POLSKI JUBILER » NUMERY (Strona 74)
16 i 17 września w siedzibie firmy PAT odbędzie się seminarium dotyczące technologii rapid prototyping. Na seminarium zostaną zaprezentowane pełne możliwości jakie niesie za sobą technologia szybkiego prototypowania. Każdy z uczestników będzie mógł szczegółowo zapoznać się z każdym etapem od początkowego projektu w najnowszej wersji programu 3Design V9, aż po…
/
Czytaj artykuł...
W ramach umowy z Wysoką Radą Diamentów w Antwerpii, w dniach od 4 do 19 czerwca 2015 r. odbył się zorganizowany i przetłumaczony w całości na język polski (łącznie z podręcznikiem kursowym) kurs gemmologiczny Gemmology Basic HRD Antwerp, adresowany do osób z branży chcących rozwijać się i zdobywać wiedzę gemmologiczną…
/
Czytaj artykuł...
Rozmowa z Michałem Kosiorem, wiceprezesem Międzynarodowego Stowarzyszenia Bursztynników, na temat polskiego rynku bursztynowego. Polski Jubiler: Przed nami kolejne targi branży bursztynniczej Ambermart, podczas których Międzynarodowe Stowarzyszenie Bursztynników prowadzi kurs wiedzy o bursztynie. Jakim zainteresowaniem cieszą się prowadzone przez państwa warsztaty i kim są osoby, które w nich uczestniczą? Michał Kosior:…
/
Czytaj artykuł...
Wystawa, a wcześniej konkurs zorganizowany przez La Basilica Galeria z Barcelony, wywołuje dyskusje. Wszystko za sprawą kontrowersyjnego tematu, do którego musieli odnieść się uczestnicy. Inspiracją wystawy „Z Jedwabnego My…” były wydarzenia z 1941 r., kiedy to Polacy, mieszkańcy Jedwabnego, dopuścili się mordu na co najmniej 360 obywatelach polskich narodowości żydowskiej.…
/
Czytaj artykuł...
Projektanci nawet najbardziej luksusowych szwajcarskich marek zegarkowych prześcigają się w tworzeniu designerskich czasomierzy. Liczy się bowiem nie tylko doskonały mechanizm, ale przede wszystkim wzornictwo. Marki zegarmistrzowskie sprzedają swoje produk t y w wizualnie atrakcyjnych opakowaniach, które wpisują się w najnowsze trendy mody. Klienci bowiem poszukują zegarków, które nie tylko będą…
/
Czytaj artykuł...
Konto firmowe to rachunek bankowy przeznaczony dla osób, które prowadzą lub zamierzają w bliskiej przyszłości rozpocząć prowadzenie własnej działalności gospodarczej. Wybór takiego rachunku bankowego na pewno nie jest najważniejszym czynnikiem decydującym o sukcesie przedsięwzięcia, jednak mimo wszystko warto poświęcić trochę czasu, aby rozpoznać dostępne na rynku oferty i wybrać te…
/
Czytaj artykuł...
Ratnapura, leżąca 101 km na południwy wschód od Kolombo, jest dużym miastem oraz stolicą prowincji Sabaragamuwa i obszaru Ratnapura. Powszechnie wiadomo, że Tajlandia przoduje w metodach traktowania kamieni jubilerskich, zwłaszcza szafirów i rubinów. Należy zauważyć, że Sri Lanka zalegalizowała obrót geudy z Tajlandią 1 sierpnia 1987 r., kiedy to tajscy…
/
Czytaj artykuł...
Moda na tanią biżuterię spowodowała, że także coraz więcej artystów i projektantów biżuterii rezygnuje z wykorzystywania kamieni i metali szlachetnych, zastępując je materiałami niejubilerskimi. Twórcy eksperymentują, próbują tworzyć biżuterię niekonwencjonalną, niejednokrotnie przekraczają granice w sztuce złotniczej, aby zaskoczyć odbiorcę oraz wprowadzić na rynek oryginalną ozdobę. W swojej pracy wykorzystują już…
/
Czytaj artykuł...
Rozmowa z Klaudią Ścigalską, projektantką biżuterii, studentką Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. Laureatką nagrody Polskiego Jubilera w XXV Konkursie im. Władysława Strzemińskiego Projekt. Branosleta Polski Jubiler: Pani biżuteria została zaprezentowana na jednym z najbardziej liczących się konkursów artystycznych w Polsce – XXV Konkursie im. Władysława Strzemińskiego Projekt. Jak ocenia pani…
/
Czytaj artykuł...
Rozmowa z Mariuszem Białkiem, dyrektorem zarządzającym firmy Studex. Polski Jubiler: Czy samodzielne przekłuwanie uszu jest bezpieczne? Mariusz Białek: Przekłuwanie uszu od zawsze związane było z branżą kosmetyczną. Od niedawna jednak Polska zaczyna podążać za trendami, które od lat panują w Europie Zachodniej. Polegają one na tym, że część rynku przekłuwania…
/
Czytaj artykuł...
Zmiany na rynku gospodarczym, globalizacja, a także wszechobecny konsumpcjonizm wymusiły przeobrażenie się rynku dziecięcego. Podkreślenia wymaga fakt, że zgodnie z definicją sformułowanie „rynek dziecięcy” odnosi się do konsumentów w wieku od roku do 18 lat. Z badań wynika, że w Polsce 49 proc. dzieci otrzymuje kieszonkowe, a jego średnia wysokość…
/
Czytaj artykuł...