Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

Kredyty dla zuchwałych | Polski Jubiler





Kredyty dla zuchwałych

Branżę wyrobów złotniczych i jubilerskich reprezentują podmioty gospodarcze o różnym profilu działalności gospodarczej.
Są to producenci biżuterii, sprzedawcy, właściciele hurtowni, pośrednicy i importerzy wyrobów gotowych. Firmy te łączy jedna cecha wspólna. Są to w dominującej większości firmy małe, zatrudniające do dziewięciu osób. Pod względem wielkości są typowymi przedstawicielami wszystkich przedsiębiorstw w kraju.





Małe i średnie przedsiębiorstwa, funkcjonujące na rynkach lokalnych lub niszowych, mają na ogół trafne rozeznanie sytuacji rynkowej. Dzięki temu mogą szybko reagować na zmieniające się potrzeby i preferencje potencjalnych klientów. A to w branży tak wrażliwej na nowe trendy w modzie jest szczególnie istotne. Nic więc dziwnego, że ta grupa przedsiębiorstw jest swoistym stymulatorem rozwoju gospodarki, a ich liczba oraz potencjał może być jedną z miar oceny wzrostu gospodarczego.





Wykorzystana poduszka finansowa




Minął rok od bankructwa banku Lehman Brothers, które stało się symbolicznym początkiem światowego kryzysu. Polska gospodarka przetrwała ten okres w niezłej kondycji. Jako jedyny kraj w Unii Europejskiej zanotowała wzrost Produktu Krajowego Brutto. Przedsiębiorstwom udało się przetrwać pierwsze uderzenie kryzysu. O tym, że przejście to było stosunkowo łagodne, zdecydowało wysokie tempo wzrostu gospodarczego tuż przed wybuchem kryzysu, odporność polskich konsumentów na złe informacje z zagranicy, wolny kurs złotego oraz stabilny sektor bankowy.


Przedsiębiorstwa wykorzystały swego rodzaju poduszkę finansową, jaką uzyskały w latach poprzednich. Można stwierdzić, że mocną stroną polskich przedsiębiorstw w czasie kryzysu był ich konserwatyzm. Konserwatyzm, który najwyraźniej ujawnił się w niechęci do korzystania z zewnętrznego finansowania. Strategia ta, jakkolwiek skuteczna w czasie recesji, będzie przysłowiową kulą u nogi przy wychodzeniu z kryzysu. Jej kontynuowanie może ograniczać potencjał rozwojowy firm. Teraz jest czas, aby - z punktu widzenia przedsiębiorcy - zastanowić się nad zmianą swojego podejścia do działalności gospodarczej i w planach rozwojowych firmy uwzględnić dopływ kapitałów z zewnętrznych źródeł. Tym bardziej, że jest z czego wybierać.





Szczegółowe informacje dotyczące oferty w zakresie finansowania
[...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Dostęp dla prenumeratorów

Polskiego Jubilera

Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania dwumiesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.polskijubiler.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.polskijubiler.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl

Marta Andrzejczak