POLSKI JUBILER » DZIAŁY (Strona 109)

Biżuteria pod ochroną

Jednym z podstawowych sposobów na pozyskanie partnerów handlowych jest udostępnienie biżuterii podczas wszelkiego rodzaju imprez targowych. Klienci są gotowi podpisywać kontrakty handlowe w momencie, gdy mają możliwość dokładnego obejrzenia całej oferty producenta biżuterii. Jednak transport a następnie zaprezentowanie biżuterii czy kamieni szlachetnych potencjalnym kupującym wiąże się z ryzykiem. Znacznie bowiem…

01/2012, TEMAT MIESIĄCA

Zegarki nie tylko dla sportowców

Moda na rynku zegarmistrzowskim zmienia się. Właściciele salonów zegarmistrzowskich podkreślają, że okres świątecznych zakupów pokazał, iż Polacy nadal zainteresowani są kupnem czasomierzy. Klienci decydowali się na zegarki tradycyjne, jednak nie można nie zauważyć, że dużym zainteresowaniem kupujących cieszyły się czasomierze sportowe z dużymi cyferblatami. Moda na sportowe, kolorowe, duże zegarki…

01/2012, ZEGARKI

Im lepsze zabezpieczenie tym mniejsza składka

Decydując się na ubezpieczenie salonu jubilerskiego należy liczyć się z dużymi wydatkami. Firmy ubezpieczeniowe niechętnie decydują się na ubezpieczenia branży jubilerskiej, co powoduje, że zabezpieczenie salonu przed wszystkimi możliwymi niebezpieczeństwami będzie wymagało od właścicieli salonów jubilerskich płacenia wysokiej składki ubezpieczeniowej. Nie można jednak pozwolić sobie na beztroskę i nie ubezpieczyć…

01/2012, TEMAT MIESIĄCA

Salon jubilerski pod nadzorem

Zapewnienie bezpieczeństwa salonowi jubilerskiemu jest dla wszystkich właścicieli priorytetem. Odpowiednio zabezpieczony salon umożliwia właścicielom nie tylko podpisanie korzystnej polisy ubezpieczeniowej i zniwelowanie niebezpieczeństwa kradzieży, ale także wpływa na budowanie pozytywnego wizerunku w oczach klientów. Na polskim rynku można wybrać zabezpieczenia dostosowane do konkretnych oczekiwań właścicieli sklepów. Już w niemal każdym…

01/2012, TEMAT MIESIĄCA

Srebro rzadsze od złota

Analitycy podkreślają, że wzrost cen złota wymusza na rynku także wzrost cen srebra. Oba kruszce działają na siebie jak naczynia połączone. W momencie wzrostu sprzedaży złotej biżuterii niemal automatycznie wzrasta cena srebrnej, gdyż to właśnie ona zaczyna cieszyć się większym zainteresowaniem kupujących. Nie można zapominać, że wraz ze wzrostem cen…

01/2012, RAPORT

Zabezpieczony salon jubilerski

Właściciele salonów jubilerskich, galerii oraz butików z biżuterią zazwyczaj stają przed problemem, w jaki sposób eksponować swój asortyment potencjalnemu klientowi. Z jednej strony zależy im, aby klienci mieli możliwość pełnego zapoznania się z ofertą, obejrzenia wszystkich kosztowności znajdujących się w asortymencie. Z drugiej strony muszą możliwie najdokładniej zabezpieczyć swoją biżuterię…

01/2012, TEMAT MIESIĄCA

Perła zawsze modna

Biżuteria z perłami niezmiennie od wielu już lat jest jednym z najczęściej kupowanych rodzajów kosztowności. Klienci salonów jubilerskich stawiają na klasykę – wybierają sznury pereł i perłowe kolczyki. Warto również zauważyć, że rośnie popularność srebrnych pierścionków rodowanych z perłami. Najpopularniejsze są perły białe i różowawe. Jednak z roku na rok…

12/2011, SKLEP

Designed in Poland w Hiszpanii

Od 1 grudnia 2011 do 29 stycznia 2012 roku w Generalitat w Katalonii będzie miała miejsce wystawa „Designed in Poland”. Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych jest od kilku lat organizatorem wystawy polskich produktów i wzornictwa przemysłowego – „Designed in Poland”. Pierwsza edycja miała miejsce jesienią 2005 roku w Berlinie,…

12/2011, PANORAMA

Kształcenie zawodowe w najwyższej jakości

Rozmowa z Marią Witomską-Rynkowską, dyrektorem Zespołu Szkół nr 31 im. Jana Klilińskiego w Warszawie na temat stworzonej przez nią placówki kształcącej złotników i jubilerów. Polski Jubiler: Zespół Szkół nr 31 im. Jana Klilińskiego jest jedyną placówką w Polsce, która kształci przyszłych złotników. Stworzyła Pani miejsce, gdzie mogą kształcić się przyszli…

12/2011, LUDZIE BRANŻY

Ornella Iannuzzi

Ornella Iannuzzi to artystka młodego pokolenia, pochodząca z Francji. Teraz mieszka i tworzy w Londynie, który stał się jej drugim domem. Techniki jubilerskiej nauczyła się w Lycée Jean Guéhenno w St Amand-Montrond we Francji. Pracowała jako projektantka dla prestiżowego studia jubilerskiego „Van Cleef & Arpels”, gdzie poznała absolwenta z Royal…

12/2011, WZORNICTWO

Szczęściem jest kontakt z pięknymi rzeczami

Rozmowa z Dorotą Tomaszewską, laureatką konkursu Polskiego Jubilera za najlepszy projekt biżuteryjny zaprezentowany na XXII Konkursie im. Władysława Strzemińskiego „Projekt”. Polski Jubiler: Pani biżuteria została zaprezentowana na jednym z najbardziej konkursów – XXII Konkursie im. Władysława Strzemińskiego „Projekt”. Jak ocenia Pani swój debiut przed szeroką publicznością na polskim rynku biżuteryjnym?…

12/2011, WZORNICTWO

Cyrkonia znana i nieznana

dr Włodzimierz Łapotlaboratorium Gemmologiczne uniwersytet śląski Cyrkonia to bardzo pospolity syntetyczny materiał krystaliczny znany powszechnie jako doskonałe naśladownictwo diamentu (fig.1). Pierwszy raz wyprodukowano ją w połowie lat 60. minionego wieku w ówczesnym ZSRR. Cyrkonię na początku znano pod nazwą „fianit”, będącą skrótem nazwy Instytutu Fizycznego Rosyjskiej Akademii Nauk, w którym…

12/2011, GEMMOLOGIA