POLSKI JUBILER » DZIAŁY (Strona 170)

Dlaczego warto zostać spółką giełdową?

Polacy coraz chętniej sięgają po towary luksusowe. Rozwój gospodarczy i powolny, ale sukcesywny wzrost zamożności społeczeństwa staje się szansą rozwoju rynku dóbr luksusowych. Stwarza to również obiecujące perspektywy dla branży jubilerskiej. Powszechnie wiadomo, że duży i silny może więcej, toteż planując przyszłość swojej firmy, warto zastanowić się, czy nie skorzystać…

12/2008, PRAWO

Takehide Ozaki

Takehide Ozaki jest młodym, zdolnym japońskim artystą jubilerem. Mieszka i tworzy w Tokio. Jak sam mówi, trudno jest mu oddzielić życie prywatne od pracy. Jest absolwentem Wydziału Jewelry and Metalsmithing w Hiko Mizuno College of Jewelry w Japonii. Był nagradzany kilkakrotnie. Na swoim koncie ma wystawy zarówno w Japonii, jak…

12/2008, WZORNICTWO

Diamentowa firma w dół

Dochód korporacji Zale, diamentowego potentata, spadł o 3,5 proc., czyli o 364,13 mln USD, w porównaniu z rokiem ubiegłym. Jest to jedyna firma z branży diamentowej, która odnotowuje teraz rekordowe straty. Zale zgłosił czystą stratę w wysokości ponad 45 mln USD. Jego obroty zdumiały inwestorów na całym świecie, ponieważ w…

12/2008, PANORAMA

Zegarki do działań ekstremalnych

Polskie przysłowie głosi, że od przybytku głowa nie boli. Twórcy nowoczesnych czasomierzy postanowili wziąć sobie do serca tę starą prawdę i wcielić ją w życie. Proponują swoim klientom coraz to nowsze zegarki, które mogą być wykorzystywane w zależności od formy aktywności, jaką użytkownicy będą podejmować. Nowy trend w modzie zegarkowej…

12/2008, WZORNICTWO

Złoty koktajl od projektanta

Czołowy londyński projektant Carri Vacik zaprezentował koktajlową kolekcję złotych pierścionków oraz kolczyków, które niebawem pojawią się w sprzedaży detalicznej. Kolekcja zainspirowana jest Wschodem oraz rejonem Morza Śródziemnego. – Styl tej kolekcji jest śmiały, prosty i oczywisty. Idealny efekt osiągnąłem dzięki doskonałej jakości materiałów użytych do produkcji, które sprawiły, że kolekcja…

12/2008, PANORAMA

Hurtownia frontem do klienta

W każdym sklepie jubilerskim najważniejszy jest asortyment. Sposobów na jego pozyskanie jest kilka. Sklepy kupują towar bezpośrednio od producenta, dystrybutora lub z hurtowni. Ilu właścicieli sklepów, tyle sposobów na najlepszą formę zatowarowania Zaopatrywanie się bezpośrednio u producenta powinno charakteryzować się samymi plusami. Po pierwsze, w takiej sytuacji istnieje możliwość negocjowania…

12/2008, SKLEP

Rok 2008 okiem specjalistów

Andrzej Bielak, prezes Stowarzyszenia Form Złotniczych Rok 2008 był kolejnym dobrym rokiem dla polskich projektantów. Wzięliśmy udział w wielu wystawach i konkursach, tak w kraju, jak i za granicą. Nasze stowarzyszenie bierze udział w targach Inhorgenta, mamy doskonałe kontakty międzynarodowe, dobrze układa się nasza współpraca z organizatorami targów w Warszawie…

12/2008, SONDA

Tania biżuteria atakuje

Chińska biżuteria zalewa Europę. Z Chin spływają do nas tanie półfabrykaty do produkcji biżuterii. Jest to dobra wiadomość dla producentów, ponieważ mogą za małe pieniądze zakupić surowce do wyrobu swoich kosztowności, natomiast zła dla wszystkich, którzy żyją z eksportu polskich komponentów do krajów Unii Europejskiej Entuzjastów chińskiej biżuterii w Polsce…

12/2008, TRENDY

Promocja sklepu – jak zostać zauważonym przez klienta

Jak wiadomo od dawna, reklama jest dźwignią handlu. Jednak czy to stare powiedzenie ma szansę sprawdzić się w przypadku sklepu jubilerskiego? Ależ oczywiście, że tak. Pieniądze zainwestowane w promocję naszego sklepu zwrócą się w dwójnasób Aby klienci korzystali z usług naszego sklepu, muszą wiedzieć o naszym istnieniu. Nie można zakładać,…

12/2008, TEMAT MIESIĄCA

Różowe złoto króluje

Najmodniejszy w tym sezonie kolor czerwony zaczął dominować także w biżuterii. Modne stały się nie tylko wszystkie kosztowności okraszone czerwonymi oczkami, ale przede wszystkim królować zaczęło złoto, które w tym sezonie musi mieć odcień czerwieni. Obok niego zagościło na światowych wybiegach różowe złoto, które zdobywa coraz większą popularność. A niektórzy…

12/2008, TRENDY

Sprzedaż biżuterii przez internet

Powiedzenie głosi, że jeśli nie ma cię w Google’u, to nie istniejesz. W związku z tym nie ma się nad czym zastanawiać, trzeba niezwłocznie zainwestować w stworzenie dobrej strony internetowej i sprzedawać biżuterię w sieci Sklep w necie to w dzisiejszych czasach najdynamiczniej rozwijająca się gałąź handlu. Zyski sklepów internetowych…

12/2008, TEMAT MIESIĄCA

Włochacze w Poznaniu

Iza Krauzy-Kur oraz Paweł Kur zapraszają na wystawę zaprojektowanej przez siebie biżuterii “Włochacze – just for fun”. Prowokacyjny charakter prezentacji nawiązuje do estetyki wywodzącej się z fascynacji wrocławską grupą LuXuS i ukazuje wpływ, jaki podczas studiów na wrocławskiej ASP wywarł na artystce Paweł Jarodzki. Balansowanie na granicy kiczu pozwala autorom…

12/2008, PANORAMA