POLSKI JUBILER » DZIAŁY » PROBLEM BRANŻY (Strona 5)

Maszyny zastępują człowieka

Pojawiające się na rynku nowoczesne technologie i maszyny jubilerskie powodują, że praca przy wytwarzaniu biżuterii staje się coraz prostsza. Projekty coraz częściej wykonywane są przy pomocy oprogramowania komputerowego, a gotowe projekty mogą zostać niemal natychmiast wydrukowane przez drukarki 3D. Jednak prawdziwa rewolucja dokonuje się obecnie na rynku kamieni szlachetnych. Stale…

01/2015, PROBLEM BRANŻY

Różnobarwny kamień

Wprowadzenie kolekcji biżuterii na rynek jubilerski poza granicami naszego kraju coraz częściej opiera się na zaprezentowaniu klientom nowego materiału jubilerskiego. Projektanci i producenci biżuterii, starając się wyróżnić na rynku, sięgają po kamienie i minerały, które dotychczas nie znajdowały zastosowania w przemyśle biżuteryjnym. Klienci staje poszukując nowości chętnie eksperymentują i wybierają…

01/2015, PROBLEM BRANŻY

Publiczna biżuteria

Biżuteria miejska albo biżuteria ulicy to nowy rodzaj street artu, który zyskuje coraz większą rzeszę entuzjastów. Biżuteria, która funkcjonuje w przestrzeni publicznej, nie jest ani rzeźbą, ani instalacją, ani pomnikiem, jest ozdobą, której celem jest z jednej strony upiększenie ulicy, a z drugiej strony pobudzenie do myślenia społeczności poprzez przełamanie…

06/2014, PROBLEM BRANŻY

Biżuteria to nie ozdoba

Rozmowa z Liesbet Bussche, twórczynią biżuterii miejskiej. Polski Jubiler: Co czujesz kiedy myślisz o biżuterii? Liesbet Bussche: Zawsze miałam mieszane uczucia myśląc o biżuterii. Z jednej strony czuję siłę, która mnie do niej przyciąga, gdyż uważam, że za jej pośrednictwem można powiedzieć wszystko. Biżuteria pojawiła się na ziemi wraz z…

06/2014, PROBLEM BRANŻY

Biżuteria „Made in Poland”

Rozmowa z Adamem Pstrągowskim, prezesem firmy S&A, na temat kondycji polskiej branży bursztynniczej. Polski Jubiler: Jak ocenia pan polską branżę jubilerską? Jakich zmian na rynku można spodziewać się w najbliższym czasie? Adam Pstrągowski, prezes zarządu S&A: Budujące jest to, iż duża liczba firm na świecie ma świadomość siły naszej branży…

01/2014, PROBLEM BRANŻY

Bursztyn droższy od złota

Cena za kilogram bursztynu nadającego się do użytku jubilerskiego wynosi teraz nawet sześć tysięcy złotych. Za kilogram bursztynu średniej wielkości bryłek odpowiednich do obróbki trzeba zapłacić 1200 złotych. Z kolei kilogram nieprzebranego, drobnego bursztynu to koszt około 200 złotych. Wpływ na rosnące ceny bursztynu ma duże zainteresowanie naszym „skarbem” w…

01/2014, PROBLEM BRANŻY

Zabłysnąć na tle konkurencji

Małe, najczęściej rodzinne salony jubilerskie znikają z mapy Polski. Ich miejsce zajmują galerie z biżuterią autorską bądź salony sieciowe. Te ostatnie powoli wypierają małych przedsiębiorców. Właściciele salonów jubilerskich muszą więc zawalczyć o swoją pozycję na rynku. Postarać się wypromować swoją markę oraz zaistnieć na rynku commerce, aby móc współistnieć na…

06/2013, PROBLEM BRANŻY

Warsztat od podstaw

Trudno wyobrazić sobie warsztat złotniczy, w którym brakowałoby podstawowych narzędzi i maszyn jubilerskich. Dostępne na polskim rynku nowoczesne maszyny znacznie ułatwiają pracę jubilerom i złotnikom a także sprawiają, że zakłady stają się atrakcyjniejsze dla klientów. Właściciele salonów jubilerskich, zarówno ci z ugruntowaną pozycją na rynku, jak również ci, którzy stawiają…

04/2013, PROBLEM BRANŻY

Praca nad wizerunkiem

Najważniejszą rzeczą przy prowadzeniu działalności gospodarczej jest dziś zaistnienie w świadomości potencjalnych klientów. Dlatego też należy dołożyć wszelkich starań, aby wypromować salon bądź galerię z autorską biżuterią. Pieniądze zainwestowane w promocję sklepu zwrócą się w dwójnasób. Aby klienci korzystali z usług naszego sklepu muszą wiedzieć o naszym istnieniu. Nie można…

03/2013, PROBLEM BRANŻY

Blask bizuterii

Zainteresowanie sprzedażą biżuterii za pośrednictwem sieci jest coraz powszechniejsze. Wykorzystanie nowoczesnych sposobów komunikowania się z klientami wiąże się z problemem ukazania oferowanej biżuterii możliwie jak najdokładniej. Sprzedawcy muszą zadbać o wizualizację biżuterii, dzięki wykonywaniu zdjęć biżuterii oraz animacji. Sprzedając biżuterię w sieci zarówno właściciele salonów jubilerskich, jak i galerii z…

02/2013, PROBLEM BRANŻY

Zastrzeżona biżuteria

Twórcy i projektanci biżuterii coraz częściej borykają się z problemem kopiowania ich dzieł sztuki jubilerskiej. Zgodnie z polskim prawem kopia powinna być oznakowana, tak aby nie nosiła znamion fałszerstwa. Jednak w przypadku biżuterii „naśladowcy” rzadko decydują się na odniesienia do pierwowzoru. Praktyka pokazuje, że najlepszym sposobem na zapewnienie praw autorskich…

01/2013, PROBLEM BRANŻY

Imitacje na rynku pereł

Mimo panującej recesji rynek pereł w Polsce rozwija się dość dynamicznie. Pojawiają się na nim nowe hurtownie, które oferują swoim klientom perły hodowane. Jednak coraz częściej zdarza się, że do sklepów trafiają imitacje pereł, które wytworzone zostały z plastiku lub szkła powlekanego emalią bizmutową.     Imitacje pereł do złudzenia…

05/2012, PROBLEM BRANŻY, Z ŻYCIA BRANŻY - ŚWIAT