POLSKI JUBILER » NUMERY (Strona 207)

Rośnie eksport złotej biżuterii z Turcji

Ostatnich siedem miesięcy tego roku było niezwykle udanych dla tureckich firm jubilerskich. W tym okresie eksport biżuterii ze złota z tego kraju wyniósł 51,5 ton, co dało wzrost o 17,1 procent i przychody 644, 8 miliona dolarów (wzrost o 29, 2 procent). Zdaniem specjalistów te znakomite wyniki jubilerów z Turcji,…

09/2007, Z PRASY EUROPEJSKIEJ

Brylanty na miarę ludzkich możliwości

Poznańska firma YES Biżuteria wprowadza na rynek nową markę biżuterii z brylantami – Trylovia, która będzie dostępna wyłącznie w sieci sklepów jubilerskich YES TRYLOVIA to nowa marka kompletów biżuterii z brylantami. Pierścionek, wisiorek i kolczyki o uniwersalnym wzornictwie z białego i żółtego lub białego złota tworzą ponadczasową całość. Kamienie do…

09/2007, SKLEP

Swarovski ogłosi we wrześniu trendy roku 2008

27 września podczas targów biżuterii i zegarków w Hong Kongu firma Signity, należąca do koncernu Swarovski, ogłosi trendy obowiązujące w biżuterii z kamieniami w 2008 roku. Opracowanie GemVisions opisywać będzie kolory, motywy i style obowiązujące w biżuterii z kamieniami w ciągu kilku najbliższych sezonów. Z raportu wynika, że w następnym…

09/2007, Z PRASY EUROPEJSKIEJ

W kopenhaskim stylu

Duńska firma Westpack oferuje polskim klientom najnowszą serię opakowań Copenhagen Classic w różnych rozmiarach: na pierścionek, kolczyki – małe i duże, na bransoletkę i na naszyjnik Opakowania Copenhagen Classic wyróżnia interesujący kształt – błyszczące wieczko i matowy spód. Dostępne jest w trzech kombinacjach kolorystycznych: czerwono-czarnej, niebiesko-czarnej oraz klasycznej z czarnym…

09/2007, SKLEP

Do 14 miliardów dolarów wzrósł światowy popyt na biżuterię ze złota

W drugim kwartale tego roku popyt na wyroby jubilerskie w świecie szacuje się na 14 miliardów dolarów – tak wynika z komunikatu Światowej Rady Złota, opublikowanego 23 sierpnia na stronie internetowej www.gold.org. W porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego popyt wzrósł o 37 procent. To zjawisko można zaobserwować głównie w…

09/2007, Z PRASY EUROPEJSKIEJ

Jak promować bursztyn?

Lipiec zaowocował kilkoma działaniami promocyjnymi na rzecz branży bursztynniczej: pióro Amber Rex dla Lecha Wałęsy, bransoleta z bursztynem dla Roda Stewarta, rozwijanie inicjatywy klastrowej “Bursztynowa Delta” i kogut lepiony na Targu Węglowym skłoniły nas do zadania pytania osobom opiniotwórczym w naszej branży – jak promować bursztyn? Adam Pstrągowski,właściciel firmy S&A…

09/2007, SONDA

Międzynarodowe wakacje w Galerii Bielak

To były niezwykle udane, ale także pracowite wakacje dla Galerii Bielak w Krakowie. Najpierw w lipcu mogliśmy oglądać wystawę “Consumer Society”, a od 11 sierpnia ekspozycję pt. “Współczesna włoska biżuteria” Pomysł na wystawę “Consumer society” wymyśliła w 2005 roku Paula Lindblom, która gościła w lipcu w Krakowie na otwarciu ekspozycji.…

09/2007, ZAPROSILI NAS

07-08/2007

07-08/2007

Bursztynowe inkluzje zwierzęce w biżuterii

Janusz Kupryjanowicz Muzeum Ziemi PAN Cykl kameralnych wystaw bursztynu z kolekcji Warszawskich Zbiorów Bursztynu Muzeum Ziemi PAN w Warszawie odbywa się na targach Złoto Srebro Czas w ramach imprez towarzyszących pod hasłem Muzea na targach. W 2002 roku zaprojektowany został długofalowy program prezentowania kolejno wszystkich ciekawszych problemów związanych z aktualną…

07-08/2007, BURSZTYN

Już nie tylko polski bursztyn w Las Vegas

JCK to jedne z najbardziej znaczących targów na świecie, jednak ciągle brakuje na nich dobrej promocji polskiego bursztynu – zauważa Mariusz Gliwiński, właściciel firmy Ambermoda, który od wielu lat sprzedaje swoje wyroby na amerykańskim rynku. Warto brać przykład z innych, choćby z doskonałej promocji larimaru, niebieskiego kamienia z Dominikany. Targi…

07-08/2007, TARGI

Kolekcja Georga Laue

Muzeum Bursztynu sukcesywnie gromadzi i poszerza kolekcję o nowe, interesujące bursztynowe eksponaty. Między innymi, dzięki dofinansowaniu z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w wysokości 250 000 złotych, udało się zakupić kolekcję należącą do prywatnego antykwariusza z Monachium, Georga Laue. Sześć najwyższej klasy obiektów stworzonych przez wybitnych mistrzów gdańskich XVII i…

07-08/2007, PANORAMA

Globalizacja gustów i trendów

Juvelirnoje Obozrienie Rosyjski potencjał Rosyjski rynek jest odporny na globalizację gustów. Jak dowodzi sondaż przeprowadzony przez miesięcznik Juvelirnoje Obozrienie rosnący popyt na wyroby z żółtego złota na świecie nie jest powszechną tendencją w Rosji. Z relacji z targów w Bazylei wynika, że rosyjscy przedsiębiorcy z uwagą obserwują światowe trendy. Są…

07-08/2007, Z PRASY EUROPEJSKIEJ