POLSKI JUBILER » DZIAŁY » PROBLEM BRANŻY (Strona 6)

Reklama dźwignią handlu

Gdy sprzedaż biżuterii złotej i srebrnej w salonach jubilerskich spada, właściciele salonów jubilerów stają przed dylematem, w jaki sposób pozyskać nowych klientów i sprawić, aby stali się oni stałymi odbiorcami biżuterii wysokiej jakości. Obserwując rynek jubilerski można dojść do wniosku, że znaczna część klientów zainteresowana jest zakupem tanich „błyskotek” zamiast…

04/2011, PROBLEM BRANŻY

Z orłem w klapie

Biżuteria patriotyczna jest typowo polską specjalnością. Żaden naród nie może pochwalić się posiadaniem biżuterii, która symbolizowała losy mieszkańców danego państwa oraz wyrażała postawę obywatelską. Kiedyś była niezwykle popularna. Obecnie zyski z jej sprzedaży nie są wysokie, jednak można zauważyć zmiany w tym segmencie rynku jubilerskim. Na polskim rynku widać zainteresowanie…

03/2011, PROBLEM BRANŻY

Biżuteria na targach jubilerskich

W branży jubilerskiej panuje przekonanie, że na targach najważniejsza jest biżuteria, która niezależnie od sposobu ekspozycji, zawsze znajdzie swoich zwolenników. Jednak nic bardziej mylnego, odpowiednie bowiem wyeksponowanie biżuterii, kamieni jubilerskich czy akcesoriów powoduje, że towar, który zamierzamy sprzedać, cieszy się większym zainteresowaniem klientów. Niektórzy wystawcy docenili już możliwości, jakie daje…

01-02/2011, PROBLEM BRANŻY

Ginąca biżuteria

Czas świątecznych zakupów to dla jubilerów nie tylko możliwość zwielokrotnienia swoich zysków z utargów, ale także znacznie większe niebezpieczeństwo stania się ofiarą kradzieży. W czasie wzmożonego zainteresowania kupnem biżuterii przez klientów zdarzają się także znacznie częściej niż zazwyczaj kradzieże biżuterii. Właściciele salonów jubilerskich powinni wobec powyższego stosować się do podstawowych…

12/2010, PROBLEM BRANŻY

Biżuteria w mocy prawa

Marta Andrzejczak Opracowano na podstawie Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz „Prawa autorskiego i prawa pokrewnego” Jacka Sobczaka, Iris, Warszawa-Poznań 2000 Projektanci biżuterii i jej twórcy coraz częściej stają przed dylematem związanym z naruszeniem praw autorskich. Ich dzieła bowiem ulegają kradzieży intelektualnej, która według polskiego prawa zagrożona jest…

11/2010, PROBLEM BRANŻY

Podziały na rynku jubilerskim

Dane spływające z rynku napawają entuzjazmem, gdyż coraz więcej Polaków zainteresowanych jest kupnem biżuterii. Jednak właściciele salonów jubilerskich mówią o spadku zainteresowania biżuterią. Skąd takie rozbieżności? W ostatnim czasie mamy do czynienia z rozczłonkowaniem się rynku biżuteryjnego. Nasz rynek uległ podziałowi – z jednej strony znajdują się osoby, które swoich…

10/2010, PROBLEM BRANŻY

Biżuteria artystyczna przy kawie

Na polskim rynku z roku na rok pojawia się coraz więcej miejsc, gdzie można kupić artystyczną biżuterię. Artyści tworzą platformy spotkania z odbiorcami, nie tylko osobami, które zamierzają kupić niecodzienne ozdoby, ale także z tymi, którym zależy na obcowaniu ze sztuką współczesną. Jak grzyby po deszczu pojawiają się showroomy oraz…

09/2010, PROBLEM BRANŻY

Plastik na topie

Styliści podkreślają, że najpopularniejszą biżuterią w tym sezonie są plastikowe dodatki. Im bardziej kolorowe, tym lepiej. Plastikową biżuterię można znaleźć wszędzie, od internetowych aukcji, po stragany ustawione w niemal każdym miasteczku. Właściciele salonów jubilerskich stają więc przed dylematem, czy umieścić w swoim asortymencie najmodniejsze dodatki, czy też nie ulegać modzie…

07-08/2010, PROBLEM BRANŻY

Sztuczna biżuteria na polskim rynku

Hurtownie sztucznej biżuterii można znaleźć w niemal wszystkich większych miastach. Można kupić ją za pośrednictwem internetu. Jednak najczęściej sprzedawana jest przez przedstawicieli handlowych, którzy nawiązują bezpośredni kontakt z właścicielami sklepów z biżuterią sztuczną czy butików z odzieżą. Wbrew pozorom i ogólnym tendencjom w internecie nie ma wielu hurtowni biżuterii sztucznej.…

07-08/2010, PROBLEM BRANŻY