POLSKI JUBILER » DZIAŁY » EKONOMIA (Strona 4)

Wybór banku – rutyna czy sztuka?

Teoretycznie w polskim prawodawstwie brak jest przepisu, który obligatoryjnie nakazywałby wszystkim przedsiębiorcom posiadanie rachunku bankowego, jednak w praktyce trudno sobie wyobrazić firmę prowadzącą działalność gospodarczą bez rachunku bankowego. W dzisiejszych realiach gospodarczych konto firmowe jest podstawowym elementem prawidłowego funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa. Należy pamiętać, że głównym powodem posiadania konta firmowego jest…

03/2010, EKONOMIA

Promocja polskich specjalności eksportowych

Polska biżuteria może stać się polskim towarem eksportowym numer jeden. Aby się jednak tak stało, zarówno producenci, jak i jubilerzy muszą zrobić wszystko, co w ich mocy, by wypromować polskie drogocenności na zagranicznych rynkach. Nie można bowiem pozwolić, aby nasze klejnoty były noszone i podziwiane tylko przez naszych rodaków. Dzięki…

01-02/2010, EKONOMIA

Profesjonalny biznesplan

Jest to dokument, który pomoże przemyśleć decyzję o podjęciu działalności gospodarczej, wyznaczyć cele, do których będziemy dążyć, i określi sposób ich realizacji. Funkcje dokumentu Biznesplan spełnia dwie zasadnicze funkcje – powinien pomóc w zdobyciu kapitału na rozpoczęcie działalności, a pracownikom odpowiedzialnym za realizację projektu dostarczyć dokładny plan operacji. Nie ma…

12/2009, EKONOMIA

Biżuteria do zwrotu

Zakupom biżuterii, zwłaszcza tej okolicznościowej, jak pierścionki czy obrączki, towarzyszą zwykle pozytywne emocje. Nabywcę cieszy fakt zdobycia pięknego przedmiotu. Zadowolenie sprzedającego wynika zarówno z możliwości zaoferowania kupującemu obiektu pożądania, jak również z prozaicznego faktu uzyskania przychodów ze sprzedaży. Czasami jednak bywa jak w przysłowiu: “Nie wszystko złoto, co się świeci”.…

11/2009, EKONOMIA

Kredyty dla zuchwałych

Branżę wyrobów złotniczych i jubilerskich reprezentują podmioty gospodarcze o różnym profilu działalności gospodarczej. Są to producenci biżuterii, sprzedawcy, właściciele hurtowni, pośrednicy i importerzy wyrobów gotowych. Firmy te łączy jedna cecha wspólna. Są to w dominującej większości firmy małe, zatrudniające do dziewięciu osób. Pod względem wielkości są typowymi przedstawicielami wszystkich przedsiębiorstw…

10/2009, EKONOMIA

Kuszący blask srebra

W pierwszym kwartale 2009 roku mennice na całym świecie prawie podwoiły produkcję srebrnych monet. Sprzedaż srebrnych monet i medali powiększyła się w 2008 roku o 63 proc., osiągając rekordowy poziom 2019 ton. Srebro jest metalem specyficznym. Z jednej strony uznawane jest za klasyczny metal szlachetny ceniony przez jubilerów i traktowany,…

07-08/2008, EKONOMIA
Strona 4 z 41234