POLSKI JUBILER » NUMERY » 2018 (Strona 9)

Motyw góralski i nowoczesność

Pańska biżuteria zwraca uwagę swoją oryginalną formą, wzornictwem. Odwołuje się pan w swojej twórczości do motywów ludowych, szczególnie sztuki podhalańskiej. Jak udaje się panu łączyć nowoczesne wzory z motywami góralskimi? Tę kolekcję realizowałem dla pracowni mojego ojca, Wojciecha Wańczyka. Po obronie pracy dyplomowej we Wrocławskiej ASP trafiłem wprost do rodzinnej…

02/2018, DOBRE BO POLSKIE

Znany projektant dźwignią handlu

Zanim polscy projektanci biżuterii zostaną gwiazdami o światowej sławie, muszą liczyć się z tym, że Polacy będą kupować biżuterię marek zagranicznych. Z badań wynika bowiem, że najlepiej sprzedaje się biżuteria znanych firm odzieżowych i jubilerskich. Jak wynika z danych spływających z rynku, najlepiej w Polsce sprzedaje się biżuteria marki Chanel,…

02/2018, TEMAT MIESIĄCA

Styl glamour i moda na modowe akcesoria

W dzisiejszych czasach wszystko, co kupujemy, musi być modne – od jedzenia po samochód. Konsumenci przyzwyczajeni do modowych trendów zwracają uwagę na odbiór społeczny przedmiotów, którymi się otaczają. O statusie społecznym nie decyduje dziś wykształcenie, pochodzenie czy majątek, ale umiejętne operowanie gadżetami, których posiadanie pozwala na przynależność do określonej grupy…

02/2018, TEMAT MIESIĄCA

Alternatywa pudełka dla artystów

Biżuteria autorska to biżuteria unikatowa, oryginalna, idąca na przekór komercjalizacji. Nie może być zatem traktowana identycznie jak biżuteria masowa. Jej sposób prezentacji oraz przekazanie jej klientowi muszą również być wyszukane. Artyści powinni szukać własnych sposobów na pakowanie swojej biżuterii. Wypracować własny pomysł na opakowanie, które stanie się znakiem rozpoznawczym ich…

02/2018, TEMAT MIESIĄCA

Okiem praktyka

Jak utrwalić logo w świadomości naszych klientów? Najprostszym sposobem są oczywiście opakowania firmowe. Jak powszechnie wiadomo, biżuteria musi być opakowana adekwatnie do swojej wartości. Nie należy zatem oszczędzać na opakowaniach, a już na pewno nie na kosztach umieszczenia na nich logo firmowego. To właśnie opakowanie (poza samą biżuterią oczywiście) klient…

02/2018, TEMAT MIESIĄCA

Indywidualnie dobrane pudełko

Personalizować można wszystko, nawet opakowania. Każda firma jubilerska chcąca wyróżnić się na rynku musi postarać się, aby jej wyroby znajdowały się w odpowiednim pudełku. Opakowanie jubilerskie jest równie ważne jak wyrób jubilerski znajdujący się w środku. Właściciele salonów jubilerskich oraz galerii z biżuterią autorską powinni pamiętać, że w pudełku zamykają…

02/2018, TEMAT MIESIĄCA

Prezent z okazji ślubu

Wielkim zainteresowaniem wśród klientów salonów jubilerskich cieszą się wszelkiego rodzaju okazjonalne produkty jubilerskie. Pamiątki z okazji ślubu, chrztu czy Pierwszej Komunii Świętej wykonane ze srebra czy posrebrzane znajdują swoich nowych entuzjastów. A to z kolei sprawia, że ich sprzedażą zaczynają zajmować się coraz to nowe podmioty gospodarcze. Producenci srebrnych prezentów…

02/2018, PRODUKT, Z ŻYCIA BRANŻY - POLSKA

Biżuteria religijna

Polska postrzegana jest powszechnie jako kraj katolicki. Nie dziwi wobec tego mnogość firm specjalizujących się w produkcji i sprzedaży biżuterii religijnej. I mimo że w naszym kraju stopniowo acz systematycznie postępuje proces laicyzacji społeczeństwa, sklepy z dewocjonaliami radzą sobie dobrze. Należy jednak odnotować, że jeszcze kilka lat temu niemal w…

02/2018, TEMAT MIESIĄCA

Niska sprzedaż platyny

Platynowa biżuteria kupowana jest w Polsce najrzadziej. Należy jednak zauważyć, że wartość jednorazowych zakupów platynowej biżuterii znacznie przewyższa wartość zakupów złotej biżuterii. Analitycy podkreślają, że na platynę decydują się najbardziej wymagający, najbogatsi i – co warte podkreślenia – najbardziej świadomi klienci. Jak zauważają specjaliści, przyczyn takiego stanu rzeczy należy szukać…

02/2018, PROBLEM BRANŻY

Oprawić internet w złoto

Świat, w którym żyjemy, zmienia się w dynamicznie. Wszyscy korzystamy z urządzeń mobilnych i chyba nikt z nas nie wyobraża sobie funkcjonowania bez internetu. Przyszłość jawi się nam jako czas, w którym nowoczesne technologie będą jeszcze bardziej ułatwiały nam funkcjonowanie. Kwestią czasu pozostaje, kiedy tzw. internet rzeczy dotrze do branży…

02/2018, RAPORT

Powiedz tak z KFC!

Sieć restauracji KFC w Polsce zaskakuje swoich fanów niezwykłym projektem pierścionka zaręczynowego. Pierścionek zaprojektowany z myślą o zakochanych składa się z dwóch części. Zewnętrzna warstwa, ze złota próby 750, przywodzi na myśl chrupiącą panierkę. Tak jak panierka KFC kryje w sobie soczyste kawałki kurczaka, tak jej złoty odpowiednik skrywa wyjątkowe…

02/2018, AKTUALNOŚCI

Każdy krok ma znaczenie

G-Shock prezentuje nową linię stworzoną w szczególności dla fanów ruchu i aktywności fizycznej. Dzięki wbudowanemu krokomierzowi i synchronizacji Bluetooth 4.0 modele z linii G-Squad pozwalają na dokonywanie przeróżnych pomiarów, analizowanie wyników i ustawianie spersonalizowanych celów. Jak zawsze G-Shock to nie tylko ładunek funkcji, ale także styl, który perfekcyjnie uzupełni sportowy…

02/2018, AKTUALNOŚCI