POLSKI JUBILER » DZIAŁY (Strona 187)

Coraz bardziej drogocenne kamienie Zawirowania na rynku klejnotów

Spośród wszystkich najpopularniejszych w światowej biżuterii kamieni tanieje tylko jasnoniebieski akwamaryn chińskiej produkcji. Szczególnie trudny rok czeka rynek diamentów. Podsumowaniem opinii na temat tegorocznej “kamiennej” koniunktury było seminarium Petera Welcheringa i dr. Ulricha Henna na tegorocznej inhorgencie Sygnały odnośnie zmiany sytuacji na rynku diamentów widać już było pod koniec 2007…

03/2008, RYNEK

Amberif na 5

Międzynarodowe Targi Bursztynu, Biżuterii i Kamieni Jubilerskich AMBERIF obchodzą 15 urodziny. Wiele wskazuje na to, że będzie to impreza na piątkę – w trwających 5 dni targach organizatorzy przewidują udział 500 firm wystawiających się na 5 tys. mkw. Poza wieloma imprezami towarzyszącymi, podczas targów zakończy się też pięć konkursów Coraz…

03/2008, TARGI

Francja i tajemnicza Polska

Choć Polacy praktycznie nie mają kontaktu z francuskim rynkiem jubilerskim, jest on bardzo interesujący. W Paryżu obywają się dwie najistotniejsze imprezy biżuteryjne, każda ma zupełnie inny profil, innych wystawców i zwiedzających. Oba wydarzenia targowe oddają zasadniczy podział francuskiego rynku Moda przede wszystkim – Eclat de Mode Tegoroczne wydanie styczniowych targów…

03/2008, TARGI

Summary

Amberif to take fives It comes 15th anniversary of the International Fair of Amber, Jewellery and Gemstones AMBERIF. It will be the show with many fives: 500 exhibitors on 5.000 sq. meters of stands and – among many other accompanying events – finals of five important contests. p. 14 The…

03/2008, SUMMARY

Nowości marki VERONA

CRYSTAL Kryształ – bezbarwny – jest teraz na czele rankingów popularności wśród “błyskotek” poszukiwanych przez Panie. Dlatego w naszej nowej kolekcji – jest bohaterem. Naszyjniki, kolczyki, zawieszki, bransoletki z kryształem fasetowanym, w różnych kształtach i wielkościach. Np. na srebrnych, zawsze rodowanych lub stalowych linkach. To biżuteria świeża, lekka i efektowna.…

03/2008, PANORAMA

Sonda

W jakim stopniu biżuteria religijna jest produktem sezonowym? Czy sprzedawca biżuterii powinien angażować środki w ofertę tego typu przez cały rok? Jerzy Macur, J-M Metaloplastyka Każdy właściciel sklepu jubilerskiego z ofertą ogólną, który nie specjalizuje się w dewocjonaliach, powinien mieć podstawowe wzory medalików, przede wszystkim z Matką Boską, klasyczne krzyżyki,…

03/2008, SONDA

Kruk się wznosi

W 2007 grupa W. KRUK otworzyła sześć nowych salonów jubilerskich (oraz siedem pozostałych swoich marek Deni Cler i jedna Cacharel). Na rok 2008 zaplanowano dalszy rozwój sieci detalicznej (m.in. otwarcie dziewięciu salonów KRUK, z czego większość powstanie pod koniec roku. Przewidywane nakłady inwestycyjne to 12 mln zł, z czego 9,7…

03/2008, PANORAMA

Święty biznes Biżuteria religijna w Polsce

Polska jako kraj ludzi przywiązanych do religijnych obrzędów jest potencjalnie świetnym rynkiem dla dewocjonaliów. Z drugiej jednak strony tradycja ogranicza popyt do konkretnych pór roku i zachowawczych form. Co ciekawe, osoby reprezentujące firmy działające na rynku biżuterii religijnej różnie oceniają sytuację i kierunek zmian Wśród osób z branży panuje zgoda…

03/2008, TEMAT MIESIĄCA

Zachować płynność. Faktoring pomaga zachować płynność finansową

Przeterminowane płatności stały się w ostatnich latach codziennością dla wielu polskich firm. Przedsiębiorcy, którzy część środków mają zamrożonych w fakturach, sięgają często po kredyt obrotowy. Ale jest inny sposób Kredyt obrotowy to przecież wysokie koszty. Dlatego doskonałym źródłem finansowania bieżącej działalności firm staje się faktoring, który od kilku lat zyskuje…

01-02/2008, PORADNIK MAŁEJ FIRMY

Limitowany sukces

Numerowane czasomierze Chociaż najczęściej kupowane są zegarki ze średnich półek cenowych, to wizerunek marek budują modele z limitowanych serii. Niewiele jest lepszych wyznaczników osobistego prestiżu niż czasomierz opatrzony numerem kolejnym, im mniejszym, tym lepiej Ze znaczenia tej formy promocji zdaje sobie sprawę Krzysztof Janczak, właściciel Zielonogórskiej Manufaktury Zegarkowej, firmy odwołującej…

01-02/2008, SKLEP

Rok możliwości. Walny Zjazd Stowarzyszenia Twórców Form Złotniczych

W wykorzystaniu wszystkich możliwości stojących przed złotnikami przeszkadza im często natłok codziennych obowiązków i kłopotów – taki wniosek można wysnuć po ostatnim walnym zjeździe artystów – złotników.   Dużą część spotkania zajęło omawianie problemów z uzyskiwaniem znaków probierczych. Przyczyny problemów w liście do uczestników starały się tłumaczyć panie Aleksandra Górkiewicz-Malina…

01-02/2008, SKLEP

Kamienna hala C2 Nowości na Inhorgencie

Organizatorzy tegorocznej, już 35. Inhorgenty szczególne znaczenie przyznali rynkowi kamieni szlachetnych. Odzwierciedleniem tych założeń jest znaczne powiększenie oferty związanej z klejnotami i umieszenie jej w całości w jednej hali – C1. Udział w Targach potwierdziło ponad 200 firm z rynku drogocennych kamieni i pereł – “Hala C2” to już od…

01-02/2008, TARGI