POLSKI JUBILER » DZIAŁY (Strona 191)

Trzy pytania do…

Nadkomisarza Zbigniewa Urbańskiego, rzecznika prasowego Komendy Głównej Policji Jak Pan ocenia świadomość jubilerów co do potrzeby zabezpieczeń? Świadomość jubilerów jest moim zdaniem wysoka, ale ze względu na wysokie koszty wykonania i utrzymania wysokiego standardu zabezpieczeń, często rezygnują oni z najlepszych rozwiązań na rzecz tańszych i niekoniecznie skutecznych. Jak duża jest…

12/2007, PORADNIK MAŁEJ FIRMY

Wydawnictwo Rosner i Wspólnicy

pragnie serdecznie przeprosić za przedłużający się cykl wydawniczy książki prof. Erharda Brepohla “Teoria i praktyka złotnictwa”. Niestety, prace translatorskie i edytorskie okazały się znacznie bardziej skomplikowane niż można było przewidywać. Na podstawie naszej najlepszej wiedzy możemy spodziewać się, że książkę opublikujemy w IV kwartale 2008 roku. Wszystkim subskrybentom, którzy nie…

12/2007, PANORAMA

Zegarkowe rzadkości

Koniec roku to okazja do refleksji na temat przemijającego czasu. To dobra okazja do wprowadzenia na rynek niebanalnych zegarków. Chociaż najczęściej kupowane są ze średnich półek cenowych to wizerunek marek budują modele z limitowanych serii.   Ze znaczenia tej formy promocji zdają sobie właściciele Zielonogórskiej Manufaktury Zegarkowej, firmy odwołującej się…

12/2007, PRAWO

Ukraina się bogaci

Jesienna edycja Jeweller Expo Ukraine 2007 w Kijowie Na Ukrainie wzrasta zarówno liczba kupujących biżuterię, jak i produkcja wyrobów jubilerskich. Mimo geograficznej bliskości na razie tylko polscy producenci maszyn jubilerskich korzystają z koniunktury na tym rynku Kijowskie targi rozkwitają – mówi Jarosław Dziopa z firmy Argenta (Kielce), wystawiający się na…

12/2007, TARGI

Paryski blask Styczniowe targi biżuterii we Francji

Paryskie targi “Eclat De Mode”, których najbliższa edycja odbędzie się pod koniec stycznia to ogromna impreza. Poprzednia wrześniowa edycja odbywająca się pod hasłem “Paryż Miejscem Tworzenia”, zgromadziła 507 marek, w tym połowę spoza Francji. W pawilonach “Paris Expo” na 17 tys. mkw. wystawiono wszystko, co noszą kobiety: ubrania, buty, torebki,…

12/2007, PANORAMA

Egzekucja wynikająca z umowy pożyczki

W codziennej działalności przedsiębiorców często zdarzają się sytuacje, w których nieuczciwi kontrahenci udzielają pożyczki, której zwrotu żądają potem na drodze sądowej w najmniej odpowiednim dla jubilera momencie. Odpowiednie środki prawne pozwalają temu zapobiegać Pierwszym rozwiązaniem, które należy zawsze stosować w przypadku zawierania umowy pożyczki, jest określenie terminu, w którym ma…

12/2007, PRAWO

Biżuteria w czasoprzestrzeni. Podróże francuskich projektantów

Wobec niepewnej przyszłości i braku równowagi na świecie, współcześni klienci charakteryzują się ciągłym pędem do nowych doświadczeń, emocji i sensacji, ale także chętnie wracają do starych trwałych wartości i tradycji. Najnowsze francuskie kolekcje biżuterii są efektem kreatywności projektantów dążących do dopasowywania się do tych sprzecznych potrzeb Właśnie dlatego francuscy jubilerzy…

12/2007, WZORNICTWO

Krzemień na rzecz dzieci

17 listopada odbył się doroczny wieczór dobroczynny Fundacji EX ANIMO, nad którym objął patronat Ambasador Brazylii, Marcelo Jardim. W programie poza prezentacją brazylijskiej kultury, odbyła się aukcja i loteria fantowa, z których dochód w całości przeznaczony zostanie na potrzeby dzieci z chorobą nowotworową, leczonych w Klinice Onkologii Centrum Zdrowia Dziecka…

12/2007, PANORAMA

Blask odbitego światła

Gdyby twoja ulubiona marka była człowiekiem, to kim by była? To najczęstsze pytanie z arsenału psychologicznych technik badania wizerunku marki. Marka, której brak osobowości, emocji, własnego stylu – przepada na rynku. Dosłownym przełożeniem tej zasady na działania marketingowe jest wybór odpowiedniego ambasadora marki. Dodajmy, że przełożeniem bardzo skutecznym Lidia Popiel…

12/2007, RYNEK

Bursztyn i krzemień

Polska w świecie słynie bursztynem. A przynajmniej chcielibyśmy, żeby słynęła. Tyle, że niestety poza Polską niespecjalnie przejmują się, że to nasza specjalność Powoli ta smutna prawda zaczyna do nas docierać. Co gorsze w zasadzie bursztynu u nas nie ma… Mają go Rosjanie, mają Ukraińcy, czasem się nawet podzielą… Najwięcej bursztynu,…

12/2007, Z PRZYMRUŻENIEM OKA

Czas na marketing

Publikujemy tekst osoby w żaden sposób nie związanej z rynkiem bursztynniczym, fachowca w dziedzinie kreowania wizerunku i komunikacji marketingowej. Niektórym osobom związanym zawodowo z bursztynem wybrane poglądy autorki zapewne wydadzą się kontrowersyjne. W ten sposób chcemy rozpocząć na naszych łamach poważną dyskusję na temat przyszłości bursztynu na – nie tylko…

12/2007, RYNEK

Szczęście w każdym wieku…

YES: przeciw kultowi młodości  W świecie mody – także biżuterii – w promocji na ogół wykorzystuje się wizerunki ludzi młodych. A przecież szlachetne wyroby jubilerskie nie tylko są kupowane przez klientów w każdym wieku, ale przede wszystkim są ponadczasowe. Na ten rozdźwięk zwróciła uwagę firma Yes, jednej z największych sieci…

12/2007, Z PRZYMRUŻENIEM OKA