POLSKI JUBILER » DZIAŁY » RAPORT (Strona 5)

Profesjonalne zdjęcie biżuterii

Kiedyś zdjęcia biżuterii wykonywane były sporadycznie, w dzisiejszych czasach fotografia jubilerska jest jednym z niezbędnych narzędzi służących do sprzedaży wyrobów biżuteryjnych. Warto pamiętać, że klienci, zanim zdecydują się na zakup wyrobów jubilerskich, przeglądają wiele stron internetowych, na których prezentowana jest biżuteria. Dokonują więc wyboru podziwiając zdjęcie biżuterii. Dlatego też współcześnie…

02/2014, RAPORT

Na zakupy do centrum handlowego

Polacy wybierając się na zakupy do jubilera najchętniej odwiedzają centra handlowe. Najczęściej kupują biżuterię w salonach sieciowych. Swoje kroki kierują do firm Apart, Yes czy W. Kruka. Popularnością wśród Polaków cieszy się także biżuteria marki Pandora. Polscy konsumenci przyzwyczaili się także do zakupów biżuterii za pośrednictwem internetu. Najrzadziej korzystają z…

01/2014, RAPORT

Malarstwo i rzeźba w sklepie z biżuterią

Na polskim rynku otwiera się coraz więcej sklepów oferujących biżuterię. Butiki, galerie z biżuterią artystyczną oraz sklepy z kosztownościami pojawiają się przy ulicach polskich miast i miasteczek. Już niemal wszędzie można kupić biżuterię, która wpisuje się w najnowsze trendy modowe. Podkreślenia wymaga fakt, że coraz częściej właściciele sklepów, chcąc wyróżnić…

05/2013, RAPORT, Z ŻYCIA BRANŻY - POLSKA

Betonowa pamiątka z Warszawy

Rozmowa z Sylwią Kochaniec, projektantką minimalistycznej, architektonicznej biżuterii z betonu, która powstaje pod marką Struktu. Polski Jubiler: Pani biżuteria wyróżnia się na polskim rynku jubilerskim niecodziennością wykorzystanego do jej produkcji materiału. Skąd wziął się pomysł, aby tworzyć biżuterię z betonu? Sylwia Kochaniec: Inspiracją była Warszawa, jej klimat i formy architektury.…

04/2013, RAPORT

Polskość na topie

W ostatnim czasie rozwija się w Polsce moda na oryginalne ozdoby. Każde miasto czy region stara się wypromować swoją „specjalność biżuteryjną”. Twórcy coraz chętniej wykorzystują niekonwencjonalne materiały, aby zwrócić uwagę klientów już nie tylko na nietypową biżuterię, ale także na cechy charakterystyczne danego regionu. Jeszcze do niedawna na polskim rynku…

04/2013, RAPORT

Koniunktura na dobra luksusowe

Na polskim rynku jubilerskim działa niemal dziewięć tysięcy podmiotów gospodarczych. Aż 64 proc. z nich to producenci biżuterii, na rynku funkcjonuje bowiem ponad pięć tysięcy producentów biżuterii srebrnej i złotej i nieco ponad siedmiuset producentów biżuterii sztucznej. Resztę, czyli około 3100 podmiotów gospodarczych funkcjonujących na rynku, stanowią sprzedawcy biżuterii –…

03/2013, RAPORT

Popyt na diamenty wzrasta

Polscy jubilerzy i złotnicy najczęściej kupują kamienie do 0,50 Ct, w czystościach VS-SI oraz barwach G-H. Kamieniami o wyższych masach zainteresowani są złotnicy. Polacy zmieniają także swoje upodobania dużo częściej niż jeszcze kilka lat temu. Decydują się na zakup diamentów o barwach i szlifach fantazyjnych. Klienci salonów jubilerskich stają się…

02/2013, RAPORT

Kamień z metryką

Rozmowa z Adélą Brabcovą – prezesem Diamonds International Corporation Polska Sp. z o.o. oraz Jiřím Švestkiem – D.I.C. na temat rynku diamentów.   Polski Jubiler: Państwa firma zajmuje się przede wszystkim sprzedażą diamentów. A jak podkreślają właściciele firm jubilerskich funkcjonujących na polskim rynku, to właśnie diamenty są najlepiej sprzedającymi się…

02/2013, RAPORT

Biżuteria uliczna

Sztuka biżuteryjna wychodzi poza swoje ramy. Nie jest już tylko przedmiotem utylitarnym, staje się „rzeźbą” w przestrzeni miejskiej. Tworzone są już nie tylko ekscentryczne kolekcje biżuterii, obiekty bizuteryjne, które można ukazać jedynie w przestrzeni muzeum, ale także ”biżuteria uliczna”.     Na wzór graffiti twórcy biżuterii miejskiej umieszczają swoje dzieła…

06/2012, RAPORT

Klejnot tworzący tożsamość miasta

Rozmowa z Liesbet Bussche, najbardziej znaną i najbardziej podziwianą artystką, tworzącą biżuterię w przestrzeni miejskiej.   Polski Jubiler: Jakbyś się opisała, kim jesteś i skąd pochodzisz?     Liesbet Bussche: Urodziłam się w 1980 roku i wzrastałam w małej wsi w Belgii. Jednak do szkoły poszłam w Brukseli. Tam też…

06/2012, RAPORT

Drugie oblicze węgla

Polski Jubiler: Biżuteria projektowana i tworzona przez broKat zachwyca niepowtarzalnością. Skąd wziął się pomysł, aby tworzyć biżuterię z węgla? Roma Skuza, Bogna Polańska, Gosia Staroń i Kaja Nosal: Sam pomysł narodził się dosyć dawno. Wyjeżdżając za granicę chciałyśmy zabrać ze sobą pamiątkę ze Śląska, żeby obdarować naszych znajomych. Nie znalazłyśmy…

05/2012, RAPORT

Biżuteria dla odważnych

Właściciele salonów jubilerskich nie doceniają potencjału, jaki znajduje się na rynku biżuterii „alternatywnej”. W kolekcjach eksponowanych w salonach jubilerskich trudno znaleźć kolczyki do brwi, nosa, języka czy cieszące się coraz większą popularnością implanty biżuteryjne. Potencjalni odbiorcy tego rodzaju ozdób skazani są na biżuterię oferowaną w studiach piercingu. Na polskim rynku…

04/2012, RAPORT