POLSKI JUBILER » NUMERY (Strona 3)

Pierścionek zaręczynowy w sieci 5G

Rynek jubilerski stale się zmienia. A to za sprawą pojawiający się na nim nowych technologii a to przez modę, a także przez konsumentów, którzy wymuszają zmiany na rynku biżuteryjnym. Dziś zmiany są tak dynamiczne, że nawet najwięksi sceptycy muszą przyznać, że internet staje się jednym z głównych elementów naszej rzeczywistości.…

06/2020, TEMAT MIESIĄCA

Wirtualna biżuteria

Na naszych oczach następuje powolny proces odchodzenia od biżuterii postrzeganej jako przedmiotu materialnego ku biżuterii wirtualnej. Biżuteria – przedmiot utylitarny – staje się wirtualnym projektem, istniejącym tylko w przestrzeni cyfrowej. Twórcy ograniczają bowiem swoje działania jedynie do tworzenia projektów biżuteryjnych, które nigdy nie zostaną zrealizowane w rzeczywistości. Technologia cyfrowa Nowoczesne…

06/2020, TEMAT MIESIĄCA

Oprawić internet w złoto, czyli internet rzeczy

Świat, w którym żyjemy, znacznie przyspieszył. Internet stał się podstawowym narzędziem pracy i nikt nie myśli już nawet o prowadzeniu jakiejkolwiek działalność gospodarczej bez umieszczania owoców swojej pracy w przestrzeni wirtualnej. Przyszłość jawi się nam jako czas, w którym świat wirtualny będzie tak samo realny jak materialny. Branża jubilerska musi…

06/2020, TEMAT MIESIĄCA

Broszka z uszczelki i korale z mleka, czyli o wyjątkowych zbiorach biżuterii Galerii Sztuki w Legnicy

Biżuteria w naszej kulturze od zawsze kojarzona jest z dobrami luksusowymi. Prezenty w postaci broszki, pierścionka czy bransoletki stanowią pamiątkę na lata, a cenne ozdoby często przekazywane są z pokolenia na pokolenie. Nic więc dziwnego, że na myśl o zbiorach biżuterii gromadzonych przez galerie i muzea, a także prywatnych kolekcjonerów…

06/2020, TEMAT MIESIĄCA

Maseczka biżuteryjna

Pandemia koronawirusa nie będzie trwała wiecznie, ale maseczka inkrustowana kamieniami szlachetnymi już tak. Z takie założenia wychodzi wiele marek jubilerskich, które oferują swoim klientom nowoczesne maseczki wykonane z materiałów jubilerskich. Ich przewaga nad tradycyjnymi polega na niecodziennym wyglądzie, trwałości oraz wartości. Maseczka staje się na naszych oczach codziennym akcesorium modowym,…

06/2020, TEMAT MIESIĄCA

Logo na naszyjniku

W czasie pandemii biżuteria zaczyna określać cechy stylu jej użytkowniczki. W normalnej sytuacji kobiety i mężczyźni mieli szansę realizować siebie dzięki odzieży i nowoczesnym dodatkom, które podkreślały ich styl i status społeczny. W dobie koronawirusa o stylu, nadążaniu za trendami oraz nowoczesności świadczy noszona biżuteria. Maseczka zakładana w przestrzeni publicznej…

06/2020, TEMAT MIESIĄCA

Biżuteria na wideo konferencję

Pandemia sprawiła, że większość ludzi pracuje w domu, co z kolei spowodowało, że ludzie niemal cały dzień spędzają w odzieży codziennej. Liczy się przede wszystkim wygoda. Nie potrzebują nowej odzieży, obuwia czy ozdób. Twórcy biżuterii nie poddali się i wprowadzili specjalną biżuterią dedykowaną na wideo konferencje. Ozdoba ma poprawiać humor…

06/2020, PRODUKT

Święta i tradycyjna biżuteria

Zbliżające się święta pokazują preferencje Polaków, po pierwsze decydują się na zakupy za pośrednictwem sieci, po drugie szukają biżuterii z jednej strony tradycyjnej z drugiej najnowocześniejszej. Okres świąt Bożego Narodzenia to najlepszy okres dla branży jubilerskiej. To wtedy klienci na całym świcie tłumnie odwiedzali salony jubilerskie a teraz chętnie odwiedzają…

06/2020, PROBLEM BRANŻY

Handel stacjonarny

Właściciele salonów jubilerskich zlokalizowanych w centrach miast i mniejszych miejscowości masowo zamykają swoje działalności gospodarcze. Nieprzewidywalne regulacje prawne wprowadzane przez rząd powodują, że działalność stacjonarna staje się nierentowana. Klienci nie pojawiają się w tradycyjnych salonach jubilerskich nie tylko ze względu na restrykcje prawne, ale także z powodu strachu przed zarażeniem.…

06/2020, RAPORT

Rynek biżuterii na świecie

Światowa Rada Złota (WGC) opublikowała raport, z którego wynika, że w październiku nastąpił znaczny wzrost sprzedaży biżuterii w porównaniu z miesiącami wakacyjnymi. Mimo to popyt na poziomie 333 tony przeznaczone na biżuterię był o 29 proc. niższy od analogicznego okresu w roku 2019 roku. Wzrósł o 49 proc. w porównaniu…

06/2020, RYNEK

AMBERIF DESIGN AWARD 2021.25. Międzynarodowy Konkurs na Projekt Biżuterii z Bursztynem

Tematem tegorocznego konkursu jest Skarb, który zwielokrotniony poprzez ukazanie go w różnych językach, ma być punktem wyjścia do rozważań na temat biżuterii i tego co dla nas w zaistniałej sytuacji jest najważniejsze. Jak czytamy w słowie przewodnim kuratorki konkursu Barbary Schmidt, dziś wiemy najlepiej, jak drodzy są nam nasi bliscy.…

06/2020, AKTUALNOŚCI

Wirtualny spacer po Muzeum Bursztynu w Gdańsku

Muzeum Gdańska zakończyło prace nad udostępnieniem wirtualnych wycieczek po 9 oddziałach, atrakcjach turystycznych Gdańska. W udostępnionych cyfrowo wnętrzach oddziałów Muzeum znajdują się punkty zawierające opisy w formie audiodeskrypcji, nagrania lektorskie oraz materiały wideo z tłumaczeniami na system języka migowego. Pod adresem wirtualne.muzeumgdansk. pl można zobaczyć wnętrza muzeów takich jak Dwór…

06/2020, AKTUALNOŚCI