboretem brakuje jedynie zagłębienia. Ciągarka ławowa mogłaby być użyta bez żadnych zmian do grubych drutów. Ciągadła stalowe, pilniki, kleszcze, młotki, kowadła, tygle wiszące na ścianach pozostały…

12/2007, TWÓRCZOŚĆ ZŁOTNICZA

11/2007

11/2007

Pęd do jubilerskiej wiedzy

Już po roku od rozpoczęcia działalności firmy szkoleniowej Wytwórni Antidotum pięć jej uczennic trafiło do prestiżowej akcji Stowarzyszenia Twórców Form Złotniczych “Debiuty”. Anna Horsecka, Anna Zacheja, Małgorzata Bogucka, Małgorzata Podleśna-Zdunek i Edyta Tokaj, które rozpoczęły szkolenie we wrześniu 2006 r., zaprezentowały po raz pierwszy swoje prace publiczności tegorocznych targów –…

11/2007, PANORAMA

Bursztynowy Grass

W dniach 4-6 października uroczyście obchodzono w Gdańsku 80. urodziny Güntera Grassa. Laureat Nagrody Nobla otrzymał kilka prezentów wykonanych z bursztynu, który w jego ostatniej książce pt. “Przy obieraniu cebuli” jest metaforą pamięci Wśród bursztynowych prezentów przekazanych pisarzowi była między innymi wręczona przez rektora Uniwersytetu Gdańskiego, profesora Andrzeja Ceynowę bursztynowa…

11/2007, NIEZBĘDNIK BURSZTYNNIKA

Miss Polski 2007 w biżuterii firmy Lewanowicz

Tegorocznym sponsorem nagród w wyborach Miss Polski była hiszpańska firma Lewanowicz, która ma swoje przedstawicielstwo w Polsce. Organizatorzy wyborów zaproponowali, by firma “ozdobiła” kandydatki i laureatki swoją biżuterią. Styliści firmy zaproponowali więc dwie kolie z ametystów i cyrkonii do sukien wieczorowych i w komplecie kolczyki z cyrkonii. Miss Polski 2007,…

11/2007, PANORAMA

Topienie metali

Sposób topienia metali pozostawał prawie niezmienny od czasów antycznych aż do połowy ubiegłego wieku. Aby stopić metal, tygiel z topionym metalem ustawiany był na rozżarzonym węglu drzewnym, w który często nadmuchiwane było dodatkowo powietrze z dmuchawy Taką samą metodę stosowano jeszcze parę lat temu przy piecach koksowniczych. Ale nawet przy…

11/2007, TWÓRCZOŚĆ ZŁOTNICZA

Elektroniczne gadżety z kryształami Philipsa i Swarovskiego

Philips we współpracy ze znaną na całym świecie firmą Swarovski wprowadził na rynek limitowaną serię akcesoriów elektronicznych wykańczanych szlifowanymi kryształami. Kolekcja Active Crystals to linia słuchawek i kluczy USB z kryształami Silver Shade. W jej skład wchodzą cztery modele słuchawek o wysokiej jakości odtwarzania oraz cztery klucze USB o pojemności…

11/2007, PANORAMA

Kryształy w warszawskiej Domotece

Marka Lalique to niezaprzeczalny symbol piękna i elitarnego luksusu. Imperium kryształów, biżuterii i zmysłowych perfum zamkniętych w niepowtarzalnych flakonach. Firma powstała w XIX wieku dzięki talentowi francuskiego architekta i projektanta René Lalique’a, który w ciągu kilku dekad zrewolucjonizował podejście do sztuki dekoracyjnej, zdobywając uznanie zamożnej klienteli Ilustracja kunsztu marki Wystawa…

11/2007, DZIEDZICTWO

Forza Italia! Włoscy jubilerzy wchodzą na polski rynek

Małe włoskie firmy jubilerskie z Caserty w Kampanii udowodniły już swój zmysł organizacyjny i biznesowy. Teraz są poważnie zainteresowane wejściem na Polski rynek Chcemy pozyskać dystrybutorów w Polsce” – powiedział Polskiemu Jubilerowi Angelo De Falco, jeden z przedstawicieli słynnego jubilerskiego Centrum Złotniczego “Il Tari” w Kampanii. Angelo De Falco to…

11/2007, PANORAMA

Marsz po kapitał

Ewa Bednarz, dziennikarz ekonomiczny i ekspert zajmująca się tematyką finansową. Publikuje m.in. w Gazecie Prawnej i Newsweek Polska. Jest również redaktorem naczelnym czasopism Antyki i Modern Art Akcje Kruka były jednymi z najlepszych inwestycji w ciągu ostatnich 3 lat. Ich kurs wzrósł z 1,35 zł, do 31,80 zł, a więc…

11/2007, RYNEK