POLSKI JUBILER » DZIAŁY (Strona 190)

Co jest niedozowolone

Przemysław Szymański Specjalista z zakresu prawa cywilnego i gospodarczegoUwaga na zmiany w prawie Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym, która weszła w życie pod koniec ubiegłego roku, ma służyć lepszej ochronie interesów konsumentów przez wprowadzenie zakazu praktyk sprzecznych m.in. z dobrymi obyczajami. Każdy przedsiębiorca powinien zapoznać się z jej regulacjami,…

01-02/2008, PRAWO

Przyszłość w nowoczesności

Sprzedaż biżuterii przez sieć Internet jest potencjalnie bardzo obiecującym kanałem sprzedaży biżuterii. Sklepy w sieci będą w coraz większym stopniu tworzyć przeciwwagę dla największych firm dystrybucyjnych, które dominują w centrach handlowych Polacy chętnie odwiedzają modne “świątynie” handlu i wydają tam coraz więcej pieniędzy. Nowopowstające centra komercyjne już na kilka lat…

01-02/2008, SKLEP

Zaskakujący termin

Czy wypalą nowe targi jubilerskie? Pod koniec ubiegłego roku w prasie pojawiła się informacja o kolejnej targowej imprezie dla rynku jubilerskiego w Polsce. Prawdopodobnie trudno będzie się przekonać o rzeczywistym potencjale takiej imprezy, ponieważ fatalnie ustalono jej termin Na zaskakujący pomysł stworzenia zupełnie nowej jubilerskiej imprezy targowej dla profesjonalistów wpadło…

01-02/2008, TARGI

Minimalizm i prowokacja

Nowe linie biżuterii Calvina Kleina Polacy kochają znane międzynarodowe marki. Naprzeciw temu zapotrzebowaniu wychodzą nowe kolekcje biżuterii Calvina Kleina – ck ebony, oraz ck contunuity Pierwsza z nich to linia łącząca srebro i heban. Naszyjnik, bransoleta i kolczyki składają się z gładkich korali ze szlachetnego drewna przeplatanych srebrnymi ogniwami. Dwie…

01-02/2008, PANORAMA

Blask odbitego światła

Gdyby twoja ulubiona marka była człowiekiem, to kim by była? To najczęstsze pytanie z arsenału psychologicznych technik badania wizerunku marki. Marka, której brak osobowości, emocji, własnego stylu – przepada na rynku. Dosłownym przełożeniem tej zasady na działania marketingowe jest wybór odpowiedniego ambasadora marki. Dodajmy, że przełożeniem bardzo skutecznym Lidia Popiel…

12/2007, RYNEK

Bursztyn i krzemień

Polska w świecie słynie bursztynem. A przynajmniej chcielibyśmy, żeby słynęła. Tyle, że niestety poza Polską niespecjalnie przejmują się, że to nasza specjalność Powoli ta smutna prawda zaczyna do nas docierać. Co gorsze w zasadzie bursztynu u nas nie ma… Mają go Rosjanie, mają Ukraińcy, czasem się nawet podzielą… Najwięcej bursztynu,…

12/2007, Z PRZYMRUŻENIEM OKA

Czas na marketing

Publikujemy tekst osoby w żaden sposób nie związanej z rynkiem bursztynniczym, fachowca w dziedzinie kreowania wizerunku i komunikacji marketingowej. Niektórym osobom związanym zawodowo z bursztynem wybrane poglądy autorki zapewne wydadzą się kontrowersyjne. W ten sposób chcemy rozpocząć na naszych łamach poważną dyskusję na temat przyszłości bursztynu na – nie tylko…

12/2007, RYNEK

Szczęście w każdym wieku…

YES: przeciw kultowi młodości  W świecie mody – także biżuterii – w promocji na ogół wykorzystuje się wizerunki ludzi młodych. A przecież szlachetne wyroby jubilerskie nie tylko są kupowane przez klientów w każdym wieku, ale przede wszystkim są ponadczasowe. Na ten rozdźwięk zwróciła uwagę firma Yes, jednej z największych sieci…

12/2007, Z PRZYMRUŻENIEM OKA

Urządzenie warsztatu

W zadziwiający sposób ten liczący sobie ponad 400 lat warsztat złotniczy wcale nie wydaje się nam tak obcy. Miejscu pracy z pilnikiem, skórą i taboretem brakuje jedynie zagłębienia. Ciągarka ławowa mogłaby być użyta bez żadnych zmian do grubych drutów. Ciągadła stalowe, pilniki, kleszcze, młotki, kowadła, tygle wiszące na ścianach pozostały…

12/2007, TWÓRCZOŚĆ ZŁOTNICZA

Handel, nie przymierzając…

Sprzedaż biżuterii w internetowym serwisie aukcyjnym Allegro Zanim klient zdecyduje się nabyć pierścionek, kolię czy bransoletkę, przeważnie chce biżuterię obejrzeć osobiście, dotknąć. Jednak nie brakuje osób, którym wystarczy zdjęcie i opis wyrobu, by podjąć decyzję o kupnie Na zwolenników zakupów online czeka bogata oferta. Rzut oka na największy polski serwis…

12/2007, RYNEK

Biżuteria Art Deco – wielki powrót

W latach 20. i 30. XX w. biżuteria sięgnęła artystycznych szczytów, a jubilerstwo stało się jedną z najbardziej pasjonujących dyscyplin wzornictwa i zdobnictwa. Dziś prace ówczesnych złotników są jednym z głównych przebojów aukcji Międzywojenna biżuteria wykonana ze stopów złota z innymi metalami, które nadawały jej odpowiedni kolor, dziś pokryta jest…

12/2007, DZIEDZICTWO

Summary

Young power arise The number of young jewellery crafters, non-professional ones, is rapidly rising. For the majority of the handicrafts they produce, low quality materials and less sophisticated shapes are the commonplace, so much cheaper are they. Jewellery is distributed among the young societies and over the web. Part of…

12/2007, SUMMARY