POLSKI JUBILER » DZIAŁY (Strona 115)

Kamienie szlachetne − rubin, szafir, szmaragd

To najcenniejsze, najbardziej pożądane i najpiękniejsze kamienie kolorowe. Każdy złotnik i właściciel salonu jubilerskiego musi posiadać niezbędną wiedzę na ich temat, aby funkcjonować na rynku i wzbudzać zaufanie odbiorców biżuterii. Klienci wymagają od sprzedawców biżuterii fachowej wiedzy na temat oferowanego produktu. W związku z tym należy przyjrzeć się najpopularniejszym kamieniom…

09/2011, WARSZTAT JUBILERSKI

Kod ukryty w biżuterii

Rozmowa z Danutą Grabowską-Gitlin, projektantką biżuterii Polski Jubiler: Tworzeniem biżuterii zajmuje się Pani od dziesięciu lat. Skąd wzięła się u Pani miłość do biżuterii? Danuta Grabowska-Gitlin, projektantka biżuterii: Można powiedzieć, że moja przygoda z biżuterią związana jest z miesięcznikiem Polski Jubiler. W roku 2002 wzięłam udział w warsztatach organizowanych przez…

09/2011, DOBRE BO POLSKIE

Kamienie szlachetne nadal w modzie

Właściciele salonów jubilerskich nadal sprzedają biżuterię z diamentami. Największym zainteresowaniem klientów cieszą się pierścionki z małymi kamieniami szlachetnymi. Pomimo kryzysu na światowych rynkach biżuteria z kamieniami szlachetnymi znajduje swoim odbiorców. Z całą pewnością wpływ na taki stan rzeczy ma moda na pierścionki zaręczynowe z brylantami. Nic nie wskazuje na to,…

09/2011, TEMAT MIESIĄCA

Biżuteria na plusie

Brak stabilizacji na rynkach finansowych nie musi źle wróżyć branży jubilerskiej, która nie ma powodów do obaw. Z opublikowanego raportu KPMB wynika, że w 2010 roku wydatki Polaków na biżuterię wyniosły 1 164 mln złotych. Raport wskazuje także, że w najbliższym czasie, mimo niestabilnej sytuacji ekonomicznej, wydatki Polaków na dobra…

09/2011, RAPORT

Certyfikat jakości kamienia stał się elementem obowiązkowym

Rozmowa z Arkadiuszem Hakało,właścicielem firmy Diamondchand Polski Jubiler: Państwa firma zajmuje się przede wszystkim sprzedażą kamieni szlachetnych, szczególnie diamentów. Jak oceniają Państwo zainteresowanie zakupem diamentów przez jubilerów i złotników? Czy w ostatnim czasie sprzedaż diamentów wzrosła? Arkadiusz Hakało: Mimo trwających wakacji zainteresowanie kamieniami luzem jest wysokie. Porównując aktualną sytuację do…

09/2011, TEMAT MIESIĄCA

Kredyty dla małych i średnich

Doświadczenia krajów wysoko rozwiniętych wskazują, że małe i średnie przedsiębiorstwa to jeden z wiodących sektorów gospodarki. Od ich liczby i potencjału zależy nasycenie rynku produktami i usługami odpowiedniej jakości oraz wzrost bądź spadek zatrudnienia. Można pokusić się o stwierdzenie, że mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa są swoistym stymulatorem rozwoju gospodarki.…

09/2011, EKONOMIA

Jubiler otwarty na potrzeby klienta

Jubilerzy i złotnicy są najlepszymi klientami firm specjalizujących się w sprzedaży kamieni szlachetnych. Kamienie przez nich kupione używane są do tworzenia biżuterii, która oferowana jest klientowi indywidualnemu. Jednocześnie złotnicy i jubilerzy są osobami, które często pośredniczą w sprzedaży kamieni szlachetnych. Klienci salonów jubilerskich oczekują od ich pracowników wiedzy na temat…

09/2011, TEMAT MIESIĄCA

Polskie skarby

W salonach jubilerskich, oprócz biżuterii z kamieniami szlachetnymi, klienci szukają także biżuterii nieco tańszej. Często sięgają po kosztowności z bursztynem i ostatnio modnym krzemieniem pasiastym. Rodzime kamienie cieszą się popularnością, gdyż twórcy tego rodzaju biżuterii wykorzystują niekonwencjonalne wzornictwo. Bursztyn i krzemień pasiasty w ostatnim czasie zyskują nowych zwolenników. Klienci stawiają…

09/2011, TEMAT MIESIĄCA

Wolne miejsca na szkolenia z zakresu public relations

Można się jeszcze zapisać na bezpłatne szkolenia „Public relations a adaptacyjność i konkurencyjność MŚP” w Tarnowie (5-7.10.2011) i w Opolu (19-21.10.2011). Uczestnikami trzydniowych warsztatów mogą zostać przedsiębiorcy, pracownicy kadry zarządzającej oraz pracownicy organizacji rzemiosła i przedsiębiorczości z sektora mikro, małych i średnich firm. Szkolenie ma za zadanie wzmocnić potencjał adaptacyjny…

09/2011, PANORAMA

Walka z masówką

Stale rosnące zainteresowanie klientów masową i tanią biżuterią staje się dla właścicieli salonów jubilerskich coraz większym zagrożeniem. Klienci bowiem decydując się na zakupy masowej biżuterii, rzadziej zaglądają do salonów i kupują pełnowartościową biżuterię.Część właścicieli salonów jubilerskich podjęło walkę z producentami masowych dodatków i oferuje w swoich sklepach biżuterię, nie tylko…

09/2011, PROBLEM BRANŻY

Badanie autentyczności kamieni szlachetnych

Zarówno diamenty jak i inne kamienie szlachetne mogą mieć niemal identyczny wygląd, a różnić się znacząco w swoich właściwościach. Jubilerzy, złotnicy czy właściciele salonów jubilerskich muszą mieć pewność, że kupowane przez nich kamienie szlachetne są kamieniami, które spełniają wszystkie normy jakościowe. Jak na razie nie wymyślono lepszego sposobu na sprawdzenie…

09/2011, TEMAT MIESIĄCA

Bezpłatna konferencja

7 września w Poznaniu odbędzie się bezpłatna konferencja poświęcona branżowym rozwiązaniom IT oraz nowościom na rynku jubilerskim, zorganizowana przez firmę ODL Sp. z o.o. Podczas spotkania zaprezentowane zostanie oprogramowanie, które pomoże usprawnić pracę firmy w procesach projektowania (P.A.T. Bugała), grawerowania (P.A.T. Bugała), magazynowania oraz sprzedaży biżuterii również przez Internet (ODL…

09/2011, PANORAMA