PORTAL (Strona 2)

Galerie internetowe

Na polskim rynku jubilerskim działa nieco ponad 4 tys. podmiotów gospodarczych zajmujących się produkcją i sprzedażą biżuterii. Co roku swoje podwoje zamyka kilkadziesiąt firm, gdyż ich oferta nie spotyka się z zainteresowaniem klientów. Część właścicieli salonów jubilerskich próbuje swoich sił w internecie, otwierając sklepy i galerie z biżuterią zarówno tradycyjną,…

04/2019, PRODUKT, Z ŻYCIA BRANŻY - ŚWIAT

Sezon na biżuterię religijną

Obserwując polski rynek jubilerski, można zauważyć, że w kwietniu i maju znacznie wzrasta sprzedaż dewocjonaliów. Oczywiście sytuacja ta ma swoje uzasadnienie w związku z przygotowaniami do Pierwszej Komunii Świętej. Nie można jednak zapominać, że w naszym kraju sezon na biżuterię religijną trwa przez cały rok i zawsze znajdują się klienci…

02/2019, PROBLEM BRANŻY, Z ŻYCIA BRANŻY - ŚWIAT

Profesjonalne zdjęcie biżuterii

Rozmowa z Wojciechem Piechowskim – mistrzem złotnictwa, menedżerem produktu w firmie Komet Jewellery, fotografem z zamiłowania – o fotografii jubilerskiej Czy twórcy biżuterii powinni inwestować pieniądze w specjalistyczne aparaty fotograficzne, czy może lepiej, by zlecali wykonanie zdjęć swojej biżuterii specjalistom? Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna. Każde z rozwiązań…

02/2019, PROBLEM BRANŻY, Z ŻYCIA BRANŻY - POLSKA

Marka jubilerska mierzona jakością pudełka

Opakowania jubilerskie są jednym z podstawowych produktów marketingowych, jaki może wykorzystać salon jubilerski i producent biżuterii, aby wypromować swoją markę. To także ważne medium, za pomocą którego docieramy ze swoim przekazem do potencjalnego klienta, dlatego tak istotne jest, aby spełniało ono oczekiwania konsumentów. Popyt na spersonalizowane opakowania otwiera szansę na…

01/2019, PRODUKT, Z ŻYCIA BRANŻY - POLSKA

Obrączka wersja 2.0

Każdy salon jubilerski w Polsce ma w swojej ofercie szeroki wybór obrączek. Klienci mogą wybierać spośród kilkuset modeli, a mimo to sprzedaż tego rodzaju biżuterii z roku na rok spada. Osoby, które decydują się na zakup obrączek, zazwyczaj wybierają klasyczne modele wykonane z białego złota, ale także coraz chętniej sięgają…

01/2019, TEMAT MIESIĄCA, Z ŻYCIA BRANŻY - ŚWIAT

Kamienie kolorowe

świaPowoli wraca moda na biżuterię z kamieniami kolorowymi. Klienci w salonach jubilerskich coraz chętniej wybierają pierścionki z szafirami, szmaragdami czy rubinami. Zainteresowanie klientów budzi też cytryn, opal i topaz. Na naszych oczach następuje stopniowe, acz widoczne przełamanie tendencji do kupowania jedynie diamentów. Właściciele salonów jubilerskich zauważają, że klienci chcą posiadać…

04/2018, PRODUKT, Z ŻYCIA BRANŻY - POLSKA

Spadek sprzedaży złotej biżuterii w Europie i USA

Światowa Rada Złota opublikowała raport, z którego wynika, że w drugim kwartale 2018 r. popyt na złoto spadł o 4 proc. Zapotrzebowanie na złoto wyniosło w tym czasie 964 tony. Popyt na biżuterię spadł o 2 proc. i wyniósł 510,3 tony. Nie zmienił się natomiast popyt na złoto inwestycyjne i…

04/2018, RAPORT, Z ŻYCIA BRANŻY - ŚWIAT

Prezent z okazji ślubu

Wielkim zainteresowaniem wśród klientów salonów jubilerskich cieszą się wszelkiego rodzaju okazjonalne produkty jubilerskie. Pamiątki z okazji ślubu, chrztu czy Pierwszej Komunii Świętej wykonane ze srebra czy posrebrzane znajdują swoich nowych entuzjastów. A to z kolei sprawia, że ich sprzedażą zaczynają zajmować się coraz to nowe podmioty gospodarcze. Producenci srebrnych prezentów…

02/2018, PRODUKT, Z ŻYCIA BRANŻY - POLSKA

Jedność w różnorodności

Rozmowa z Andrzejem Sadowskim, Markiem Nowaczykiem, Mariuszem Pajączkowskim oraz Andrzejem Pacakiem o inicjatywie zorganizowania wystawy „Moim zdaniem… In My Opinion. Wystawa biżuterii z komunikatem” Są panowie inicjatorami wystawy „Moim zdaniem… In My Opinion. Wystawa biżuterii z komunikatem”, która zostanie otwarta 7 czerwca, pierwszego dnia targów Jubinale. Swoje prace mogą przesyłać…

02/2018, LUDZIE BRANŻY, Z ŻYCIA BRANŻY - ŚWIAT

MOIM ZDANIEM… IN MY OPINION WSTĘPNA INFORMACJA O ZŁOTNICZYM SPOTKANIU w CZERWCU 2018

Szczegóły projektu i regulamin wystawy ukażą się niebawem, jeszcze w bieżącym roku. Jednak już dziś chcemy podać garść szczegółów, które raczej nie ulegną zmianie. Oto wstęp i kilka punktów z tworzonego regulaminu. Biżuteria od pradziejów do dziś niesie wiele znaczeń. Jest ozdobą ciała i stroju, lokatą, wyrazem emocji – od…

06/2017, WYSTAWA, Z ŻYCIA BRANŻY - POLSKA

Biżuteria z emocją

Rozmowa z Katarzyną Ziębą, projektantką biżuterii. Czym dla pani jest biżuteria? Czy traktuje ją pani jako formę wyrazu artystycznego czy może jako przedmiot sztuki użytkowej? Bardzo cenię u ludzi wrażliwość, silną emocjonalność, nie jest łatwo jednak o tym opowiadać. Codzienność zmusza nas do życia w określonych ramach, które czasem są…

06/2017, DOBRE BO POLSKIE, Z ŻYCIA BRANŻY - ŚWIAT

Witryna salonu jubilerskiego

Każdy właściciel salonu z biżuterią staje przed dylematem, w jaki sposób zwrócić na siebie uwagę klienta. Zakłada stronę internetową, kupuje modną biżuterię, zatrudnia wykwalifikowany personel, jednak coraz częściej zapomina o wystroju swojego sklepu, w którym spotyka się z klientem. Wystrój salonu jubilerskiego musi być przemyślany. Nie można zdać się na…

05/2017, TEMAT MIESIĄCA, Z ŻYCIA BRANŻY - ŚWIAT