POLSKI JUBILER » NUMERY » 2007 » 11/2007

11/2007

11/2007

Miss Polski 2007 w biżuterii firmy Lewanowicz

Tegorocznym sponsorem nagród w wyborach Miss Polski była hiszpańska firma Lewanowicz, która ma swoje przedstawicielstwo w Polsce. Organizatorzy wyborów zaproponowali, by firma “ozdobiła” kandydatki i laureatki swoją biżuterią. Styliści firmy zaproponowali więc dwie kolie z ametystów i cyrkonii do sukien wieczorowych i w komplecie kolczyki z cyrkonii. Miss Polski 2007,…

11/2007, PANORAMA

Topienie metali

Sposób topienia metali pozostawał prawie niezmienny od czasów antycznych aż do połowy ubiegłego wieku. Aby stopić metal, tygiel z topionym metalem ustawiany był na rozżarzonym węglu drzewnym, w który często nadmuchiwane było dodatkowo powietrze z dmuchawy Taką samą metodę stosowano jeszcze parę lat temu przy piecach koksowniczych. Ale nawet przy…

11/2007, TWÓRCZOŚĆ ZŁOTNICZA

Elektroniczne gadżety z kryształami Philipsa i Swarovskiego

Philips we współpracy ze znaną na całym świecie firmą Swarovski wprowadził na rynek limitowaną serię akcesoriów elektronicznych wykańczanych szlifowanymi kryształami. Kolekcja Active Crystals to linia słuchawek i kluczy USB z kryształami Silver Shade. W jej skład wchodzą cztery modele słuchawek o wysokiej jakości odtwarzania oraz cztery klucze USB o pojemności…

11/2007, PANORAMA

Kryształy w warszawskiej Domotece

Marka Lalique to niezaprzeczalny symbol piękna i elitarnego luksusu. Imperium kryształów, biżuterii i zmysłowych perfum zamkniętych w niepowtarzalnych flakonach. Firma powstała w XIX wieku dzięki talentowi francuskiego architekta i projektanta René Lalique’a, który w ciągu kilku dekad zrewolucjonizował podejście do sztuki dekoracyjnej, zdobywając uznanie zamożnej klienteli Ilustracja kunsztu marki Wystawa…

11/2007, DZIEDZICTWO

Forza Italia! Włoscy jubilerzy wchodzą na polski rynek

Małe włoskie firmy jubilerskie z Caserty w Kampanii udowodniły już swój zmysł organizacyjny i biznesowy. Teraz są poważnie zainteresowane wejściem na Polski rynek Chcemy pozyskać dystrybutorów w Polsce” – powiedział Polskiemu Jubilerowi Angelo De Falco, jeden z przedstawicieli słynnego jubilerskiego Centrum Złotniczego “Il Tari” w Kampanii. Angelo De Falco to…

11/2007, PANORAMA

Marsz po kapitał

Ewa Bednarz, dziennikarz ekonomiczny i ekspert zajmująca się tematyką finansową. Publikuje m.in. w Gazecie Prawnej i Newsweek Polska. Jest również redaktorem naczelnym czasopism Antyki i Modern Art Akcje Kruka były jednymi z najlepszych inwestycji w ciągu ostatnich 3 lat. Ich kurs wzrósł z 1,35 zł, do 31,80 zł, a więc…

11/2007, RYNEK

Elektronos 2008 – Talizman

“Talizman” – to temat 12. Międzynarodowego Konkursu na Projekt Biżuterii z Bursztynem Elektronos (Amberif Design Award) Intencją konkursu “Elektronos” jest zwrócenie uwagi twórców biżuterii na emocjonalny i osobisty charakter obiektów złotniczych. Od jedenastu lat towarzyszy gdańskim targom Amberif i jest rozstrzygany tuż przed ich rozpoczęciem. Ostateczny termin nadsyłania prac upływa…

11/2007, PANORAMA

Jak odzyskać pieniądze

Przemysław Szymański Autor jest prawnikiem, specjalistą ds. podatkowychOdzyskanie zaległej płatności staje się coraz poważniejszym problemem, także w branży jubilerskiej. Przedsiębiorca w celu wyegzekwowania należności musi przedstawić tytuł wykonawczy, po którego dostarczeniu komornik może rozpocząć postępowanie egzekucyjne Tytuł wykonawczy musi precyzyjnie określać nazwę podmiotu, co do którego wszczęto egzekucję – wszelkie…

11/2007, PRAWO

Srebro z bursztynem

S&A Bursztynowa Biżuteria sp. z o.o. z Gdyni ogłasza konkurs na projekt kompletu biżuterii z bursztynem Zaproszenie do udziału w konkursie jest skierowane do wszystkich osób zajmujących się szeroko pojmowaną sztuką projektowania, do młodych złotników-samouków, studentów i absolwentów średnich i wyższych szkół artystycznych, projektantów o znaczącym dorobku zawodowym i debiutantów.…

11/2007, PANORAMA

Markowa biżuteria szturmuje internet

Perfumy, zegarki i biżuterię można kupić w internecie już od dawna. Jednak to właśnie teraz duzi i uznani producenci luksusowych dóbr decydują się na otwieranie swoich internetowych sklepów. To reakcja na potrzeby klientów, którzy chcą mieć możliwość kupowania markowej biżuterii online Rosnąca fala coraz większego znaczenia sklepów internetowych w wymianie…

11/2007, SKLEP

W.Kruk stale rośnie

– Odnotowujemy stały wzrost bazy klienckiej – powiedział Jan Rosochowicz, prezes zarządu W.Kruk S.A. – Rynek luksusowych dóbr rośnie na poziomie kilku procent rocznie. Jego zdaniem Polacy nadal wydają kilka razy mniej na dobra luksusowe, niż wynosi średnia w Unii Europejskiej. A ponieważ Polscy lubią markowe rzeczy, prezes W. Kruk…

11/2007, ZDANIEM DUKA
Strona 1 z 41234