POLSKI JUBILER » NUMERY » 2007 » 12/2007 (Strona 2)

Szczęście w każdym wieku…

YES: przeciw kultowi młodości  W świecie mody – także biżuterii – w promocji na ogół wykorzystuje się wizerunki ludzi młodych. A przecież szlachetne wyroby jubilerskie nie tylko są kupowane przez klientów w każdym wieku, ale przede wszystkim są ponadczasowe. Na ten rozdźwięk zwróciła uwagę firma Yes, jednej z największych sieci…

12/2007, Z PRZYMRUŻENIEM OKA

Sonda

Amatorska biżuteria jest najczęściej tworzona ze sztampowych materiałów słabej jakości, ale za to bardzo taniaÉ Czy środowisko autorów takich wyrobów szkodzi rynkowi precjozów, czy buduje w społeczeństwie zainteresowanie wyrobami jubilerskimi, które może przełożyć się także na wzrost sprzedaży profesjonalnych złotników? Sławomir Fijałkowski Studio Projektowe Pstrągowski Studio Design. Na szczęście socjalizm…

12/2007, SONDA

Ukraina się bogaci

Jesienna edycja Jeweller Expo Ukraine 2007 w Kijowie Na Ukrainie wzrasta zarówno liczba kupujących biżuterię, jak i produkcja wyrobów jubilerskich. Mimo geograficznej bliskości na razie tylko polscy producenci maszyn jubilerskich korzystają z koniunktury na tym rynku Kijowskie targi rozkwitają – mówi Jarosław Dziopa z firmy Argenta (Kielce), wystawiający się na…

12/2007, TARGI

Młody przybój “Koralikowi” amatorzy – szansa, czy zagrożenie

Błyskawicznie rośnie liczba młodych osób nieprofesjonalnie zajmujących się wyrobem biżuterii. W znacznej większości są to wyroby wykorzystujące materiały niskiej jakości i nieskomplikowane wzornictwo, ale za to bardzo tanie. Wyroby są rozpowszechniane w ramach młodzieżowej społeczności i przez Internet. Część z tych osób zaczyna się także profesjonalizować, zarówno jeśli chodzi o…

12/2007, TEMAT MIESIĄCA

Biżuteria Art Deco – wielki powrót

W latach 20. i 30. XX w. biżuteria sięgnęła artystycznych szczytów, a jubilerstwo stało się jedną z najbardziej pasjonujących dyscyplin wzornictwa i zdobnictwa. Dziś prace ówczesnych złotników są jednym z głównych przebojów aukcji Międzywojenna biżuteria wykonana ze stopów złota z innymi metalami, które nadawały jej odpowiedni kolor, dziś pokryta jest…

12/2007, DZIEDZICTWO

Gagat tajemniczy – zapomniany

Niezbyt trafnie nazywano go czarnym bursztynem. Mimo iż powstał z uwęglenia najbardziej smolnych, przesyconych żywicą części drzew iglastych – araukarii, łatwo go od prawdziwego bursztynu odróżnić. Wystarczy próbkę dotknąć końcem rozżarzonej szpilki, by przekonać się, że bursztyn wydziela balsamiczny aromat, zaś gagat zapach tlącego się węgla Gagat to bitumiczna odmiana…

12/2007, GEMMOLOGIA

Blask odbitego światła

Gdyby twoja ulubiona marka była człowiekiem, to kim by była? To najczęstsze pytanie z arsenału psychologicznych technik badania wizerunku marki. Marka, której brak osobowości, emocji, własnego stylu – przepada na rynku. Dosłownym przełożeniem tej zasady na działania marketingowe jest wybór odpowiedniego ambasadora marki. Dodajmy, że przełożeniem bardzo skutecznym Lidia Popiel…

12/2007, RYNEK

Zegarkowe rzadkości

Koniec roku to okazja do refleksji na temat przemijającego czasu. To dobra okazja do wprowadzenia na rynek niebanalnych zegarków. Chociaż najczęściej kupowane są ze średnich półek cenowych to wizerunek marek budują modele z limitowanych serii.   Ze znaczenia tej formy promocji zdają sobie właściciele Zielonogórskiej Manufaktury Zegarkowej, firmy odwołującej się…

12/2007, PRAWO

Czas na marketing

Publikujemy tekst osoby w żaden sposób nie związanej z rynkiem bursztynniczym, fachowca w dziedzinie kreowania wizerunku i komunikacji marketingowej. Niektórym osobom związanym zawodowo z bursztynem wybrane poglądy autorki zapewne wydadzą się kontrowersyjne. W ten sposób chcemy rozpocząć na naszych łamach poważną dyskusję na temat przyszłości bursztynu na – nie tylko…

12/2007, RYNEK

Działki, a co dalej?

22 listopada przekazano ostatnią z działek należących do gminy Gdańsk pod rozpoznanie złóż bursztynu. Jak zapowiedział jeden z dzierżawców, jeżeli nie będzie surowych mrozów, to uruchomienie prac będzie możliwe jeszcze w grudniu. Przekazywanie działek w dzielnicach Stogi i Przeróbka, wylicytowanych podczas przetargu zorganizowanego w gdańskim urzędzie miejskim w dniu 11…

12/2007, PANORAMA

Handel, nie przymierzając…

Sprzedaż biżuterii w internetowym serwisie aukcyjnym Allegro Zanim klient zdecyduje się nabyć pierścionek, kolię czy bransoletkę, przeważnie chce biżuterię obejrzeć osobiście, dotknąć. Jednak nie brakuje osób, którym wystarczy zdjęcie i opis wyrobu, by podjąć decyzję o kupnie Na zwolenników zakupów online czeka bogata oferta. Rzut oka na największy polski serwis…

12/2007, RYNEK

Nowy rok bez zmian w handlu międzynarodowym

W związku z docierającymi do redakcji pytaniami o ewentualne zmiany w unormowaniach dotyczących handlu międzynarodowego wyrobami jubilerskimi zwróciliśmy się o wyjaśnienie tej kwestii do Ministerstwa Finansów. Jak się dowiedzieliśmy, postanowienia Wspólnej Taryfy Celnej na rok 2008 (Rozporządzenie Komisji (WE) Nr 1214 /2007 z dnia 20 września 2007 r.) nie przewidują…

12/2007, PANORAMA
Strona 2 z 3123