POLSKI JUBILER » NUMERY » 2010 (Strona 5)

Biżuteria jest symbolem

„Polski Jubiler”: Polski rynek jubilerski zmienia się niezwykle dynamicznie. Firmy zajmujące się produkcją biżuterii starają się stworzyć biżuterię, która będzie cieszyła się dużym zainteresowaniem wśród kupujących, projektanci eksperymentują z formami, aby nadać swoim kosztownościom niecodzienny charakter. Jednocześnie słychać opinię, że klienci zainteresowani są kupnem najtańszego rodzaju biżuterii. Jak pana zdaniem…

11/2010, LUDZIE BRANŻY

Hydrotermalne korundy jubilerskie

dr Włodzimierz ŁapotLaboratorium GemmologiczneUniwersytet ŚląskiKorund jest syntetyzowany od ponad stu dwudziestu lat. Od początku podstawową metodą jego otrzymywania była metoda Verneuila. Jednak dzisiaj monokryształy korundu produkowane są także wielu innymi metodami, np. Czochralskigo (ang. pulled method), bezwodną (ang. flux-melt methode), Bridgmana (strefowego stapiania), wreszcie także hydrotermalną. Wielość metod powodowana jest…

11/2010, GEMMOLOGIA

10/2010

10/2010

Diamentowa Polska

Wbrew obawom jubilerów oraz analityków rynku, wartość rynku diamentowego w Polsce nie zmieniła się wraz z pojawieniem się kryzysu finansowego. Polacy nie tylko nie przestali kupować brylantowej biżuterii, ale nawet jej sprzedaż znacznie wzrosła. Brylantowa biżuteria cieszy się dużym zainteresowaniem klientów, przede wszystkim z powodu możliwości ulokowania w niej swoich…

10/2010, TEMAT MIESIĄCA

Diamenty z drugiej ręki

W Polsce diamentowy rynek wtórny rozwija się bardzo powoli. Coraz więcej klientów stara się pozyskać jak najwięcej informacji na temat biżuterii, jaką posiadają w domu, oraz znaleźć okazję, aby kupić starą biżuterię z diamentami. Największym jednak zainteresowaniem kupujących cieszą się kamienie, które nie zostały umieszczone w biżuterii. Niestety, obserwując rynek,…

10/2010, TEMAT MIESIĄCA

Pudełko skrojone na miarę

Podstawowym celem opakowania jubilerskiego jest podkreślenie walorów ukrytej w nim biżuterii. Pudełko musi być nie tylko eleganckie, ale także doskonale komponować się z rodzajem sprzedawanej biżuterii.Trudno określić zasadę, którą powinni kierować się właściciele salonów jubilerskich, wybierając opakowania. Jednak z całą pewnością można powiedzieć, że im droższa biżuteria, tym pudełko, w…

10/2010, TEMAT MIESIĄCA

Opakowanie gwarantem sukcesu

„Polski Jubiler”: Państwa firma jest jedną z największych firm funkcjonujących na polskim rynku jubilerskim. Wobec powyższego, czy moglibyście państwo powiedzieć, jak zmienia się rynek jubilerski w sektorze opakowań? Westpack: Opakowanie ma bardzo ważne znaczenie na rynku jubilerskim. W chwili obecnej liczy się estetyka wręczonego prezentu, czyli podarunek powinien zadowalać obie…

10/2010, TEMAT MIESIĄCA

Ekologiczne opakowanie jubilerskie

Klienci wszystkich sklepów coraz większą rolę przykładają do ekologii. Nie tylko same wyroby, ale także opakowania muszą być przyjazne dla środowiska. Konsumenci coraz większą uwagę przykładają do opakowań, które wyprodukowane zostały z materiałów degradowalnych. Do niedawna potrzeba posiadania opakowań ekologicznych nie dotyczyła segmentu jubilerskiego, jednak coraz częściej możemy spotkać się…

10/2010, TEMAT MIESIĄCA

Opakowanie na gwiazdkowe zakupy

Właściciele salonów jubilerskich w najbliższym czasie będą musieli zdecydować sięna wybór najodpowiedniejszych opakowań, w które będą pakować dokonywaneprzez klientów w ich sklepach zakupy świąteczne. Biżuteria jest jednym z najbardziej popularnych prezentów kupowanych z okazji świąt Bożego Narodzenia, dlatego też warto zastanowić się nie tylko nad zamówieniem do swoich salonów odpowiedniego…

10/2010, TEMAT MIESIĄCA

Podziały na rynku jubilerskim

Dane spływające z rynku napawają entuzjazmem, gdyż coraz więcej Polaków zainteresowanych jest kupnem biżuterii. Jednak właściciele salonów jubilerskich mówią o spadku zainteresowania biżuterią. Skąd takie rozbieżności? W ostatnim czasie mamy do czynienia z rozczłonkowaniem się rynku biżuteryjnego. Nasz rynek uległ podziałowi – z jednej strony znajdują się osoby, które swoich…

10/2010, PROBLEM BRANŻY

High-tech barwione brylanty

dr Włodzimierz ŁapotLaboratorium GemmologiczneUniwersytet Śląski Fantazyjnie barwne diamenty (fancy diamonds) są w naturze wielką rzadkością. Stanowią ledwie śladową część światowego wydobycia diamentów. Początkowo interesowali się nimi głównie kolekcjonerzy i koneserzy kamieni jubilerskich. W centrum uwagi znalazły się dopiero pod koniec XX wieku, gdy pod wpływem mediów zyskały na popularności, szczególnie…

10/2010, GEMMOLOGIA

Wzornictwo powinno być sztuką

Rozmowa z twórcami i nauczycielami prywatnej szkoły jubilerskiej Wytwórnia Antidotum, z Aliną Tyro-Niezgodą, Romanem Kowalkowskim, Remigiuszem Grodzickim i Piotrem Małyszem. „Polski Jubiler”: Skąd wziął się u państwa pomysł na stworzenie prywatnej szkoły tworzenia biżuterii? Alina Tyro-Niezgoda: Pomysł wziął się po prostu z analizy rynku − wypełniliśmy pewną lukę, bo stworzyliśmy…

10/2010, LUDZIE BRANŻY