POLSKI JUBILER » DZIAŁY (Strona 43)
W marcu 2018 r. dwie polskie jubilerki młodego pokolenia odwiedziły Hongkong, gdzie poprowadziły warsztaty i wykłady na temat polskich kamieni jubilerskich. Słuchaczami byli m.in. rezydenci prywatnej szkoły jubilerskiej Loupe. Magdalena Paszkiewicz oraz Pola Chrobot to absolwentki Katedry Biżuterii Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. Działają niezależnie pod własnymi markami, tj. M.…
/
Czytaj artykuł...
Redakcja „Polskiego Jubilera”, będąca patronem medialnym tego projektu, z przyjemnością odnotowuje fakt powstania cyklu wystaw, które w swojej formule są czymś nowym wśród wielu działań promujących współczesną polską biżuterię autorską i środowisko polskich złotników, niezależnie od ich formalnego statusu i kompetencji. Żywimy przekonanie, że są początkiem czegoś wielkiego. Do projektu…
/
Czytaj artykuł...
Z prawdziwą przyjemnością przedstawiamy pierwsze zdania, które są początkiem naszej złotniczej rozmowy. Być może staną się impulsem do popularyzacji nowego wymiaru w złotniczych pracach – znaczących treści i czytelnych znaków w polskim złotnictwie XXI w. Choć w historii złotnictwa to nic nowego. Moim zdaniem… prace, które zostały nadesłane w terminie…
/
Czytaj artykuł...
Kulminacja 39. edycji Legnickiego Festiwalu Srebro, organizowanego przez Galerię Sztuki w Legnicy, już za nami. 18 i 19 maja odbyły się wernisaże wszystkich 25 wystaw zorganizowanych podczas tegorocznego festiwalu oraz rozmaite wydarzenia towarzyszące, jak choćby intronizacja Złotego Palucha – patrona festiwalu, koncert czy seminarium popularnonaukowe. Kolejny raz Legnica przez dwa…
/
Czytaj artykuł...
Rozmowa z Ewą Rachoń, dyrektorem projektu Międzynarodowych Targów Bursztynu, Biżuterii i Kamieni Jubilerskich Amberif, o dwudziestopięcioleciu targów i kondycji branży bursztynniczej. W marcu świętowaliśmy dwudziestopięciolecie Międzynarodowych Targów Bursztynu, Biżuterii i Kamieni Jubilerskich Amberif. Jubileusz skłania do podsumowań, w związku z tym chciałabym zapytać, jak zmienił się świat biżuterii w ciągu…
/
Czytaj artykuł...
Dzieło autorstwa Silvii Bellii, zdobyło pierwszą nagrodę w 22. Międzynarodowym Konkursie na Projekt Biżuterii z Bursztynem Amberif Design Award 2018. Zwyciężczyni otrzymała 10 tys. zł, ufundowane przez prezydenta Miasta Gdańska Pawła Adamowicza. Jury uznało, że przekazana przez nią praca jest enigmatyczna i tajemnicza. Nagroda Bursztynowa, ufundowana przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Bursztynników…
/
Czytaj artykuł...
Ponad 5 tys. lat historii złota i srebra jako światowego pieniądza daje do myślenia. Zaprzeczycie? Powiecie, że to nieprawda, powiecie, że świat rozstał się ze złotem w 1971 r., gdy prezydent Richard Nixon wycofał jednostronnie USA z porozumień zawartych w Bretton Woods, rezygnując przy tym jednocześnie z parytetu złota? Otóż…
/
Czytaj artykuł...
Pańska biżuteria zwraca uwagę swoją oryginalną formą, wzornictwem. Odwołuje się pan w swojej twórczości do motywów ludowych, szczególnie sztuki podhalańskiej. Jak udaje się panu łączyć nowoczesne wzory z motywami góralskimi? Tę kolekcję realizowałem dla pracowni mojego ojca, Wojciecha Wańczyka. Po obronie pracy dyplomowej we Wrocławskiej ASP trafiłem wprost do rodzinnej…
/
Czytaj artykuł...
Zanim polscy projektanci biżuterii zostaną gwiazdami o światowej sławie, muszą liczyć się z tym, że Polacy będą kupować biżuterię marek zagranicznych. Z badań wynika bowiem, że najlepiej sprzedaje się biżuteria znanych firm odzieżowych i jubilerskich. Jak wynika z danych spływających z rynku, najlepiej w Polsce sprzedaje się biżuteria marki Chanel,…
/
Czytaj artykuł...
W dzisiejszych czasach wszystko, co kupujemy, musi być modne – od jedzenia po samochód. Konsumenci przyzwyczajeni do modowych trendów zwracają uwagę na odbiór społeczny przedmiotów, którymi się otaczają. O statusie społecznym nie decyduje dziś wykształcenie, pochodzenie czy majątek, ale umiejętne operowanie gadżetami, których posiadanie pozwala na przynależność do określonej grupy…
/
Czytaj artykuł...
Biżuteria autorska to biżuteria unikatowa, oryginalna, idąca na przekór komercjalizacji. Nie może być zatem traktowana identycznie jak biżuteria masowa. Jej sposób prezentacji oraz przekazanie jej klientowi muszą również być wyszukane. Artyści powinni szukać własnych sposobów na pakowanie swojej biżuterii. Wypracować własny pomysł na opakowanie, które stanie się znakiem rozpoznawczym ich…
/
Czytaj artykuł...
Jak utrwalić logo w świadomości naszych klientów? Najprostszym sposobem są oczywiście opakowania firmowe. Jak powszechnie wiadomo, biżuteria musi być opakowana adekwatnie do swojej wartości. Nie należy zatem oszczędzać na opakowaniach, a już na pewno nie na kosztach umieszczenia na nich logo firmowego. To właśnie opakowanie (poza samą biżuterią oczywiście) klient…
/
Czytaj artykuł...