POLSKI JUBILER » NUMERY » 2011 » 10/2011 (Strona 2)

Autorskie wzornictwo i własna produkcja

Rozmowaze Zbigniewem Góreckim,prezesem Firmy JubilerskiejGórecki Polski Jubiler: Minęły dwa lata od premiery ostatniej kolekcji Rubinowe Tango na targach Złoto Srebro Czas w Warszawie. Jaką niespodziankę Firma Jubilerska Górecki przygotowała tym razem? Zbigniew Górecki, prezes Firmy Jubilerskiej Górecki: Najnowsza kolekcja nosi nazwę „Cytrynowa sonata” i jest dedykowana cytrynowi – kamieniowi szlachetnemu,…

10/2011, DOBRE BO POLSKIE

Konkurs Strzemińskiego

26 października 2011 roku odbędzie się finał XXII Konkursu im. Władysława Strzemińskiego – „Projekt 2011”. Konkurs, przeznaczony dla studentów łódzkiej ASP, stanowi od lat największe przedsięwzięcie organizacyjne Akademii w zakresie sztuki użytkowej – wzornictwa, form przemysłowych, architektury wnętrz, tkaniny, druku na tkaninie, dzianiny, ubioru, biżuterii i grafiki projektowej. Wszyscy uczestnicy…

10/2011, PANORAMA

Platyna i praca z platyną

Najszlachetniejszy z kamieni jubilerskich, diament, najpiękniej i najpełniej prezentuje swoje wszystkie blaski w platynie, która uważana jest za symbol splendoru, dostojeństwa, zamożności. Platyna (pierwiastek chemiczny o symbolu Pt) to metal niezwykle cenny, mający bardzo szerokie i różnorodne zastosowanie w elektronice, w przemyśle chemicznym, samochodowym, w medycynie (chemioterapia, implanty) i oczywiście…

10/2011, TWÓRCZOŚĆ ZŁOTNICZA

Bursztynowe szaleństwo

Bursztynowe szaleństwo 10 września zakończyły się 12. Międzynarodowe Targi Bursztynu AMBERMART. 130 wystawców podczas trzydniowego spotkania branży odwiedziło ponad 3000 gości z dwudziestu ośmiu krajów. Na targach swoją ofertę prezentowały firmy z Polski, Litwy, Niemiec, Rosji, Turcji i Ukrainy. Odwiedzającymi targi byli przede wszystkim przedstawiciele hurtowni, sieci handlowych, sklepów i…

10/2011, PANORAMA

Sztuka i miłe spędzenie czasu

Na polskim rynku pojawia się coraz więcej miejsc, w których można nie tylko kupić biżuterię, ale także z nią obcować. Właściciele salonów jubilerskich i galerii z biżuterią zdają sobie sprawę, że klienci chcą nie tylko kupić biżuterię, ale także zapoznać się z najnowszymi trendami, czy po prostu poprzebywać w magicznym…

10/2011, RYNEK

Festiwal Krzemienia w pełni

Od 2 września w Sandomierzu trwa festiwal poświęcony krzemieniowi pasiastemu. Obchody zostały zaplanowane na prawie dwa miesiące. Festiwal krzemienia to nie tylko spektakularne wydarzenia gromadzące liczną publiczność, to także okazja do poznania tego wyjątkowego kamienia. Pierwsze spotkania Już pierwszy dzień festiwalu obfitował w liczne wydarzenia kulturalne. Jednym z nich była…

10/2011, PANORAMA

Podróż do Meksyku

Rozmowa z Danutą Samson, właścicielką sklepów z biżuterią D.S Sklepik z biżuterią w Gdyni i Gdańsku. Polski Jubiler: Skąd wzięło się u Pani zainteresowanie biżuterią? Danuta Samson, właścicielka sklepów D.S Sklepik z biżuterią: Myślę, że moje zainteresowanie biżuterią było naturalną konsekwencją mojej skłonności do posiadania pięknych rzeczy oraz do podróży……

10/2011, RYNEK

Pewna inwestycja na niepewny czas

Często słyszy się stwierdzenie, że złoto jest pewną inwestycją na niepewny czas. Takim mianem można określić obecną sytuację gospodarczą. Z każdym dniem maleją szanse na uratowanie Grecji przed bankructwem, a obawa przed zbliżającą się kolejną falą kryzysu powoduje panikę na światowych giełdach. Biżuteria zaprojektowanaprzez Dallaro Tendencja obserwowana na rynku złota…

10/2011, RAPORT

Biżuteria jako dzieło sztuki

Towarzyszy człowiekowi od czasów prehistorycznych. Od wieków cieszyła się wielkim zainteresowaniem i wzbudzała kontrowersje. Biżuteria współcześnie traktowana jest jako ozdoba, która świadczy o statusie materialnym osoby ją noszącej. Jednak biżuteria to przede wszystkim przedmiot, który można określić mianem dzieła sztuki złotniczej. Rozmowa z Katarzyną Kluczwajd, historykiem sztuki z Torunia na…

10/2011, PROBLEM BRANŻY

Złoty rynek wtórny

Właściciele salonów jubilerskich oraz galerii z biżuterią autorską podkreślają, że złota biżuteria sprzedaje się dobrze. Mimo kryzysu oraz stale rosnących cen metalu szlachetnego, na brak zainteresowania wyrobami jubilerskimi nie można narzekać. Analitycy rynku jubilerskiego uważają, że mimo nadchodzącej drugiej fali kryzysu nie powtórzy się scenariusz z 2009 roku. Zainteresowanie klientów…

10/2011, TEMAT MIESIĄCA

Prosta forma i uniwersalne wzornictwo

Hurtownie ze złotą biżuterią oferują swoim klientom niemal każdy rodzaj asortymentu, jednak najlepiej sprzedają się proste formy – pierścionki z małym oczkami, delikatne kolczyki i dewocjonalia. Właściciele hurtowni podkreślają, że ich klienci kupują produkty, które z całą pewnością znajdą się w sferze zainteresowania klientów. Producenci biżuterii stawiają więc na proste…

10/2011, TEMAT MIESIĄCA
Strona 2 z 212