PORTAL (Strona 2)

Stare i nadal jare, czyli o biżuterii z czasów PRL

Dlaczego ludzie są skłonni zapłacić kilkaset złotych za srebrny pierścionek z okresu PRL? Czy ta moda minie? Czy to się opłaca? Czy to inwestycja, czy jedynie umiłowanie dawnej sztuki użytkowej? I czy warto kupować przedmiot, o którym nie zawsze wiemy wszystko, co chcielibyśmy wiedzieć? Od ośmiu lat możemy zauważyć duże…

01/2024, RYNEK, W NUMERZE

Jubinale Poznań

Na targowej mapie Polski pojawiła się nowa impreza wystawiennicza – Jubinale Poznań. Ich pierwsza edycja odbędzie się w dn. 24-26 lutego w Poznań Congress Center i skupi ponad 60 wystawców, głównie firmy oferujące biżuterię złotą i srebrną. W założeniu targi JUBINALE Poznań mają charakter czysto biznesowy – celem jest stworzenie…

Z ŻYCIA BRANŻY - POLSKA

MATERIAŁ PARTNERA: Pomysł na biznes – automatyczne skrytki depozytowe

Rozwój pozabankowej oferty dostępu do skrytek depozytowych nowym trendem w Europie Obserwowany w Europie wzmożony popyt na złoto sprawił, iż wielu znanych na rynku graczy oferujących monety i złoto inwestycyjne postanowiło wyjść naprzeciw potrzebom swoich Klientów i poszerzy swoją ofertę o usługę przechowywania tego kruszcu. Decyzję taką ułatwiły im w…

Z ŻYCIA BRANŻY - POLSKA

MATERIAŁ PARTNERA: Blask eksportowanej globalnie biżuterii rozprzestrzenia się ze Stambułu na cały świat

Wielkość światowego rynku biżuterii rośnie z dnia na dzień. Szacuje się, że w 2030 r. sektor ten osiągnie wartość 308 miliardów dolarów, a w naszym kraju wzrost ten następuje analogicznie. W tym kontekście Stambuł, który w pierwszych sześciu miesiącach 2023 roku zrealizował eksport biżuterii o wartości 2,7 miliarda dolarów, przygotowuje…

Z ŻYCIA BRANŻY - ŚWIAT

Zegarki tylko dla elity

Rynek zegarmistrzowski w Polsce zmienił się diametralnie. Z mapy zniknęły salony zegarmistrzowskie, a zegarmistrzowie w olbrzymiej większości odeszli na emeryturę. Sprzedaż zegarków przeniosła się do sieci i zajmują się nią przede wszystkim platformy sprzedażowe spoza naszego kraju. W centrach handlowych zamykane są kolejne salony zegarmistrzowskie, a te które zostają, podejmują…

04/2022, Z ŻYCIA BRANŻY - POLSKA, ZEGARKI

Technologie dla branży jubilerskiej

Branża jubilerska stanęła wobec największego zadania, jakie musi podjąć w najbliższym czasie, aby wciąż funkcjonować na rynku – przełomu technologicznego. Jeszcze w 2018 r., według danych Związku Rzemiosła Polskiego, branża ta była trzecią po cukiernictwie i obuwnictwie najmniej scyfryzowaną gałęzią gospodarki w Polsce. Teraz błyskawicznie odrabia straty i dostosowuje się…

04/2022, TECHNOLOGIE, Z ŻYCIA BRANŻY - ŚWIAT

MATERIAŁ PARTNERA: Międzynarodowe Targi Złotej Biżuterii IEG

Od 7 do 10 maja w Arezzo, we Włoszech odbywać się będą Międzynarodowe Targi Złotej Biżuterii IEG. W czasie czterodniowej imprezy swoje wyroby jubilerskie zaprezentują najważniejsi włoscy producenci biżuterii, artyści, sprzedawcy maszyn i narzędzi dedykowanych dla branży złotniczej. 41. edycja targów to okazja do zapoznania się z włoskim designem, zakupem…

Z ŻYCIA BRANŻY - POLSKA

Popandemiczny rynek zegarmistrzowski

Rynek zegarmistrzowski w czasie pandemii i po niej zmienił się diametralnie. Klienci zaczęli poszukiwać zegarków, które ułatwiają im funkcjonowanie w świecie wirtualnym, a także stawiać na marki zegarmistrzowskie, które realizują strategię zrównoważonego rozwoju. Na znaczeniu zyskał także rynek wtórny, który jeszcze kilka lat temu ogrywał marginalną rolę. Sprzedaż zegarków niemal…

02/2022, Z ŻYCIA BRANŻY - POLSKA, ZEGARKI

Klejnoty na rynku wtórny

Sytuacja na światowych rynkach gospodarczych nie napawa optymizmem, dlatego też wiele osób decyduje się na spieniężenie posiadanych wyrobów jubilerskich. Większość udaje się w tym celu do lombardów lub salonów jubilerskich, inni sprzedają posiadaną przez siebie biżuterię na platformach sprzedażowych w sieci internetowej, a niewielka część posiadaczy luksusowej biżuterii wystawia ją…

04/2021, TEMAT MIESIĄCA, Z ŻYCIA BRANŻY - ŚWIAT

Paszport dla kosztowności

Sprzedaż biżuterii wykonanej ze złota i kamieni szlachetnych rośnie. W III kwartale 2021 klienci na całym świecie kupili 433 ton złota w biżuterii. Jak możemy przeczytać w raporcie Światowej Rady Złota, oznacza to wzrost o 33 proc. względem analogicznego okresu w roku ubiegłym. Te informacje mogą cieszyć i napawać optymizmem…

04/2021, TEMAT MIESIĄCA, Z ŻYCIA BRANŻY - POLSKA

Miniaturyzacja i automatyzacja

narzędzia i maszyny jubilerskie są stale udoskonalane, aby spełnić oczekiwania producentów biżuterii. z roku na rok stają szybsze i wydajniejsze. Teraz przyszedł czas na ich miniaturyzację. Niemal wszyscy producenci sprzętu jubilerskiego dostrze- gli potrzebę dostosowania maszyn jubilerskich do nowych wymagań klientów, którzy poza jakością i funkcjonalnością kupowanego sprzętu, oczekują także…

01/2021, PRODUKT, Z ŻYCIA BRANŻY - POLSKA

Szybka i precyzyjna analiza składu złota

Cena złota stale rośnie. Te historycznie wysokie ceny są szczególnie istotne dla skupów, ponieważ nabywca ma zwykle tylko kilka minut na oszacowanie wartości kupowanych przedmiotów, a pomyłka może być bardzo kosztowna w skutkach.  W wielu miejscach nadal można spotkać pomiar na kamieniu probierczym, ale przy dzisiejszym zróżnicowaniu stopów jest on…

Z ŻYCIA BRANŻY - ŚWIAT