POLSKI JUBILER » NUMERY » 2007 (Strona 3)

Szczęście w każdym wieku…

YES: przeciw kultowi młodości  W świecie mody – także biżuterii – w promocji na ogół wykorzystuje się wizerunki ludzi młodych. A przecież szlachetne wyroby jubilerskie nie tylko są kupowane przez klientów w każdym wieku, ale przede wszystkim są ponadczasowe. Na ten rozdźwięk zwróciła uwagę firma Yes, jednej z największych sieci…

12/2007, Z PRZYMRUŻENIEM OKA

Sonda

Amatorska biżuteria jest najczęściej tworzona ze sztampowych materiałów słabej jakości, ale za to bardzo taniaÉ Czy środowisko autorów takich wyrobów szkodzi rynkowi precjozów, czy buduje w społeczeństwie zainteresowanie wyrobami jubilerskimi, które może przełożyć się także na wzrost sprzedaży profesjonalnych złotników? Sławomir Fijałkowski Studio Projektowe Pstrągowski Studio Design. Na szczęście socjalizm…

12/2007, SONDA

Ukraina się bogaci

Jesienna edycja Jeweller Expo Ukraine 2007 w Kijowie Na Ukrainie wzrasta zarówno liczba kupujących biżuterię, jak i produkcja wyrobów jubilerskich. Mimo geograficznej bliskości na razie tylko polscy producenci maszyn jubilerskich korzystają z koniunktury na tym rynku Kijowskie targi rozkwitają – mówi Jarosław Dziopa z firmy Argenta (Kielce), wystawiający się na…

12/2007, TARGI

11/2007

11/2007

Dobre, bo polskie

Pokaz mody połączony z prezentacją biżuterii z bursztynu projektantów firmy Ambermoda zainaugurował 25 października wystawę “Designed in Poland” w Centrum Kultury Gasteig w Monachium. Na prezentację złożyło się przeszło 100 sztandarowych produktów, przygotowanych przez blisko 60 firm i indywidualnych twórców. Wśród prezentowanych eksponatów poza biżuterią znalazły się m.in. odzież, meble,…

11/2007, PANORAMA

Uwaga, złodziej!

Najlepszą ochroną przed kradzieżą jest niewielka wartość posiadanych przedmiotów Na początku października do zakładu jubilerskiego Onyks w Policach wtargnął zamaskowany mężczyzna, który miał w ręku łom i plecak – poinformował Głos Szczeciński. Rozbił gablotę ze złotą biżuterią. Kiedy pracująca w sklepie kobieta próbowała wydostać się na ulicę, bandyta uderzył ją.…

11/2007, TEMAT MIESIĄCA

Przegląd portali jubilerskich

Nowy format Tiffany,ego Tiffany zapowiada otwieranie nowego typu sklepów jubilerskich na terenie Stanów Zjednoczonych. Placówki bedą mniejsze od obecnych (o powierzchni 2000 m2, a nie jak dotychczas 5000 m2) oraz nie będą oferować biżuterii zaręczynowej. Pierwszy tego rodzaju sklep powstanie w 2008 roku. Michael J. Kowalski, przedstawiciel firmy Tiffany, zapowiedział,…

11/2007, PRAWO

Zapowiedzi targowe

11/2007, PANORAMA

Strzeżonego… Jak się zabezpieczyć przed kradzieżą

Firmy ubezpieczeniowe niechętnie ubezpieczają firmy jubilerskie. Nie ma na rynku specjalnej oferty dla producentów i sprzedawców precjozów. Natomiast stosowanie zabezpieczeń jest obowiązkowe i zależy od kwoty przechowywanych precjozów Chcący się ubezpieczyć jubiler, powinien zapytać wszystkie zakłady ubezpieczeń, które prowadzą ubezpieczenia od kradzieży (tzn. Grupę 9 Działu II – wykaz takich…

11/2007, TEMAT MIESIĄCA

Jubiler robi… telefony

Telefon komórkowy stał się nieodłącznym atrybutem współczesnego człowieka. Kilkanaście lat temu sam fakt jego posiadania był dowodem statusu materialnego. Dziś, kiedy nawet najdroższe komórki produkowane są w gigantycznych seriach, żeby się wyróżnić, trzeba mieć telefon naprawdę niecodzienny. Być może jest to interesująca nisza także dla polskich jubilerów. Komórki “jubilerskie” to…

11/2007, PRAWO

Koncertowy bursztyn

W tegorocznym VIII Międzynarodowym Konkursie Dyrygentów im. Grzegorza Fitelberga dotychczasowe nagrody w postaci Złotych, Srebrnych i Brązowych Medali zastąpią Złota, Srebrna i Brązowa Batuta, zaprojektowane i wykonane przez firmę W.Kruk SA. Batuta złota została zrobiona ze srebra i pozłacana 24-karatowym złotem, srebrna z czystego srebra, natomiast batuta brązowa jest wykonana…

11/2007, PANORAMA

Biżuteria w kolorach jesieni

Ewa Bednarz, redaktor naczelna czasopism Antyki i Modern Art. Jest także dziennikarzem ekonomicznym i ekspertem zajmującym się tematyką finansową. Publikuje m.in. w Gazecie Prawnej i Newsweek Polska. Trendy według sieci jubilerskich W najbliższym sezonie będziemy nosić wszystko, co się srebrzy, złoci, błyszczy. Modne są ciepłe odcienie brązów, czekolady, rudości, bordo…

11/2007, WZORNICTWO