Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

RAPORT | Polski Jubiler - Part 3


POLSKI JUBILER » DZIAŁY » RAPORT (Strona 3)

Promocja marki

Klienci salonów jubilerskich wybierają kosztowności modne, te najczęściej promowane w kolorowych czasopismach oraz w portalach społecznościowych i blogach. Modę na biżuterię kreują marki odzieżowe, dla których jest ona jedynie uzupełnieniem stroju. Najchętniej wybierają bransoletki z charmsami i beadsami. W tym sezonie najpopularniejszymi są te wykonane z ceramiki, szkła oraz plastiku…

03/2015, RAPORT

Dewocjonalia w cenie

W Polsce sprzedaż dewocjonaliów utrzymuje się na jednym z najwyższych w Europie poziomów. Rozpoczynający się właśnie okres pierwszych komunii świętych pozwala przypuszczać, że właściciele salonów będą mieli szansę na zwiększenie sprzedaży. Powinni zatem posiadać w swoim asortymencie wystarczającą ilość złotych i srebrnych łańcuszków, medalików oraz krzyżyków. Bardzo trudno wyobrazić sobie…

02/2015, RAPORT

Historia sztucznej biżuterii

Na polskim rynku wydawniczym pojawiła się ciekawa pozycja „Biżuteria. Historia, projektanci, kolekcje” Judith Miller. Książka opisuje historię biżuterii sztucznej od początków jej istnienia. Jest to pierwsza publikacja na temat imitacji klejnotów znanej na całym świecie historyczki sztuki. W swojej publikacji autorka przedstawia historię sztucznej biżuterii od starożytności aż po czasy…

01/2015, RAPORT

Biżuteria wyrażająca indywidualność

Rozmowa z Dorotą Pomacho-Pątkiewicz, Managing Director CEE Subsidiaries Polski Jubiler: Jesteście państwo jedną z najlepiej rozpoznawalnych marek jubilerskich w Polsce. Udało się to państwu w ciągu zaledwie kilku lat. Czym można wytłumaczyć fenomen marki Pandora? Dorota Pomacho-Pątkiewicz: PANDORA znana jest na całym świecie z wysokiej jakości ręcznie wykańczanej biżuterii w…

01/2015, RAPORT

Konsolidacja branży jubilerskiej

Eksperci szacują, że obroty na rynku sięgają dziś niemal 2 mld zł. W 2014 na rynku jubilerskim funkcjonowało ponad trzy tysiące podmiotów gospodarczych, polskie urzędy probiercze ocechowały 4 tony produktów wytworzonych ze złota i ponad 21 ton produktów ze srebra. Niezmiennie niemal 60 proc. udziału w rynku pozostaje w rękach…

01/2015, RAPORT

Ukazać kosztowności w jak najlepszym świetle

Najważniejszym, ale także najtrudniejszym aspektem aranżacji salonu czy galerii z biżuterią jest odpowiednie oświetlenie. Światło, jak podkreślają specjaliści od marketingu, jest podstawowym narzędziem sprzedaży, którym dysponują właściciele salonów jubilerskich. Na oświetleniu nie można oszczędzać. Pamiętać jednak należy, że zupełnie inaczej należy oświetlić salony jubilerskie i znajdującą się w nich biżuterię,…

06/2014, RAPORT

Reprezentacja Polski na świecie

Rozmowa ze Stanisławem Całką z Amber-Ring na temat konkursu TERAZ POLSKA, bursztynu i kondycji polskiej branży. Amber-Ring to rodzinna firma Agaty i Stanisława Całków, założona w 1967 roku przez Mieczysława Elisa. Specjalizuje się w projektowaniu i wykonywaniu biżuterii srebrnej zdobionej bursztynem. Jej nowoczesne wzornictwo znajduje zwolenników przede wszystkim za granicą,…

04/2014, RAPORT

Marka polskiej biżuterii

Polska biżuteria, szczególnie ta wykonana ze srebra i bursztynu, zdobywa uznanie w oczach miłośników biżuterii na całym świecie. Stała się jednym z najważniejszych polskich dóbr eksportowych, a jej sprzedaż w salonach jubilerskich i galeriach z biżuterią autorską stale rośnie. Szacuje się, że polscy producenci niemal 90 proc. wyprodukowanych przez siebie…

04/2014, RAPORT

Zakupy u jubilera

W branży jubilerskiej w ostatnim czasie obserwujemy ożywienie. Jak nieśmiało zauważają właściciele salonów jubilerskich i galerii, Polacy znowu zaczęli kupować biżuterię. Wzrost przychodów sklepów oraz chęć zakupów personalizowanej biżuterii może napawać optymizmem. Wydaje się, że w najbliższym czasie o wszechobecnym kryzysie możemy wreszcie zapomnieć. W ubiegłym roku po raz pierwszy…

03/2014, RAPORT

Naturalne piękno bursztynu

Kłopoty z pozyskaniem bursztynu sprawiają, że na polskim rynku biżuteryjnym pojawia się coraz mniej biżuterii z niego wykonanej. Twórcy i projektanci nie mogą zawieść swoich zagranicznych odbiorców i gros swoich gotowych wyrobów eksportują, głównie do Chin. Nie można zapominać jednak, że Polacy chętnie kupują bursztynową biżuterię, szczególnie tę wykonaną przez…

02/2014, RAPORT, Z ŻYCIA BRANŻY - ŚWIAT

Profesjonalne zdjęcie biżuterii

Kiedyś zdjęcia biżuterii wykonywane były sporadycznie, w dzisiejszych czasach fotografia jubilerska jest jednym z niezbędnych narzędzi służących do sprzedaży wyrobów biżuteryjnych. Warto pamiętać, że klienci, zanim zdecydują się na zakup wyrobów jubilerskich, przeglądają wiele stron internetowych, na których prezentowana jest biżuteria. Dokonują więc wyboru podziwiając zdjęcie biżuterii. Dlatego też współcześnie…

02/2014, RAPORT

Na zakupy do centrum handlowego

Polacy wybierając się na zakupy do jubilera najchętniej odwiedzają centra handlowe. Najczęściej kupują biżuterię w salonach sieciowych. Swoje kroki kierują do firm Apart, Yes czy W. Kruka. Popularnością wśród Polaków cieszy się także biżuteria marki Pandora. Polscy konsumenci przyzwyczaili się także do zakupów biżuterii za pośrednictwem internetu. Najrzadziej korzystają z…

01/2014, RAPORT