POLSKI JUBILER » NUMERY » 2011 (Strona 6)

Pewna inwestycja na niepewny czas

Często słyszy się stwierdzenie, że złoto jest pewną inwestycją na niepewny czas. Takim mianem można określić obecną sytuację gospodarczą. Z każdym dniem maleją szanse na uratowanie Grecji przed bankructwem, a obawa przed zbliżającą się kolejną falą kryzysu powoduje panikę na światowych giełdach. Biżuteria zaprojektowanaprzez Dallaro Tendencja obserwowana na rynku złota…

10/2011, RAPORT

Biżuteria jako dzieło sztuki

Towarzyszy człowiekowi od czasów prehistorycznych. Od wieków cieszyła się wielkim zainteresowaniem i wzbudzała kontrowersje. Biżuteria współcześnie traktowana jest jako ozdoba, która świadczy o statusie materialnym osoby ją noszącej. Jednak biżuteria to przede wszystkim przedmiot, który można określić mianem dzieła sztuki złotniczej. Rozmowa z Katarzyną Kluczwajd, historykiem sztuki z Torunia na…

10/2011, PROBLEM BRANŻY

Złoty rynek wtórny

Właściciele salonów jubilerskich oraz galerii z biżuterią autorską podkreślają, że złota biżuteria sprzedaje się dobrze. Mimo kryzysu oraz stale rosnących cen metalu szlachetnego, na brak zainteresowania wyrobami jubilerskimi nie można narzekać. Analitycy rynku jubilerskiego uważają, że mimo nadchodzącej drugiej fali kryzysu nie powtórzy się scenariusz z 2009 roku. Zainteresowanie klientów…

10/2011, TEMAT MIESIĄCA

Prosta forma i uniwersalne wzornictwo

Hurtownie ze złotą biżuterią oferują swoim klientom niemal każdy rodzaj asortymentu, jednak najlepiej sprzedają się proste formy – pierścionki z małym oczkami, delikatne kolczyki i dewocjonalia. Właściciele hurtowni podkreślają, że ich klienci kupują produkty, które z całą pewnością znajdą się w sferze zainteresowania klientów. Producenci biżuterii stawiają więc na proste…

10/2011, TEMAT MIESIĄCA

Złoto z pomysłem

Mimo stale rosnących cen złota, biżuteria z niego wykonana chętnie kupowana jest przez klientów salonów jubilerskich. Cieszyć powinien także fakt, że coraz więcej klientów decyduje się na zakup złotej biżuterii autorskiej, która wykonywana jest w pojedynczych egzemplarzach. Klienci stawiają już nie tylko na jakość produktu, ale także na jego niepowtarzalność.…

10/2011, TEMAT MIESIĄCA

Złoto z metką

W ostatnim czasie do galerii z biżuterią autorską coraz częściej wprowadzana jest biżuteria wykonana ze złota czy platyny. Właściciele butików oraz twórcy biżuterii chcą bowiem pozyskać klientów, którzy zainteresowani są kupnem „małych arcydzieł sztuki złotniczej”. „Palma” pierścionekz białego złotaz 48 diamentami0,58 karatowymi,11 szafirami pomarańczowymii 96 szafirami żółtymi Galerie i butki…

10/2011, TEMAT MIESIĄCA

Złoty „niezbędnik” salonu jubilerskiego

W asortymencie salonów jubilerskich znajduje się przede wszystkim tradycyjna, złota biżuteria. Właściciele salonów boją się zaryzykować i wprowadzić do swoich sklepów biżuterii nowatorskiej. Jednak mimo ostrożności we wprowadzaniu nowych produktów, sprzedaż złotej biżuterii powoli wzrasta. Warto zauważyć, że klienci decydują się także na zakup ozdób wykonanych ze złota i platyny…

10/2011, TEMAT MIESIĄCA

Salon urządzony z pomysłem na sprzedaż

Odpowiednio dobrany wystrój salonu jubilerskiego nie powinien opierać się tylko na eleganckich drewnianych ladach czy przeszklonych gablotach, w których zamknięta jest biżuteria. Właściciele salonów jubilerskich powinni zadbać, aby biżuteria znajdująca się w ich salonie była odpowiednio oświetlona a sam salon nie wprawiał potencjalnego klienta w zakłopotanie. Sklep firmy Apart w…

10/2011, SKLEP

Biennale „Alatyr 2011”

Muzeum Bursztynu Miasta Gdańska wzięło udział w Międzynarodowym Biennale „Alatyr 2011” w Muzeum Bursztynu w Kaliningradzie. Prace artystów, które zgłoszone zostały na konkurs, musiały nawiązywać do jego głównego tematu „Przestrzeń. Czas”. Do konkursu „Alatyr 2011” zakwalifikowanych zostało 158 prac z ośmiu państw: Danii, Niemiec, Włoch, Litwy, Łotwy, Polski, Rosji i…

09/2011, PANORAMA

Kamienie szlachetne − rubin, szafir, szmaragd

To najcenniejsze, najbardziej pożądane i najpiękniejsze kamienie kolorowe. Każdy złotnik i właściciel salonu jubilerskiego musi posiadać niezbędną wiedzę na ich temat, aby funkcjonować na rynku i wzbudzać zaufanie odbiorców biżuterii. Klienci wymagają od sprzedawców biżuterii fachowej wiedzy na temat oferowanego produktu. W związku z tym należy przyjrzeć się najpopularniejszym kamieniom…

09/2011, WARSZTAT JUBILERSKI

Złoto, srebro i czas

Już po raz dwunasty w dniach od 30 września do 2 października odbędą się w Warszawie Targi Biżuterii i Zegarków Złoto Srebro Czas. Organizatorem imprezy są Międzynarodowe Centrum Targowe i Pracownia Sztuk Plastycznych. Podczas tegorocznej edycji targów na wszystkich wystawców oraz odwiedzających czeka wiele spotkań, nie tylko handlowych i towarzyskich,…

09/2011, TARGI

Sukces uciekających zegarków

Rok 2011 należy do „uciekających zegarków” firmy Nanda Home Inc, za sprawą modelu Trocky, który został ogłoszony Gadżetem Roku 2010. Model Trocky wyposażony jest w mikrofon, dzięki czemu można na nim nagrywać swoje własne kompozycje. Jest też łatwy w obsłudze dzięki dotykowemu interfejsowi sterującemu jego funkcjami. Wystarczy obrócić palcem wokół…

09/2011, PANORAMA