PORTAL » W NUMERZE

Problem na rynku zegarków

Nie ma chyba branży, na której koronawirus nie odcisnąłby swojego piętna. Jednak branża zegarmistrzowska, tak jak jubilerska, będzie obok branży turystycznej, hotelarskiej i gastronomicznej tą, która najsilniej odczuje skutki pandemii. Zegarki kupowane są znacznie rzadziej niż przedmioty jubilerskie. Czasomierz jest symbolem prestiżu, oznaką luksusu. Widmo kryzysu gospodarczego z całą pewnością…

02/2020, ARTYKUŁ GŁÓWNY, W NUMERZE, ZEGARKI

Biżuteria Fridy Kahlo

Meksykańska malarka Frida Kahlo znana była z kultowych autoportretów i charakterystycznego stylu. Coraz częściej krytycy sztuki nazywają ją prekursorką selfie. Artystka przeszła do historii nie tylko jako malarka, ale także jako kobieta, której udało się wykreować siebie. Ważnym elementem jej stylizacji była biżuteria, gdyż ta odgrywała w życiu artystki ważną…

02/2020, DZIEDZICTWO, W NUMERZE

Regulacje prawne na ciężkie czasy

Ustawa antykryzysowa ma pomóc przedsiębiorcom poradzić sobie z konsekwencjami kwarantanny narodowej wynikającej z zagrożenia zakażeniem koronawirusem. Branża jubilerska, tak jak większość firm zajmujących się produkcją, może liczyć na dofinansowanie przy przestoju. Tarcza antykryzysowa zakłada, że państwo dofinansuje wynagrodzenia dla pracodawcy ze środków Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych (FGŚP), w razie przestoju,…

02/2020, ARTYKUŁ GŁÓWNY, PRAWO, W NUMERZE

Ja tylko dziergam

Rozmowa z Ewą Jankowską, projektantką biżuterii, twórczynią marki Jankowska Jewellery o biżuterii wydzierganej na drutach, sukcesie i planach na przyszłość Jankowska Jewellery to rodzinna marka założona przez Ewę Jankowską, artystkę z Opola. Od 2006 r. tworzącą srebrną biżuterię unikatową metodą opracowaną przez siebie. Faktura wyrobów to efekt ręcznej pracy, wykonywanej…

02/2020, DOBRE BO POLSKIE, W NUMERZE

Samotna i szczęśliwa z obrączką na palcu

Na polski rynek jubilerski dotarła moda na pierścionki i obrączki kupowane przez singielki Bycie samotną kobietą nie musi się już wiązać z kompleksami względem mężatek, na których palcach znajduje się obrączka. Kobiety niezależne same sobie kupują upragnioną biżuterię i z dumą prezentują biżuterię symbolizującą ich niezależność. Mieszanka mocy i piękna…

02/2020, TEMAT MIESIĄCA, W NUMERZE, Z ŻYCIA BRANŻY - POLSKA

Pierścionek rozwodowy

Na rynku mody jubilerskiej pojawił się nowy trend – pierścionek z okazji rozwodu. Polacy, którzy decydują się na rozwód, nie chcą rezygnować z biżuterii i we współpracy ze złotnikiem przerabiają biżuterię ślubną – pierścionek zaręczynowy i obrączki – na przedmiot jubilerski, który będzie symbolizował nowy etap w ich życiu. Kobiety…

02/2020, TEMAT MIESIĄCA, W NUMERZE

Dropshipping czy to dobre rozwiązane dla sprzedawcy biżuterii?

Rynek biżuteryjny na całym świecie zmienia się. Coraz częściej możemy spotkać się z sytuacją, że firmy decydują się na dropshipping, czyli model logistyczny sprzedaży przez internet polegający na przeniesieniu procesu wysyłki towaru na dostawcę. Rola sklepu internetowego w tym modelu logistycznym sprowadza się do zbierania zamówień i przesyłania ich do…

02/2020, ARTYKUŁ GŁÓWNY, TEMAT MIESIĄCA, W NUMERZE

Spersonalizowana sprzedaż online

Świat zmierza w kierunku sprzedaży online. Internet rzeczy, technologia 5G, coraz większa liczba sklepów oferujących sprzedaż za pośrednictwem sieci sprawiają, że klienci, siedząc przed monitorami swoich komputerów, dokonują zakupów. Firmy odzieżowe, obuwnicze, a nawet spożywcze przenoszą sprzedaż do sieci. To samo robią sklepy z biżuterią. Badania amerykańskiej firmy statista.com wykazały,…

02/2020, TEMAT MIESIĄCA, W NUMERZE

Kłopoty z diamentami

Pod koniec 2019 r. sytuacja na światowym rynku diamentów wydawała się ustabilizowana. Jednak COVID-19 zachwiał całym systemem. Firmy zajmujące się na światową skalę polerowaniem i cięciem diamentów stanęły pod ścianą, gdyż wybuch epidemii w Chinach spowodował zastój na rynku. Rynkowy gigant De Beers ogłosił, że wybuch epidemii w Chinach spowodował…

02/2020, ARTYKUŁ GŁÓWNY, PROBLEM BRANŻY, W NUMERZE

Rynek zegarmistrzowski wobec zmian

Rozmowa z Władysławem Mellerem, właścicielem salonu Od czasu do czasu i honorowym prezesem Klubu Miłośników Zegarów i Zegarków Na początku chciałabym porozmawiać o roku ubiegłym i zapytać, jak ocenia pan rok 2019 na rynku zegarmistrzowskim? Na pewno trzeba rozróżnić rok dla dystrybutorów i dla detalistów, i dla sieci sprzedaży, i…

02/2020, ARTYKUŁ GŁÓWNY, LUDZIE BRANŻY, W NUMERZE