Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

Młody przybój “Koralikowi” amatorzy – szansa, czy zagrożenie | Polski Jubiler






Młody przybój “Koralikowi” amatorzy – szansa, czy zagrożenie

pj_2007_12-14.jpgBłyskawicznie rośnie liczba młodych osób nieprofesjonalnie zajmujących się wyrobem biżuterii. W znacznej większości są to wyroby wykorzystujące materiały niskiej jakości i nieskomplikowane wzornictwo, ale za to bardzo tanie. Wyroby są rozpowszechniane w ramach młodzieżowej społeczności i przez Internet. Część z tych osób zaczyna się także profesjonalizować, zarówno jeśli chodzi o wzornictwo, jak i wartość sprzedaży. Czy to zjawisko jest zagrożeniem, czy może szansą rynku jubilerskiego w Polsce?
pj_2007_12-19.jpg


Są to głównie młode kobiety. Organizują spotkania w kawiarniach i kiermasze w klubach młodzieżowych. Kontaktują się przede wszystkim przez internetowe fora dyskusyjne. Właściwie tworzą coś w rodzaju subkultury, społeczności. - Ja robię biżuterię zupełnie hobbystycznie, praktycznie bez zysku, na zasadzie przyjemności - mówi Jolanta Dąbrowska, amatorska twórczyni i organizatorka internetowej społeczności. - Na naszym forum dziewczyny w koleżeńskiej atmosferze wymieniają się pomysłami, koralikami, techniką robienia i obrabiania zdjęć. Totalnie dla przyjemności. Ten psychologiczny aspekt wydaje się tu bardzo ważny. Wymiana doświadczeń i sprzedaż biżuterii daje okazję do spotkań osób o podobnych zainteresowaniach. Także sam akt tworzenia, nawet niezbyt wyrafinowanych form, daje młodym osobom poczucie, że mogą coś osiągnąć, samemu kształtować swoje życie. Oczywiście niekoniecznie oznacza to, że wszyscy zwiążą swoje życie z tworzeniem biżuterii. Chociaż część już próbuje się z tego utrzymywać.

Rozmawiajmy o gustach!

- Przeciętna zjadaczka chleba lubi i i ceni te koraliki, czy nawlekanki, jak są czasem z lekką wyższością określane przez branżę, bo z uwagi na cenę może mieć ich dużo, na każdą okazję czy dzień tygodnia - mówi Alina Tyro-Niezgoda, pomysłodawczyni złotniczych szkoleń Wytwórni Antidotum. - To oczywiście nie jest to samo, co wysokiej rangi produkty złotnicze. Ale taka jest moda i nic na to nie poradzimy.
pj_2007_12-8.jpg

Być może jednak z czasem tendencja si [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Dostęp dla prenumeratorów

Polskiego Jubilera

Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania dwumiesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.polskijubiler.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.polskijubiler.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl

Piotr Kęcik