POLSKI JUBILER » NUMERY » 2013 (Strona 10)

INHORGENTA MUNICH – 40 lat mineło…

Jubileuszowa 40. edycja targów INHORGENTA MUNICH już za nami. Tegoroczne targi pod wieloma względami można ocenić jako udane. Jak na dojrzałą i pewną siebie 40-latkę przystało targi zaprezentowały się w tym roku z wyjątkowym rozmachem. W obliczu historii targów nie sposób nie sięgnąć do początków tej ważnej dla europejskiej branży…

02/2013, TARGI

Popyt na diamenty wzrasta

Polscy jubilerzy i złotnicy najczęściej kupują kamienie do 0,50 Ct, w czystościach VS-SI oraz barwach G-H. Kamieniami o wyższych masach zainteresowani są złotnicy. Polacy zmieniają także swoje upodobania dużo częściej niż jeszcze kilka lat temu. Decydują się na zakup diamentów o barwach i szlifach fantazyjnych. Klienci salonów jubilerskich stają się…

02/2013, RAPORT

Kamień z metryką

Rozmowa z Adélą Brabcovą – prezesem Diamonds International Corporation Polska Sp. z o.o. oraz Jiřím Švestkiem – D.I.C. na temat rynku diamentów.   Polski Jubiler: Państwa firma zajmuje się przede wszystkim sprzedażą diamentów. A jak podkreślają właściciele firm jubilerskich funkcjonujących na polskim rynku, to właśnie diamenty są najlepiej sprzedającymi się…

02/2013, RAPORT

Blask bizuterii

Zainteresowanie sprzedażą biżuterii za pośrednictwem sieci jest coraz powszechniejsze. Wykorzystanie nowoczesnych sposobów komunikowania się z klientami wiąże się z problemem ukazania oferowanej biżuterii możliwie jak najdokładniej. Sprzedawcy muszą zadbać o wizualizację biżuterii, dzięki wykonywaniu zdjęć biżuterii oraz animacji. Sprzedając biżuterię w sieci zarówno właściciele salonów jubilerskich, jak i galerii z…

02/2013, PROBLEM BRANŻY

Budowanie wizerunku w sieci

Sprzedaż biżuterii przez internet stała się niezbędnym elementem oferty. Projektanci, właściciele salonów jubilerskich coraz chętniej zamieszczają swoje produkty na stronach sieci. A znawcy rynku podkreślają, że klienci częściej kupują kosztowności wykorzystując komputer czy telefon komórkowy.   Internet stał się miejscem nie tylko dokonywania zakupów biżuterii, ale także wymiany poglądów na…

02/2013, TEMAT MIESIĄCA

Umiejętność zapominania jest konieczną podstawą uczenia się wciąż od nowa

Rozmowa z profesorem Sławomirem Fijałkowskim, dziekanem Wydziału Architektury i Wzornictwa Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. Polski Jubiler: Biżuteria od wieków utożsamiana jest z bogactwem i władzą. Czasy kryzysu spowodowały, że przed twórcami biżuterii postawiono nowe zadania. Projektanci, szczególnie młodzi, tworzą kolekcje biżuterii „alternatywnej” i zrywają z tradycją złotniczą przekazując odbiorcom…

02/2013, LUDZIE BRANŻY

Złote krzyżyki i medaliki

W niemal każdym salonie jubilerskim w asortymencie znajdują się złote i srebrne dewocjonalia. Klienci są zainteresowani ich kupnem, co powoduje, że producenci biżuterii sakralnej dość dobrze, pomimo odczuwalnego kryzysu, funkcjonują na polskim rynku jubilerskim. Właściciele salonów jubilerskich podkreślają, że ozdoby w postaci krzyżyków i medalików są jednym z lepiej sprzedających…

02/2013, TEMAT MIESIĄCA

Wspólny punkt widzenia

Od 14 lutego w warszawskiej GALERII DUBIEL przy Al. Waszyngtona 24 będzie można obejrzeć wystawę: „Biżuteria – wspólny punkt widzenia”. Jest to drugi zbiorowy pokaz absolwentów łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego. Dwudziestu z nich, którzy w różnych latach kończyli studia na tej uczelni, za namową kuratora wystawy, dr…

01/2013, AKTUALNOŚCI

Zegarek dla aktywnych

Rok 2013 marka zegarków Atlantic rozpoczyna mocnym uderzeniem, wprowadzając na rynek nową odsłonę sportowej linii zegarków Searock. W ofercie po raz pierwszy pojawiły się modele zegarków z gumowym paskiem. Zegarki z linii Atlantic Searock charakteryzuje mocny, sportowy design. Efekt taki osiągnięto dzięki zastosowaniu masywnego pierścienia w połączeniu z paskiem wykonanym…

01/2013, AKTUALNOŚCI

Gdańsk Stolicą Branży

Od 20 do 23 marca w Gdańsku odbędzie się 20. edycja Międzynarodowych Targów Bursztynu, Biżuterii i Kamieni Jubilerskich. W Gdańsku swoje produkty zaprezentuje 450 firm z Polski, Belgii, Czech, Litwy, Niemiec, Ukrainy i Włoch, a także kupcy z ponad 50 krajów świata. Targi mają charakter branżowy, są dostępne wyłącznie dla…

01/2013, AKTUALNOŚCI

Wyjątkowy jubileusz

Inhorgenta Munich odbywać się będzie od 22 do 25 lutego. Jedna z najważniejszych międzynarodowych imprez targowych będzie w tym roku obchodziła wyjątkowy jubileusz: 40-lecie istnienia.   Targi przyciągają co roku około 1200 wystawców i ponad 30 000 branżowych kupców z całego świata. Swoim zakresem targi obejmują wszystkie segmenty branży jubilerskiej:…

01/2013, AKTUALNOŚCI

Mobilna rewolucja

Powszechna bankowość mobilna, czyli możliwość obsługi konta na telefonie komórkowym, smartfonie lub tablecie, to kolejny etap w rozwoju szybkiego i wygodnego dostępu do finansów. Można wprawdzie powiedzieć, że m-banking w Polsce jeszcze raczkuje, ale płatności mobilne funkcjonują na polskim rynku już od pewnego czasu.     Korzystamy z nich płacąc…

01/2013, AKTUALNOŚCI