POLSKI JUBILER » NUMERY (Strona 56)

Pudełko informacja o biżuterii i marce

Wydaje się, że o opakowaniach jubilerskich powiedziano już wszystko, jednak nie. Niemal w każdym sezonie pojawiają się nowe rozwiązania technologiczne, które pozwalają na lepsze wyeksponowanie biżuterii. Pomysły twórców zdają się nie mieć końca. Polacy jednak przywiązani są do klasyki. Niezwykle rzadko zamawiają do swoich salonów pudełka jubilerskie wykonane z nietradycyjnych…

01/2017, PRODUKT

Kropka nad i

Niemal każda suknia ślubna wymaga oprawy w postaci biżuterii. Przyszłe panny młode szukają dodatków w salonach jubilerskich. Jeszcze do niedawna Polki kupowały ozdoby w salonach ślubnych, ale teraz wybierają się na zakupy do jubilera. Należy zauważyć, że coraz częściej kobiety zrywają z klasyką i wybierają suknie ślubne w innym niż…

01/2017, TEMAT MIESIĄCA

Młodzi o wyrafinowanym guście

Wielu przedstawicieli branży uważa, że przyszłość leży w indywidualnym projektowaniu obrączek. Niektórzy artyści już dawno odkryli potencjał na rynku obrączek i świetnie na nim funkcjonują tworząc autorskie wzory biżuterii, jak choćby Andrzej Bielak, czy Jan Suchodolski i Marcin Gradowski. W rynku obrączek wciąż tkwi potencjał. Wzrost świadomości społeczeństwa przełoży się…

01/2017, TEMAT MIESIĄCA

Biżuteria na całe życie

Obrączki są rodzajem biżuterii, który towarzyszy nam przez całe życie. Większość Polaków nie przywiązuje do nich należytej uwagi. Zadawala ich produkcja masowa, wybierają najpopularniejsze i najtańsze wzory, przeznaczając na nie niewiele więcej niż 1500-1700 złotych. A w salonach jubilerskich jest w czym wybierać. Właściciele sklepów z biżuterią i galerii z…

01/2017, TEMAT MIESIĄCA

Platyna w salonie

Sprzedaż platynowej biżuterii w polskich salonach jubilerskich rośnie. Klienci, szczególnie ci najzamożniejsi, wybierają ją jako alternatywę dla białego złota. Platynowa biżuteria z racji swojej ceny najczęściej kupowana jest jako prezent bądź z okazji ślubu i zaręczyn. W Polsce niemal nie ma zakładów jubilerskich zajmujący się produkcją platynowej biżuterii. Wpływ na…

01/2017, TEMAT MIESIĄCA

Diament i cyrkonia na zaręczyny

Jeśli w salonie jubilerskim pojawia się klient chcący kupić pierścionek zaręczynowy, to niemal z całą pewnością można założyć, że będzie zależało mu na pierścionku z diamentem. W ciągu ostatnich paru lat w naszym kraju pierścionek zaręczynowy został utożsamiony z pierścionkiem z brylantem. Podstawowym kryterium wyboru stała się cena pierścionka. I…

01/2017, TEMAT MIESIĄCA

Rynek męskiej biżuterii ślubnej

W Polsce rynek biżuterii ślubnej kojarzony jest przede wszystkim z kobietami. A to duży błąd. Projektanci i producenci biżuterii ślubnej nie wykorzystują potencjału, jaki niesie ze sobą rynek męskich dodatków ślubnych. Wsalonach i sklepach z galanterią męską, a także w salonach z garniturami ślubnymi znajdujemy masową biżuterię męską, która znajduje…

01/2017, TEMAT MIESIĄCA

Pierścionek na zaręczyny

Przyjęło się, że na zaręczyny nie wypada wręczyć kobiecie innej biżuterii niż pierścionek z brylantem. Salony jubilerskie w całej Polsce mają w swoim asortymencie biżuterię diamentową oraz jej tańszy substytut – biżuterię z cyrkoniami. Klienci, w zależności od zasobności portfela, mogą wybierać spośród kilkudziesięciu wzorów. O cenie decyduje wielkość i…

01/2017, TEMAT MIESIĄCA

Bursztyn na zakręcie

Rynek bursztynowy dynamicznie się zmienia. Chińczycy nie są już zainteresowani kupnem naszego skarbu narodowego, a pomysłów na jego wykorzystanie brakuje. Wysokie ceny surowca, brak klientów w polskich salonach jubilerskich, znacznie mniejszy eksport, powodują stagnację w branży. Optymizmem nie napawa także nowelizacja prawa geologicznego i górniczego. Bursztynnicy mają ciężki orzech do…

01/2017, PROBLEM BRANŻY

Sprzedaż luksusowej biżuterii rośnie

W grudniu opublikowany został raport KPMG „Rynek dóbr luksusowych w Polsce. Edycja 2016”, z którego wynika, że liczba zamożnych i bogatych Polaków w 2016 roku przekroczyła milion. Najzamożniejsi mieszkają w województwie mazowieckim, śląskim i dolnośląskim. Na dobra i usługi luksusowe Polacy wydadzą łącznie 16,4 mld zł. Z raportu wynika, że…

01/2017, RAPORT

Karnawał z GUESS

Na polskim rynku jubilerskim pojawiła się karnawałowa kolekcja zegarków GUESS Glitter Girl. Wspólny mianowniki nowej kolekcji amerykańskiego domu mody to przede wszystkim blask. Połyskujące paski i świecące się niczym rozsypany brokat tarcze czasomierzy. W Polsce dostępne są 3 modele – W0823L8, W0823L7 i W0823L2. Dwa pierwsze wyróżniają się srebrnym, skórzanym…

01/2017, AKTUALNOŚCI

Branżowy program promocji branży moda polska – przemysł jubilerski

Przedsiębiorstwa mikro małe i średnie prowadzące działalność na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, posiadające w dokumencie rejestrowym przynajmniej jeden z następujących kodów PKD – 32.12.Z (Produkcja wyrobów jubilerskich i podobnych), 32.13.Z (Produkcja sztucznej biżuterii i wyrobów podobnych), 74.10.Z (Działalność w zakresie specjalistycznego projektowania) – mogą ubiegać się o dofinansowanie z poddziałania 3.3.3.…

01/2017, AKTUALNOŚCI