POLSKI JUBILER » NUMERY (Strona 199)

Świąteczny urok

Nowy zegarek Christmas Charms, pierwszy z najnowszej linii Irony Square Lady to właściwie podwójna bransoletka z perłami, szafirami i muszlami z polerowanej stali. Całości dopełniają stalowe krążki wypełnione masą perłową i pokryte białym przezroczystym kryształem oraz delikatne sześcioramienne gwiazdki ze stali z pojedynczym, przezroczystym różowym kryształem w środku. Kwadratowa polerowana…

11/2007, PANORAMA

Sonda

Mariusz Gliwiński, Ambermoda Kradzieże to w pewnym sensie zmora polskich jubilerów. Pojawia się niestety coraz więcej zuchwałych napadów, bo też wartość biżuterii jest coraz większa. Praktycznie zabezpieczeniem, którego dopiero się uczymy, jest trwałe monitorowanie, które zniechęcają nawet potencjalnych złodziei. Jeśli chodzi o firmy ochroniarskie, to usługi ich są drogie, a…

11/2007, TEMAT MIESIĄCA

Stowarzyszenia

11/2007, RYNEK

Dobre, bo polskie

Pokaz mody połączony z prezentacją biżuterii z bursztynu projektantów firmy Ambermoda zainaugurował 25 października wystawę “Designed in Poland” w Centrum Kultury Gasteig w Monachium. Na prezentację złożyło się przeszło 100 sztandarowych produktów, przygotowanych przez blisko 60 firm i indywidualnych twórców. Wśród prezentowanych eksponatów poza biżuterią znalazły się m.in. odzież, meble,…

11/2007, PANORAMA

Uwaga, złodziej!

Najlepszą ochroną przed kradzieżą jest niewielka wartość posiadanych przedmiotów Na początku października do zakładu jubilerskiego Onyks w Policach wtargnął zamaskowany mężczyzna, który miał w ręku łom i plecak – poinformował Głos Szczeciński. Rozbił gablotę ze złotą biżuterią. Kiedy pracująca w sklepie kobieta próbowała wydostać się na ulicę, bandyta uderzył ją.…

11/2007, TEMAT MIESIĄCA

Przegląd portali jubilerskich

Nowy format Tiffany,ego Tiffany zapowiada otwieranie nowego typu sklepów jubilerskich na terenie Stanów Zjednoczonych. Placówki bedą mniejsze od obecnych (o powierzchni 2000 m2, a nie jak dotychczas 5000 m2) oraz nie będą oferować biżuterii zaręczynowej. Pierwszy tego rodzaju sklep powstanie w 2008 roku. Michael J. Kowalski, przedstawiciel firmy Tiffany, zapowiedział,…

11/2007, PRAWO

Zapowiedzi targowe

11/2007, PANORAMA

Strzeżonego… Jak się zabezpieczyć przed kradzieżą

Firmy ubezpieczeniowe niechętnie ubezpieczają firmy jubilerskie. Nie ma na rynku specjalnej oferty dla producentów i sprzedawców precjozów. Natomiast stosowanie zabezpieczeń jest obowiązkowe i zależy od kwoty przechowywanych precjozów Chcący się ubezpieczyć jubiler, powinien zapytać wszystkie zakłady ubezpieczeń, które prowadzą ubezpieczenia od kradzieży (tzn. Grupę 9 Działu II – wykaz takich…

11/2007, TEMAT MIESIĄCA

Jubiler robi… telefony

Telefon komórkowy stał się nieodłącznym atrybutem współczesnego człowieka. Kilkanaście lat temu sam fakt jego posiadania był dowodem statusu materialnego. Dziś, kiedy nawet najdroższe komórki produkowane są w gigantycznych seriach, żeby się wyróżnić, trzeba mieć telefon naprawdę niecodzienny. Być może jest to interesująca nisza także dla polskich jubilerów. Komórki “jubilerskie” to…

11/2007, PRAWO

Koncertowy bursztyn

W tegorocznym VIII Międzynarodowym Konkursie Dyrygentów im. Grzegorza Fitelberga dotychczasowe nagrody w postaci Złotych, Srebrnych i Brązowych Medali zastąpią Złota, Srebrna i Brązowa Batuta, zaprojektowane i wykonane przez firmę W.Kruk SA. Batuta złota została zrobiona ze srebra i pozłacana 24-karatowym złotem, srebrna z czystego srebra, natomiast batuta brązowa jest wykonana…

11/2007, PANORAMA

Biżuteria w kolorach jesieni

Ewa Bednarz, redaktor naczelna czasopism Antyki i Modern Art. Jest także dziennikarzem ekonomicznym i ekspertem zajmującym się tematyką finansową. Publikuje m.in. w Gazecie Prawnej i Newsweek Polska. Trendy według sieci jubilerskich W najbliższym sezonie będziemy nosić wszystko, co się srebrzy, złoci, błyszczy. Modne są ciepłe odcienie brązów, czekolady, rudości, bordo…

11/2007, WZORNICTWO

Biżuteria w czasoprzestrzeni. Podróże francuskich projektantów

Wobec niepewnej przyszłości i braku równowagi na świecie, współcześni klienci charakteryzują się ciągłym pędem do nowych doświadczeń, emocji i sensacji, ale także chętnie wracają do starych trwałych wartości i tradycji. Najnowsze francuskie kolekcje biżuterii są efektem kreatywności projektantów dążących do dopasowywania się do tych sprzecznych potrzeb.   Właśnie dlatego francuscy…

11/2007, PRAWO