POLSKI JUBILER » DZIAŁY (Strona 127)

Złota inwestycja

Rozmowa z Piotrem Wiaderek,prezesem spółki Assetus S.A. prowadzącej internetowąplatformę obrotu złotem GoldCorp.pl Polski Jubiler: Kryzys finansowy, który dotknął niemal każdą branżę w Polsce, delikatnie obszedł się z rynkiem złota, jednak tylko złota inwestycyjnego. Stale rosnąca bowiem cena tego kruszcu spowodowała kłopoty finansowe w branży jubilerskiej. Czy wydaje się Panu, że…

03/2011, RAPORT

Biżuteria inwestycją na przyszłość

Stale rosnące ceny złota, srebra i platyny są dobrą wiadomością dla wszystkich inwestorów, niestety złą dla niemal całej branży jubilerskiej. Producenci biżuterii muszą bowiem przeznaczyć znacznie większe kwoty na zakup niezbędnych w nich pracy metali, a trudno przewidzieć, czy ich nakłady finansowe zwrócą się w najbliższym czasie. Dynamiczny wzrost ceny…

03/2011, PANORAMA

Z orłem w klapie

Biżuteria patriotyczna jest typowo polską specjalnością. Żaden naród nie może pochwalić się posiadaniem biżuterii, która symbolizowała losy mieszkańców danego państwa oraz wyrażała postawę obywatelską. Kiedyś była niezwykle popularna. Obecnie zyski z jej sprzedaży nie są wysokie, jednak można zauważyć zmiany w tym segmencie rynku jubilerskim. Na polskim rynku widać zainteresowanie…

03/2011, PROBLEM BRANŻY

Klasyka i elegancja

Na rynku zegarmistrzowskim panuje ostatnio moda na klasykę. Producenci szwajcarskich zegarków wprowadzają na rynek odrestaurowane modele klasycznych zegarków a klienci są zainteresowani ich kupnem. Z całą pewnością jest to dobra wiadomość dla polskiego rynku zegarmistrzowskiego, gdyż w Polsce od dawna klienci zainteresowani byli przede wszystkim klasycznymi modelami czasomierzy i poszukiwali…

03/2011, ZEGARKI

Sprzedaż biżuterii przez internet

Żadna działalność gospodarcza nie może obejść się bez odpowiedniego wsparcia nowoczesnych technologii informatycznych. Tradycyjna sprzedaż czy kontakty handlowe zostały wzmocnione poprzez działania prowadzone za pośrednictwem komputera. Niemal każdy sklep posiada swoją stronę internetową i coraz częściej za jej pośrednictwem prowadzi sprzedaż swoich towarów. Sklepy jubilerskie i projektanci biżuterii także znacznie…

03/2011, SKLEP

Butik z biżuterią na wynos

Polacy, podobnie jak inni Europejczycy, zainteresowani są kupowaniem oryginalnych drobiazgów w niecodziennych miejscach. Nie powinno nikogo więc dziwić, że na polskim rynku pojawia się coraz więcej butików, w których osoby, które mają potrzebę kupowania unikatowych produktów, mogą znaleźć coś dla siebie. Butiki z biżuterią artystyczną pojawiają się w niemal każdym…

03/2011, SKLEP

Promocja polskiego rzemiosła

Rozmowa z Karolem Kowalskim,wiceprzewodniczącym Ogólnopolskiej KomisjiZłotniczo-Jubilerskiej Związku Rzemiosła Polskiego Polski Jubiler: Związek Rzemiosła Polskiego jest organizacją, która prowadzi prace nad poprawieniem sytuacji w branży jubilerskiej. Starają się wywierać Państwo wpływ na ustawodawców, aby ci zwracali uwagę na problemy branży jubilerskiej. Jak ocenia Pan ubiegły rok z punktu widzenia zmian ustawodawczych…

03/2011, LUDZIE BRANŻY

Targi w Monachium

Od 25 do 28 lutego w Monachium odbędą się jedne z największych targów jubilerskich w Europie – inhorgenta 2011. 38 edycja Międzynarodowych Targów Biżuterii, Zegarków, Wzornictwa, Kamieni i Technologii będzie barometrem zachowania branży jubilerskiej na całym świecie. Ukaże bowiem, czy biżuteria i kamienie szlachetne będą cieszyły się w tym roku…

01-02/2011, PANORAMA

Srebrem Polska stoi

Polski rynek srebra jest największym segmentem branży jubilerskiej w naszym kraju. Niemal wszyscy właściciele salonów jubilerskich mają w swoim asortymencie biżuterię srebrną. Srebra biżuteria jest także polskim towarem eksportowym. Nie można zapominać, że na naszym rynku funkcjonuje wiele firm zajmujących się importem biżuterii srebrnej z Włoch czy Turcji. W srebrze…

01-02/2011, TEMAT MIESIĄCA

EKO wystawa we Współczesnym

Jeszcze do 7 lutego można obejrzeć wystawę biżuterii STFZ.EKO w Teatrze Współczesnym w Warszawie. Na wystawie prezentowane są prace, w których tematem przewodnim jest sprzeciw wobec ekodewastacji, jaka obecnie odgrywa się na naszych oczach. Organizatorami wystawy jest Stowarzyszenie Twórców Form Złotniczych, zrzeszające czołowych polskich artystów plastyków i projektantów zajmujących się…

01-02/2011, PANORAMA

Certyfikat gemmologiczny, marka jubilerska zaufanie nabywcy,

dr Włodzimierz ŁapotLaboratorium GemmologiczneUniwersytet Śląski Szybki postęp naukowy i techniczny oraz rosnący popyt sprawiły, że w ostatniej dekadzie w obrocie handlowym upowszechniły się w skali dotąd nienotowanej kamienie jubilerskie traktowane, zwane też czasem poprawianymi, upiększanymi bądź waloryzowanymi. Problem dotyczy w tym samym stopniu kamieni naturalnych, jak i syntetycznych. W pierwszym…

01-02/2011, GEMMOLOGIA

Zakup srebra w hurtowni

Wizyta w salonie jubilerskim dla klienta jest nie tylko możliwością kupienia ciekawej biżuterii, ale także okazją do zapoznania się z najnowszymi trendami obowiązującymi w bieżącym sezonie. W związku z powyższym właściciele salonów jubilerskich powinni poświęcić szczególną uwagę przy wyborze asortymentu do swoich sklepów i zadbać, aby dostawca ich towaru dysponował…

01-02/2011, TEMAT MIESIĄCA