POLSKI JUBILER » DZIAŁY (Strona 200)

Bursztyn z Gdańska jak Swiss Made

Marka “Swiss Made” cieszy się renomą na całym świecie od kilkudziesięciu lat i nawet w erze globalizacji nie straciła na znaczeniu. Zegarki i zegary wyprodukowane w Szwajcarii oznaczane są tym znakiem oraz logo producenta lub dystrybutora. Podobne rozwiązania można zastosować, budując markę gdańskich wyrobów z bursztynem Od 1992 roku w…

09/2007, PANORAMA

Śniadanie u Uphagena

Wystawa “… łyżek srebrnych dwa tuziny” Srebra domowe w Gdańsku 1700-1816 Co tydzień od 2 września jedna z osób zwiedzających placówki Muzeum Historycznego Miasta Gdańska zostanie zaproszona wraz z osobą towarzyszącą na poranną ucztę w dawnym stylu na przedprożu sławnej gdańskiej kamienicy Uphagena. Ten interesujący projekt promuje wystawę “… łyżek…

09/2007, DZIEDZICTWO

Bursztyn rośnie w siłę!

W Gdańsku zapanowały idealne warunki do promocji wyrobów z bursztynem: branża, lokalne władze i jednostki badawcze zintegrowały i zintensyfikowały swoje działania, zmierzające do uczynienia wolnego miasta światową stolicą bursztynu W tym roku gdańscy bursztynnicy nie mieli wakacji: prezydent Paweł Adamowicz w lipcu promował bursztyn i podpisał zarządzenie, dzięki któremu będzie…

09/2007, ZDANIEM DUKA

Modne złoto i niezwykłe połączenia materiałów

W kolekcjach francuskich jubilerów na koniec lata i jesień dominuje żółte i białe złoto w połączeniu z brylantami. Nierzadko jednak pojawiają się także takie materiały jak stal i rodowane srebro, skóra i drewno, a nawet gumożywica Jubileuszowa kolekcja francuskiej firmy Bellon zawiera komplety biżuterii z żółtego i białego złota z…

09/2007, Z PRASY EUROPEJSKIEJ

Rośnie eksport złotej biżuterii z Turcji

Ostatnich siedem miesięcy tego roku było niezwykle udanych dla tureckich firm jubilerskich. W tym okresie eksport biżuterii ze złota z tego kraju wyniósł 51,5 ton, co dało wzrost o 17,1 procent i przychody 644, 8 miliona dolarów (wzrost o 29, 2 procent). Zdaniem specjalistów te znakomite wyniki jubilerów z Turcji,…

09/2007, Z PRASY EUROPEJSKIEJ

Swarovski ogłosi we wrześniu trendy roku 2008

27 września podczas targów biżuterii i zegarków w Hong Kongu firma Signity, należąca do koncernu Swarovski, ogłosi trendy obowiązujące w biżuterii z kamieniami w 2008 roku. Opracowanie GemVisions opisywać będzie kolory, motywy i style obowiązujące w biżuterii z kamieniami w ciągu kilku najbliższych sezonów. Z raportu wynika, że w następnym…

09/2007, Z PRASY EUROPEJSKIEJ

Będzie więcej kontroli probierczych

Aleksandra Górkiewicz-Malina Autorka jest dyrektorem Okręgowego Urzędu Probierczego w Krakowie We wszystkich urzędach krajów Grupy Wyszechradzkiej (GV4) planuje się zwiększenie liczby kontroli probierczych. Czesi i Słowacy dokonują już nawet kontrolowanych zakupów w internecie. Polacy i Węgrzy chcą iść w ich ślady po przyjęciu stosownych uregulowań – tak wynika z posiedzenia…

09/2007, PRAWO

Brylanty na miarę ludzkich możliwości

Poznańska firma YES Biżuteria wprowadza na rynek nową markę biżuterii z brylantami – Trylovia, która będzie dostępna wyłącznie w sieci sklepów jubilerskich YES TRYLOVIA to nowa marka kompletów biżuterii z brylantami. Pierścionek, wisiorek i kolczyki o uniwersalnym wzornictwie z białego i żółtego lub białego złota tworzą ponadczasową całość. Kamienie do…

09/2007, SKLEP

Do 14 miliardów dolarów wzrósł światowy popyt na biżuterię ze złota

W drugim kwartale tego roku popyt na wyroby jubilerskie w świecie szacuje się na 14 miliardów dolarów – tak wynika z komunikatu Światowej Rady Złota, opublikowanego 23 sierpnia na stronie internetowej www.gold.org. W porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego popyt wzrósł o 37 procent. To zjawisko można zaobserwować głównie w…

09/2007, Z PRASY EUROPEJSKIEJ

W kopenhaskim stylu

Duńska firma Westpack oferuje polskim klientom najnowszą serię opakowań Copenhagen Classic w różnych rozmiarach: na pierścionek, kolczyki – małe i duże, na bransoletkę i na naszyjnik Opakowania Copenhagen Classic wyróżnia interesujący kształt – błyszczące wieczko i matowy spód. Dostępne jest w trzech kombinacjach kolorystycznych: czerwono-czarnej, niebiesko-czarnej oraz klasycznej z czarnym…

09/2007, SKLEP

Jak promować bursztyn?

Lipiec zaowocował kilkoma działaniami promocyjnymi na rzecz branży bursztynniczej: pióro Amber Rex dla Lecha Wałęsy, bransoleta z bursztynem dla Roda Stewarta, rozwijanie inicjatywy klastrowej “Bursztynowa Delta” i kogut lepiony na Targu Węglowym skłoniły nas do zadania pytania osobom opiniotwórczym w naszej branży – jak promować bursztyn? Adam Pstrągowski,właściciel firmy S&A…

09/2007, SONDA

Kopuła Tabernakulum na Jasnej Górze

16 sierpnia w gdańskim Dworze Artusa uroczyście przekazano ozdobną kopułę tabernakulum dla Jasnej Góry. Odebrali ją ojcowie Izydor Matuszewski, generał Zakonu Paulinów i Bogdan Waliczek, przeor jasnogórskiego klasztoru. Dzieło wykonał Mariusz Drapikowski, złotnik i bursztynnik z Gdańska, a fundatorem są polskie kasy SKOK Gdańszczanie mogli podziwiać kopułę tabernakulum do 21…

09/2007, WZORNICTWO