POLSKI JUBILER » NUMERY (Strona 53)

Pareidolia, czyli nadawanie kształtu biżuterii

Rozmowa z Klaudią Stopą, laureatką nagrody „Polskiego Jubilera” w konkursie im. Władysława Strzemińskiego Klaudia Stopa Urodzona 21 lutego 1992 r. w Rzeszowie, pochodzi z Głogowa Małopolskiego. W latach 2008-2012 uczennica Zespołu Szkół Plastycznych w Rzeszowie, na kierunku metaloplastyki. W roku 2012 obroniła dyplom ze specjalizacji metaloplastyka z elementami biżuterii. Od…

03/2017, NAGRODA POLSKIEGO JUBILERA

Biżuteria jest rzeźbą

Rozmowa z laureatem nagrody „Polskiego Jubilera” Wojtkiem Wałęsą „Polski Jubiler”: Jak ocenia pan swój debiut przed szeroką publicznością na polskim rynku biżuteryjnym? Wojtek Wałęsa: Nie jestem pewien, czy on tak naprawdę nastąpił. Jestem szczęśliwy, że zostałem zauważony i doceniony. Zwłaszcza że w zakulisowych rozmowach podczas ceremonii rozdania nagród w konkursie…

03/2017, NAGRODA POLSKIEGO JUBILERA, Z ŻYCIA BRANŻY - ŚWIAT

Malarstwo w biżuterii

Malarstwo i biżuteria to dziedziny, które współcześnie coraz częściej się przenikają. Artyści szukają doskonałego medium, za pomocą którego nawiążą kontakt z odbiorcą. Artyści złotnicy coraz częściej poszukują inspiracji w malarstwie, i to zarówno dawnych mistrzów, jak i współczesnym. Podobne zależności można odnaleźć w wypadku malarzy. Ci artyści również niezwykle chętnie…

03/2017, WARSZTAT JUBILERSKI

Romans mody i biżuterii

Młodzi artyści coraz chętniej eksperymentują z modą. Już nie tylko tworzą kolekcje biżuterii fashion, ale także nawiązują kontakty z projektantami odzieży, aby wspólnie wprowadzać na rynek linie przeznaczone dla najbardziej wymagających klientów. Artyści złotnicy nie chcą zostać zaszufladkowani jako twórcy określonego typu wyrobów jubilerskich, dlatego też stale eksperymentują. Do wytworzenia…

03/2017, PRODUKT

Alchemiczne sztuczki u złotnika

Salony jubilerskie idą z duchem czasu. Nowoczesne wnętrza, oświetlenie, aromamarketing, specjalistyczna kadra mają sprawić, że do sklepów z biżuterią trafią nowi klienci. I tak w rzeczywistości się dzieje. Nie można jednak zapominać, że salon jubilerski to także magia przemieniania złota i srebra w biżuterię. Dlatego też dużym zainteresowaniem klientów cieszą…

03/2017, TEMAT MIESIĄCA

Biżuteria ze smakiem

Smak w biżuterii kojarzy się przede wszystkim z dobrym gustem. W najbliższym czasie jednak sytuacja ta może ulec zmianie, gdyż coraz częściej do sprzedaży trafia biżuteria wykonana z materiałów jadalnych. Biżuteria spożywcza wykorzystywana jest także jako jedno z narzędzi marketingowych. Do wykonania biżuterii można wykorzystać niemal wszystko – pojawia się…

03/2017, TEMAT MIESIĄCA

Popularne materiały i narzędzia

Im ciekawszy materiał jubilerski, tym większa szansa, że klienci zechcą kupić wykonaną z niego biżuterię. W sklepach z materiałami jubilerskimi pojawiają się nie tylko nowoczesne tworzywa, ale także maszyny znacznie ułatwiające pracę z nimi. Producenci biżuterii starają się spełnić oczekiwania klientów, co sprawia, że potrzebują w swoich warsztatach nowych narzędzi…

03/2017, TEMAT MIESIĄCA

Piękno ukryte w kamieniu

Kamienie jubilerskie to materiał najczęściej wykorzystywany w produkcji biżuterii. Oprawione w złoto, platynę lub srebro, tworzą arcydzieła sztuki jubilerskiej. Kamienie jubilerskie to odmiany niektórych minerałów i skał. Te najrzadziej występujące nazywamy kamieniami szlachetnymi. Odznaczają się one pięknem oraz twardością i trwałością. Kamienie naturalne Najbardziej pożądanymi kamieniami jubilerskimi są kamienie naturalne.…

03/2017, TEMAT MIESIĄCA

Narzędzia jubilerskie na miarę XXI wieku

Sprzedawcy narzędzi i maszyn jubilerskich nie mają powodów do narzekania. Sprzedaż specjalistycznego sprzętu utrzymuje się na zadowalającym poziomie, głównie za sprawą młodych twórców wchodzących na polski rynek jubilerski. Specjalistycznym sprzętem zainteresowani są także producenci, grawernicy oraz właściciele punktów usługowych, w których dokonuje się naprawy biżuterii. Niezbędne narzędzia Narzędzia i maszyny…

03/2017, TEMAT MIESIĄCA

Maszyny w salonie jubilerskim

Każdy podmiot gospodarczy funkcjonujący na rynku jubilerskim musi zaopatrzyć się w narzędzia. Im więcej biżuterii wprowadza na rynek, tym bardziej specjalistycznych narzędzi i maszyn jubilerskich potrzebuje. Polską produkcję zdominowały małe firmy jubilerskie, które w specjalistycznych sklepach zaopatrują się nie tylko w niezbędne narzędzia, ale także materiały do produkcji i konserwacji…

03/2017, TEMAT MIESIĄCA

Miasto, miasteczko a metropolia

Rynek w poszczególnych regionach Polski ma diametralnie różne oblicza. Warsztaty i salony jubilerskie w wielkich miastach funkcjonują zupełnie inaczej niż w mniejszych. Klienci zainteresowani są zupełnie innym rodzajem asortymentu i przeznaczają na zakupy krańcowo różne sumy. W metropoliach biżuteria sprzedaje się bardzo dobrze. Klienci wybierają sklepy zlokalizowane w galeriach handlowych…

03/2017, PROBLEM BRANŻY

Entuzjazm w branży po Amberifie

25 marca zakończyły się 24. Międzynarodowe Targi Bursztynu, Biżuterii i Kamieni Jubilerskich – największe targi jubilerskie w Europie Środkowo-Wschodniej oraz najważniejsza na świecie wystawa bursztynu. Swoją ofertę zaprezentowało na nich 470 wystawców z całego świata, a odwiedziło je ponad 6 tys. gości z 58 krajów. Najliczniejsze grupy odwiedzających przyjechały z…

03/2017, TARGI