POLSKI JUBILER » DZIAŁY » RAPORT (Strona 5)

Betonowa pamiątka z Warszawy

Rozmowa z Sylwią Kochaniec, projektantką minimalistycznej, architektonicznej biżuterii z betonu, która powstaje pod marką Struktu. Polski Jubiler: Pani biżuteria wyróżnia się na polskim rynku jubilerskim niecodziennością wykorzystanego do jej produkcji materiału. Skąd wziął się pomysł, aby tworzyć biżuterię z betonu? Sylwia Kochaniec: Inspiracją była Warszawa, jej klimat i formy architektury.…

04/2013, RAPORT

Polskość na topie

W ostatnim czasie rozwija się w Polsce moda na oryginalne ozdoby. Każde miasto czy region stara się wypromować swoją „specjalność biżuteryjną”. Twórcy coraz chętniej wykorzystują niekonwencjonalne materiały, aby zwrócić uwagę klientów już nie tylko na nietypową biżuterię, ale także na cechy charakterystyczne danego regionu. Jeszcze do niedawna na polskim rynku…

04/2013, RAPORT

Koniunktura na dobra luksusowe

Na polskim rynku jubilerskim działa niemal dziewięć tysięcy podmiotów gospodarczych. Aż 64 proc. z nich to producenci biżuterii, na rynku funkcjonuje bowiem ponad pięć tysięcy producentów biżuterii srebrnej i złotej i nieco ponad siedmiuset producentów biżuterii sztucznej. Resztę, czyli około 3100 podmiotów gospodarczych funkcjonujących na rynku, stanowią sprzedawcy biżuterii –…

03/2013, RAPORT

Popyt na diamenty wzrasta

Polscy jubilerzy i złotnicy najczęściej kupują kamienie do 0,50 Ct, w czystościach VS-SI oraz barwach G-H. Kamieniami o wyższych masach zainteresowani są złotnicy. Polacy zmieniają także swoje upodobania dużo częściej niż jeszcze kilka lat temu. Decydują się na zakup diamentów o barwach i szlifach fantazyjnych. Klienci salonów jubilerskich stają się…

02/2013, RAPORT

Kamień z metryką

Rozmowa z Adélą Brabcovą – prezesem Diamonds International Corporation Polska Sp. z o.o. oraz Jiřím Švestkiem – D.I.C. na temat rynku diamentów.   Polski Jubiler: Państwa firma zajmuje się przede wszystkim sprzedażą diamentów. A jak podkreślają właściciele firm jubilerskich funkcjonujących na polskim rynku, to właśnie diamenty są najlepiej sprzedającymi się…

02/2013, RAPORT

Biżuteria uliczna

Sztuka biżuteryjna wychodzi poza swoje ramy. Nie jest już tylko przedmiotem utylitarnym, staje się „rzeźbą” w przestrzeni miejskiej. Tworzone są już nie tylko ekscentryczne kolekcje biżuterii, obiekty bizuteryjne, które można ukazać jedynie w przestrzeni muzeum, ale także ”biżuteria uliczna”.     Na wzór graffiti twórcy biżuterii miejskiej umieszczają swoje dzieła…

06/2012, RAPORT

Klejnot tworzący tożsamość miasta

Rozmowa z Liesbet Bussche, najbardziej znaną i najbardziej podziwianą artystką, tworzącą biżuterię w przestrzeni miejskiej.   Polski Jubiler: Jakbyś się opisała, kim jesteś i skąd pochodzisz?     Liesbet Bussche: Urodziłam się w 1980 roku i wzrastałam w małej wsi w Belgii. Jednak do szkoły poszłam w Brukseli. Tam też…

06/2012, RAPORT

Drugie oblicze węgla

Polski Jubiler: Biżuteria projektowana i tworzona przez broKat zachwyca niepowtarzalnością. Skąd wziął się pomysł, aby tworzyć biżuterię z węgla? Roma Skuza, Bogna Polańska, Gosia Staroń i Kaja Nosal: Sam pomysł narodził się dosyć dawno. Wyjeżdżając za granicę chciałyśmy zabrać ze sobą pamiątkę ze Śląska, żeby obdarować naszych znajomych. Nie znalazłyśmy…

05/2012, RAPORT

Biżuteria dla odważnych

Właściciele salonów jubilerskich nie doceniają potencjału, jaki znajduje się na rynku biżuterii „alternatywnej”. W kolekcjach eksponowanych w salonach jubilerskich trudno znaleźć kolczyki do brwi, nosa, języka czy cieszące się coraz większą popularnością implanty biżuteryjne. Potencjalni odbiorcy tego rodzaju ozdób skazani są na biżuterię oferowaną w studiach piercingu. Na polskim rynku…

04/2012, RAPORT

Fantazja indonezyjskich artystów

Rozmowa z Robertem Trzpisem, właścicielemsklepu z biżuterią alternatywną ARIF COLLECTION.   Polski Jubiler: Jesteście jedną z nielicznych w Polsce firm oferujących biżuterię alternatywną. Skąd wziął się pomysł, aby sprzedawać Polakom artystyczną biżuterię do brwi, warg, czy pępka?   Robert Trzpis: Historia jest zupełnie inna, niż mogłoby się wydawać patrząc na…

04/2012, RAPORT

Sezon na modę

Popularność biżuterii modowej rośnie z sezonu na sezon. Co sprawia, że na polskim rynku pojawia się coraz więcej podmiotów gospodarczych chcących zaspokoić oczekiwania klientów?     Klienci nie chcą przeznaczać na zakupy modnej biżuterii dużych pieniędzy, dlatego też decydują się na wybór ozdób wykonanych z nieszlachetnych materiałów. Modną biżuterię cechuje…

03/2012, RAPORT

Rynek złota

Wydaje się, że cena złota ukształtowała się na stałym poziomie i wynosi nieco ponad 1700 dolarów za uncję. Od paru miesięcy złoto jest droższe od platyny, której cena wynosi 1680 dolarów za uncję. Dla wielu uczestników rynku wydawało się niemożliwe, aby cena złota przekroczyła cenę jeszcze do niedawna najdroższego metalu…

02/2012, RAPORT