POLSKI JUBILER » NUMERY » 2014 (Strona 4)

Wsiowe Warsztaty Złotnicze

W dniach 7-14 września w podwarszawskiej wsi odbyły się I Wsiowe Warsztaty Złotnicze. Pomysłodawcą spotkania był Jacek Skrzyński, od dwudziestu lat wykładowca w łódzkiej Wyższej Szkole Sztuki i Projektowania. Współorganizatorem – Galeria Otwarta Mariusza Pajączkowskiego. Celem spotkania było przełamanie barier przy realizacji własnych projektów poprzez kontakt z doświadczonymi złotnikami oraz…

05/2014, AKTUALNOŚCI

Klasyka w Sandomierzu

W Galerii Otwartej w Sandomierzu 18 października o godz. 17 odbędzie się otwarcie wystawy będącej efektem 23. Międzynarodowego Konkursu Sztuki Złotniczej Klasyka. Wernisaż przebiegnie bardzo „klasycznie”, choć interpretacja tego słowa w wykonaniu ekipy GO może wypaść bardzo przewrotnie. Swój udział w spotkaniu zapowiedziała ekipa z Legnicy oraz liczni goście ze…

05/2014, AKTUALNOŚCI

Mennica Wrocławska wchodzi na rynek biżuterii

Mennica Wrocławska w ubiegłym roku sprzedała 1,5 tony złota lokacyjnego. Teraz lider w sprzedaży złotych sztabek i monet lokacyjnych poszerza swoją ofertę o półprodukty dla jubilerów i biżuterię. W ten sposób Mennica Wrocławska planuje poszerzyć działalność i umocnić pozycję na nowych rynkach. Doświadczenie i kontakty z rynku złota lokacyjnego to…

05/2014, AKTUALNOŚCI

Zegarki Atlantic Seacrest

Na polskim rynku zegarmistrzowskim pojawiła się nowa kolekcja zegarków Atlantic Seacrest. Jest to kolekcja klasycznych zegarków wykonanych z wysokiej jakości szwajcarskich materiałów. Czasomierz wyposażony jest w szafirowe szkiełko, które cechuje twardość i wyjątkowa odporność pozwalająca uniknąć przypadkowych zarysowań. Model damski to idealna propozycja dla kobiet ceniących na co dzień ponadczasową…

05/2014, AKTUALNOŚCI

Dobre praktyki w Gdańsku

Najwyższa Izba Kontroli opublikowała raport z kontroli działań promocyjnych miast na prawach powiatu, w którym wskazała projekt Gdańsk Światową Stolicą Bursztynu jako przykład dobrych praktyk w zakresie spójności strategii promocyjnych z celami rozwoju gminy przyjętymi przez samorząd. Od 10 lat Prezydent Miasta Gdańska konsekwentnie realizuje projekt Gdańsk Światową Stolicą Bursztynu,…

05/2014, AKTUALNOŚCI

ORNO w galerii Raster

6 września w galerii Raster przy Wspólnej 63 w Warszawie w dawnej siedzibie sklepu firmowego, wzorcowni i warsztatów Spółdzielni Rękodzieła Artystycznego ORNO, jednej z najsłynniejszych firm jubilerskich i metaloplastycznych doby PRL-u, odbył się wernisaż wystawy złotniczej ORNO 2014 oraz kiermasz współczesnego rzemiosła. Podczas uroczystego otwarcia wystawy wykład wygłosiła profesor Irena…

05/2014, AKTUALNOŚCI

100 mln ze sprzedaży Briju

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Briju wzrosły w II kwartale 2014 roku o 42 proc. i osiągnęły prawie 100 mln zł. W całym półroczu przychody wyniosły 167,2 mln zł, a zysk netto 4,5 mln zł. Jednocześnie Briju konsekwentnie realizuje strategię rozwoju i otwiera kolejne salony. Giełdowy projektant, producent i sprzedawca biżuterii…

05/2014, AKTUALNOŚCI

Prawo obowiązuje wszystkich

Rozmowa z Marią Magdaleną Ulaczyk, dyrektorem Okręgowego Urzędu Probierczego w Warszawie Najwięcej wątpliwości dotyczących prawa probierczego w Polsce wiąże się z importem biżuterii, zarówno z Unii Europejskiej, jak i spoza niej. Czy mogłaby pani powiedzieć, jak – zgodnie z prawem – powinni postępować właściciele sklepów z biżuterią, którzy decydują się…

05/2014, PRAWO

05/2014

05/2014

To dopiero początek

Dziewiątka to nowopowstała grupa zajmująca się projektowaniem i tworzeniem biżuterii. W skład grupy wchodzi dziewięć projektantek: Edyta Andrejczyk, Beata Ciesielska, Elżbieta Kurkiewicz, Małgorzata Podleśna-Zdunek, Waleria Ługowska, Aleksandra Rybak, Ewa Chmielewska-Manaj, Marta Gronowska i Katarzyna Zięba. Członkinie grupy poznały się na łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego, gdzie wspólnie studiowały…

04/2014, OPINIE

Zegarki na czasie

Zegarek powinien być modny. To jedno z podstawowych kryteriów, jakie przyjmują klienci salonów zegarmistrzowskich w Polsce. Czasomierze, podobnie jak biżuteria, w ostatnim czasie stały się chętnie kupowanym akcesorium modowym, a nie przyrządem do wskazywania czasu. Modowe marki – Armani, Calvin Klein, Tommy Hilfiger czy Gucci – zdominowały rynek zegarmistrzowski. Polacy…

04/2014, ZEGARKI

Wycinanie srebrnej blachy wodą

Zaprojektowanie nowoczesnej, skomplikowanej biżuterii jest dopiero początkiem drogi ku oddaniu do rąk odbiorcy gotowego produktu. Im trudniejszy wzór, tym bardziej skomplikowane jest jego wykonanie. Bez precyzyjnych maszyn wykonanie wielopłaszczyznowej biżuterii wydaje się zadaniem niemal niemożliwym. Dlatego też coraz częściej zdarza się, że twórcy biżuterii decydują się na wykorzystanie w swojej…

04/2014, PRODUKT