Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

Srebro Północy | Polski Jubiler





Srebro Północy

Wystawa wzornictwa Uniwersytetu w Konstfack i Wileńskiej Akademii Sztuk Pięknych

"Srebrne Szkoły" to zapoczątkowany w 2001 roku w ramach Legnickiego Festiwalu Srebra cykl wystaw, prezentujących dorobek artystyczny szkół złotniczych, ich profesorów, absolwentów i studentów z Polski i z zagranicy. Wystawa prezentowana w Teatrze Współczesnym to konfrontacja szkół z północnej i wschodniej Europy, które łączy niezwykle wysoki poziom nauczania, a dzieli odmienne podejście do biżuterii

Uczelnię szwedzką charakteryzuje pęd ku nowoczesności, poszukiwanie nowych kierunków, wzorów, rozwiązań, koncepcji. W programie nauczania szczególnie duży nacisk kładzie się na szerokie zrozumienie dla gwałtownie zmieniającej się kultury, zdolność krytycznego myślenia, wykraczającego poza granice danej dyscypliny sztuki. Studenci mają za zadanie postrzegać biżuterię jako dziedzinę sztuki, rozwijać własne umiejętności refleksji, apj_2008_01-32.jpgnalizy oraz znajomość filozofii. Prace studentów Konstfack to przede wszystkim komunikaty. Przekazy zawarte w pracach odczytujemy za pomocą analizy formy, treści, tworzyw, z których zostały wykonane. Większość z prezentowanych prac, ze względu na użycie tworzyw tradycyjnie uważanych za pozajubilerskie, jak poliuretan, silikon, papier, łuski rybie, wosk, gips, wełna czy asfalt, na pierwszy rzut oka sprawia wrażenie obiektów pozbawionych waloru użytkowego. Nic bardziej mylnego.

Prace te nie tylko "nadają się do noszenia", ale są bardzo wygodne. Warto tu wymienić silikonowy naszyjnik Anny Taschy Larsson, który prywatnie nazywam "Biżuterią dla Obcego", świetnie układający się na szyi i tak pomyślany, że nie potrzebuje zabezpieczenia w postaci zapięcia, by go nosić bezpiecznie, czy broszę Christiana Lysholta, mocowaną do ubrania za pomocą drewnianego "korka" wypychanego z wewnętrznej strony ubrania przez srebrny otwór broszy, znajdującej się po zewnętrznej stronie ubrania. Nazywam tę pracę "Kameleonem", ponieważ tkanina, do której przymocowana zostaje brosza staje się jej elementem - centralnym punktem, tak więc brosza zmienia swój wygląd w zależności od ubrania. Dla kontrastu uczelnię litewską cechuje duży szacunek dla tradycji, kl [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Dostęp dla prenumeratorów

Polskiego Jubilera

Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania dwumiesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.polskijubiler.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.polskijubiler.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl

Monika Szpatowicz