POLSKI JUBILER » DZIAŁY » RAPORT (Strona 3)
Prawie 44 mln euro – to wartość produktów jubilerskich, które w 2016 r. włoskie firmy sprzedały odbiorcom w Polsce, blisko 15 proc. więcej niż rok wcześniej. Włochy od lat są jednym z czołowych producentów i eksporterów biżuterii do naszego kraju. Producenci z Półwyspu Apenińskiego, widząc duży potencjał polskiego rynku, chcą…
/
Czytaj artykuł...
Na naszych oczach następuje powolny proces odchodzenia od biżuterii postrzeganej jako przedmiot materialny ku biżuterii wirtualnej. Biżuteria – przedmiot utylitarny – staje się wirtualnym projektem, istniejącym tylko w przestrzeni cyfrowej. Twórcy ograniczają bowiem swoje działania jedynie do tworzenia projektów biżuteryjnych, które nigdy nie zostaną zrealizowane w rzeczywistości. Technologia cyfrowa Nowoczesne…
/
Czytaj artykuł...
W grudniu opublikowany został raport KPMG „Rynek dóbr luksusowych w Polsce. Edycja 2016”, z którego wynika, że liczba zamożnych i bogatych Polaków w 2016 roku przekroczyła milion. Najzamożniejsi mieszkają w województwie mazowieckim, śląskim i dolnośląskim. Na dobra i usługi luksusowe Polacy wydadzą łącznie 16,4 mld zł. Z raportu wynika, że…
/
Czytaj artykuł...
W ostatnim czasie firma zajmująca się analizowaniem światowych tendencji konsumenckich McKinsey opublikowała raport na temat sytuacji na rynku biżuterii i przedstawiła prognozy. Z ich ustaleń wynika, że przemysł biżuteryjny będzie tą gałęzią gospodarki, która we wszystkich krajach Europy oraz Stanach Zjednoczonych będzie odnotowywała znaczne zyski. Zgodnie z przewidywaniami, w 2020…
/
Czytaj artykuł...
Artyści i projektanci biżuterii szukają nowych miejsc, w których mogliby sprzedawać swoje wyroby. Coraz popularniejsze stają się butiki, w których oferowane są nie tylko akcesoria modowe, ale i meble czy dodatki do domu. Zainteresowanie Polaków nowoczesnym wzornictwem przemysłowym przekłada się na wzrost sprzedaży biżuterii. Jej twórcy stają się wykorzystać każdą…
/
Czytaj artykuł...
Młodzi artyści starają się wypromować swoją markę. Jednym z podstawowych narzędzi, jakie wykorzystują, jest internet, dzięki któremu pozyskują nowych klientów. Jednak doskonałą okazją do promowania swojej marki są wakacje i możliwość sprzedaży biżuterii w butikach w polskich kurortach. W miejscowościach wypoczynkowych pojawia się coraz więcej punktów, w których znudzeni turyści…
/
Czytaj artykuł...
Czy to za sprawą premier Beaty Szydło, czy innych kobiet obecnych nie tylko w polityce – dość że w ostatnim czasie na polskim rynku jubilerskim obserwujemy modę na broszę. Polki kupują broszki zarówno w dużych salonach jubilerskich (znaczny wzrost sprzedaży odnotował i Kruk, i Apart), jak i w galeriach z…
/
Czytaj artykuł...
Jeszcze do niedawna w branży jubilerskiej pracowali głównie mężczyźni. Teraz na uczelniach wyższych, w szkołach zawodowych i na kursach jubilerskich kształcą się niemal same kobiety. W latach 80. XX wieku 90 proc. złotników i jubilerów stanowili mężczyźni. W minionym trzydziestoleciu sytuacja stopniowo się zmieniała i dziś szacuje się, że 60…
/
Czytaj artykuł...
7 września w pawilonie polskim na Expo zaprezentowano skarby województwa świętokrzyskiego, wśród nich biżuterię wykonaną z krzemienia pasiastego. Tydzień regionalny województwa świętokrzyskiego podczas Wystawy Światowej EXPO 2015 w Mediolanie odbył się w dniach 7-11 września. Poza wystawą regionalnych produktów, które promowały nowoczesne rolnictwo i przetwórstwo spożywcze, a także turystykę zdrowotną…
/
Czytaj artykuł...
Rozmowa z Olgą Werbeniec, prezesem Ogólnopolskiego Cechu Artystów Rzemieślników, na temat rzemiosła artystycznego w Polsce. Polski Jubiler: W świecie złotników, ale nie tylko, duże kontrowersje budzi sama terminologia, dlatego też na wstępie chciałabym panią zapytać, czym jest rzemiosło artystyczne? A co za tym idzie kim jest artysta rzemieślnik? Jakie warunki…
/
Czytaj artykuł...
Mimo swoistej mody na wyroby rzemieślnicze, kiedy to do łask wracają wszelkie usługi wykonywane u rzemieślników, branża jubilerska nie odnotowuje spektakularnych zysków. Polacy chętnie dokonują zakupów u polskich projektantów odzieży, korzystają z usług krawców i szewców, zapominając, że biżuteria zaprojektowana na zamówienie ma zgoła inną wartość nie tylko materialną, ale…
/
Czytaj artykuł...
Klienci salonów jubilerskich wybierają kosztowności modne, te najczęściej promowane w kolorowych czasopismach oraz w portalach społecznościowych i blogach. Modę na biżuterię kreują marki odzieżowe, dla których jest ona jedynie uzupełnieniem stroju. Najchętniej wybierają bransoletki z charmsami i beadsami. W tym sezonie najpopularniejszymi są te wykonane z ceramiki, szkła oraz plastiku…
/
Czytaj artykuł...